نماد سایت ماه نیوز

آمار قتل‌های انجام شده توسط پلیس آمریکا رکورد زد

به گزارش خبرگزاري فارس، تعداد افرادي كه از ابتداي سال جاري در آمريكا توسط نيروهاي پليس كشته شده اند، ركورد جديدي را به ثبت رسانده است.

به گزارش روزنامه «ایندیان»، بر اساس آمار پایگاه داده خشونت در آمریکا، عوامل آمریکایی از ابتدای سال 2022 تاکنون بیش از 700 نفر را در هفت ماه گذشته کشته اند.

بر اساس این گزارش، از سال 2013 که آمار مربوط به این قتل ها جمع آوری شد، چنین رقمی بی سابقه تلقی می شود.

این آمار در حالی منتشر می شود که دو سال پیش پس از کشته شدن شهروند سیاهپوست آمریکایی «جورج فلوید» به دست مأموران پلیس در شهر مینیاپولیس، برنامه هایی با هدف اصلاح ساختار پلیس مطرح شد و به یکی از وعده های انتخاباتی این کشور تبدیل شد. جو بایدن».

علیرغم تغییرات ظاهری مانند تغییر نام اداره پلیس مینیاپولیس به اداره امنیت عمومی و کاهش بودجه ادارات پلیس برخی ایالت ها، از ابتدای سال جاری، تنها در 8 روز از سال، نیروهای پلیس کسی را به قتل نرسانده اند.

بر اساس این گزارش، از سال 2013، احتمال کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس سه برابر احتمال کشته شدن یک سفیدپوست توسط پلیس است. در 48 شهر از 50 شهر بزرگ آمریکا، تعداد سیاهپوستان کشته شده توسط پلیس بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.

این آمار همچنین ابعاد گسترده تر خشونت در آمریکا را نشان می دهد. از سه قتل انجام شده توسط نیروهای پلیس، تنها یک مورد مربوط به جرایم خشن بوده است. دو سوم قتل نیز در موقعیت هایی مانند بازرسی خیابانی، اختلالات روانی و جرایم غیرخشونت آمیز رخ داده است.

جالب اینجاست که از سال 2013 تا 2022، 98.2 درصد از قتل های انجام شده توسط پلیس آمریکا منجر به اتهام یا محکومیت این افسر نشده است.


بیش از 90 درصد از افسرانی که مرتکب قتل شده اند متهم یا محکوم نشده اند


توزیع قتل های انجام شده توسط پلیس آمریکا

پایان پیام/




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل