نماد سایت ماه نیوز

ابوطالبی: بازگشت به دوقطبی جنگ سرد در حال شکل‌گیری است

به گزارش ماه نیوز، یک مشاور سیاسی نوشت:

با امضای درخواست عضویت در ناتو توسط فنلاند، شکل جدیدی از خروج از جنگ دوقطبی در حال شکل گیری است. انتقالی که شاهد دیدار رهبران با رئیس جمهور ایالات متحده و «گذر از یک دوره به عصر دیگر» خواهد بود، تعیین کننده «تحول تاریخی این دو کشور» از نظر بی طرفی و عدم عضویت در مقیاس جمعی خواهد بود.

در همین حال، روسیه با محاصره تمام عیار در دریای بالتیک، تنها با نیمه محاصره دریای ژاپن و دو نقطه استراتژیک در کالینینگراد و ولادی وستوک مواجه است.

اما آخرین تحولات به این اقدام محدود نمی شود. بلکه دو سازمان CSTO و SCO نیز با آزمون خطرناکی روبرو هستند. آزمون همسویی «SCTO و SCO» احتمالاً با نام و بازوی جدید و همچنین «پیمان دوستی، همکاری و دوستی متقابل» ورشو، در برابر ناتو!

حرکتی که به سرعت جهان را از شرق و غرب تقسیم کرد و دیوار برلین را برپا کرد. بنابراین، می توان امیدوار بود که رهبران این دو سازمان چین و هند در رابطه با این بحران خطرناک، به «جنگ قرن بیست و یکمی» که روسیه با حمله به اوکراین دوباره به راه انداخته است بپیوندند، به ویژه شانگهای. سازمان همکاری (SCO) صرفاً برای امنیت مبارزه با تروریسم به سازمانی تبدیل نخواهد شد. لازم به ذکر است که «دیوار برلین و والپین» با تاریخ پیوند خورده است.

3

خروج از نسخه موبایل