اجتماعی

ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و جبران کاستی ها در طرح مدرسه تابستان رضایت بخش بود؟

عسنا/قم معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: اما با توجه به ارزیابی های انجام شده نسبت به میزان اثربخشی طرح تثبیت و جبران یادگیری، از تعداد دانش آموزانی که در معرض خطر بودند رضایت داریم. تكرار توجه كاهش يافت و دانش آموزاني كه قابل قبول بودند به سطوح بالاتر ارتقا يافتند.

یکی از مهمترین بخشهایی که در آن شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 2019 از آموزش و پرورش قطع شد. اگرچه این تعطیلات دیری نپایید و به سرعت آموزش آنلاین به عنوان جایگزینی برای آموزش حضوری انتخاب شد، اما فعالان عرصه آموزش و بسیاری از مسئولان بر اهمیت آموزش حضوری بر کارایی و کیفیت آن تاکید کردند. آموزش و کاستی های فضای مجازی و بارها تکرار شد که در بهترین حالت آموزش مجازی نیمی از کیفیت آموزش را پیاده می کند.

زیرساخت‌های فنی ضعیف، عدم دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف به‌ویژه برخی از مناطق روستایی، عدم آشنایی معلمان و دانش‌آموزان با فضاهای مجازی، نبود محتوای آموزشی آنلاین، عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به تلفن هوشمند از جمله چالش‌های موجود بود. के अधिक अध्या अन्याली बह द्वाला देड्.

لذا با شروع مجدد آموزش حضوری در کلاس های درس، نیاز به آموزش کامل و اجرای برنامه هایی برای جبران ضعف آموزش مجازی و افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان احساس شد.

و در همین راستا وزارت آموزش و پرورش طرح جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی را به استان ابلاغ کرد.

در همین راستا ماه گذشته در مصاحبه ای عنوان شد که 150 سایت فعال برای اجرای طرح تثبیت و جبران خسارت داریم و بیش از 19 هزار دانش آموز برای شرکت در کلاس های تابستانی ثبت نام کرده اند.

در خصوص زمان اجرای طرح و شرکت کنندگان در آن نیز بیان شد: این طرح در بازه زمانی 12 ماهه لغایت 12 شهریورماه برگزار می شود و پس از پایان دوره آموزشی دو ماهه، نتایج ارزیابی ها کل دوره آموزشی جمع آوری می شود و امیدواریم بتوانیم نیازهای دانش آموزان را برآورده کنیم و سعی می کنیم آنها را به سطحی برسانیم که بتوانند فراتر از سطح پایه پیشرفت کنند زیرا این دانش آموز قطعاً در سطوح مختلف آسیب خواهد دید. سطح پایه

پس از تکمیل این طرح به بررسی نتایج ارزیابی و میزان رضایت از اجرای این طرح و مشکلات آن پرداختیم.

مریم سادات معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح تثبیت و جبران یادگیری در دوره ابتدایی در دو مرحله اجرا شد که به دلیل شرایط خاص کرونا انجام شد. و تغییر مجدد، آموزش به صورت حضوری و در قالب فضای مجازی انجام شد.

پناهنده با اشاره به اینکه آغاز مرحله دوم طرح تثبیت و جبران یادگیری از اواخر فروردین تا اوایل خرداد به توافق رسیده است، تصریح کرد: در سطح استان پایگاه ها شناسایی و مدیران مدارس اسامی دانش آموزان مشمول این طرح و … را وارد سامانه کردند و بر اساس تجزیه و تحلیل آماری در سطح استان انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه طرح تثبیت و جبران یادگیری از 12 آنلاین لغایت 12 شهریور اجرا شد، گفت: پایه های مختلف در مدارس و پایگاه های مشخص فعال بود.

وی ادامه داد: در طول طرح، ارزیابی هایی از فرآیند توسط والدین، معلمان و مدیران مدارس به ویژه دانش آموزان مقاطع بالاتر که از نظر سنی بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرند، انجام دادیم.

پناهنده اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از نظر شرایط روحی ناشی از دوری از محیط مدرسه در سایه بیماری کرونا، تمایل زیادی به شرکت در کلاس داشتند، فرهنگیان اتفاق افتاد.

مددکار آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه معلمان معتقد بودند این طرح تاثیر خوبی داشته و اگر انجام نمی شد دانش آموزان بیشتری مجبور به تکرار آموزش پایه می شدند، تاکید کرد. چه بسا که

پناهنده در ادامه تصریح کرد: اما با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان مشمول این طرح خود دوره را نزد معلم سال تحصیلی نمی گذرانند، بنابراین نتایج ارزشیابی معلم دوره تابستانی به معلم اصلی منتقل شود. از دانش آموزان و در نهایت نتیجه نهایی توسط شورای مدرسه بررسی می شود.همچنین نتایج در سامانه بارگذاری می شود تا خلاصه نهایی را داشته باشیم.

وی افزود: اما با توجه به ارزیابی های انجام شده از اثربخشی این طرح رضایت داریم و قطعا تعداد دانش آموزانی که در معرض خطر تکرار پایه بودند به میزان قابل توجهی کاهش یافته و دانش آموزانی که در مقاطع قابل قبول بوده اند بالاتر رفته است.

وزارت آموزش و آموزش در استان QOM اظهار داشت که این یکی از مشکلات در برنامه تثبیت و جبران یادگیری در زمان اجرای آن است. ব্যান শ্ধ্দ শ্দ্তা এদ্র স্ত্র স্ত্র স্ত্র্ত স্ত্র্ত

پناهنده در ادامه تاکید کرد: در کارگروه هایی که با حضور نمایندگان مدیران مناطق مختلف استان تشکیل دادیم به این نتیجه رسیدیم که در طول سال تحصیلی معمولا بعد از سه ماه شرایط تحصیلی دانش آموزان مشخص می شود. و دانش آموزانی که نیاز به توجه بیشتری دارند مشخص می شوند. বার্য়্যার্ত্যা বাদাদাদ স্দ মান বা বে কোবী দার্যান দার্যান

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: این برنامه را برای سال تحصیلی 1401-1402 با تغییراتی که پس از فارغ التحصیلی ایجاد شد و برنامه هایی که برای ارتقای کیفی آن در نظر داریم ادامه خواهیم داد. برای سال تحصیلی آینده شاهد اجرای این طرح هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح زمینه رشد و پیشرفت بیشتری را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی فراهم کنیم.

پایان پیام