نماد سایت ماه نیوز

استقرار رادارهای سه بعدی آمریکا در رومانی جهت کمک هوایی به اوکراین

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، سفارت رومانی در آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که پنتاگون و اسپانیا قرار است رادارهای پیشرفته و متحرکی را برای کمک به اوکراین برای ردیابی و هدف قرار دادن اهداف هوایی در مرزهای این کشور نصب کنند.

به گزارش وبسایت رومانیایی اینسایدر، آمریکا و اسپانیا رادار “TPC-80” را در مرز این کشور با اوکراین برای کشف، ردیابی و شناسایی اهداف هوایی قرار خواهند داد. این رادار برای شناسایی اهداف هوایی در شرق اوکراین و مرکز و غرب دریای سیاه کار خواهد کرد.

سفارت رومانی در آمریکا اعلام کرد که این رادار با افزایش برد شناسایی اهداف هوایی که در ارتفاعات پایین، متوسط ​​و بالا پرواز می کنند، دفاع یکپارچه را بهبود می بخشد.

از این رادار سه بعدی می توان برای هدایت جنگنده ها و هماهنگی آتش دفاع موشکی استفاده کرد. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در آغاز تابستان امسال در جریان نشست سران ناتو در شهر مادرید اسپانیا گفت که حضور نظامی ایالات متحده در اروپا تقویت می شود.

این رادار جدید، رادار نظارتی دفاع هوایی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده است. سامانه رادار ساخت اسکن آلینکی شرکت «NORTHROP GROUP» است. این رادار به طور ویژه برای اهداف شناسایی کوتاه و متوسط ​​طراحی شده است.

در همین حال، یک متفکر انگلیسی در این مقاله نوشت که اوکراین در خطر تمام شدن سلاح های پدافند هوایی است و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.

اندیشکده «Роси» (انگلیسی اندیشکده سلطنتی) نوشت، روسیه با امواج بمباران هواپیماهای بدون سرنشین و زیرساخت‌های انرژی این کشور در هفته‌های اخیر اوکراین را نابود می‌کند. تحلیلگران بر این باورند که اگر موشک های زمین به هوا اوکراین تحویل داده نشود، نیروی هوایی روسیه توانایی ایجاد یک تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهد آورد.

بر اساس این گزارش، اوکراین همچنان به درخواست تسلیحات دفاع هوایی بیشتر در پاسخ به حملات موشکی و پهپادی روسیه ادامه می دهد. به گفته تحلیلگران، اوکراین به دفاع هوایی فوری نیاز دارد.

به گفته تحلیلگران، روسیه صدها پهپاد مسلح را برای هدف قرار دادن زیرساخت های انرژی اوکراین مستقر کرده و صدها هزار نفر را از آب و برق محروم کرده است. این تصاویر نشان می دهد که پلیس کیف در حال تلاش برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در جریان حملات اخیر به تاسیسات انرژی اوکراین است (جزئیات بیشتر)

پایان پیام




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل