نماد سایت ماه نیوز

اصلاح یارانه‌ها به معنی حذف ارز ترجیحی نیست

رئیس کل بانک مرکزی در بیانیه‌ای گفت: با اصلاح نظام کمک‌رسانی تغییری در ارزش اقتصاد ایجاد نمی‌شود. بنابراین حذف یک مقدار معنای ترجیحی ندارد.

به گزارش ماه نیوز، علی صالح آبادی در یک برنامه تلویزیونی گفت: زمانی که واردکننده کالای 2 تومانی وارد می کند، تفاوت به دلیل قیمت محسوس نصف است و ارزش ترجیحی واردات بیش از نیاز به واردات به کشورهای دیگر است. قاچاق.” الف یعنی سایر کشورها نیز از منابع ارزشمند ما بهره مند می شوند. در عین حال، تأثیر جدی بر تولید داخلی وجود دارد، زیرا تولید محدود به تولیدکنندگان داخلی نیست.

وی افزود: در غیر این صورت کالای نهایی با قیمتی متناسب با قیمت به دست مردم نمی رسد. در سال های اخیر بیش از ۷۰۲ میلیارد تومان برای واردات تخصیص داده شده است که بیش از نیمی از این افراد تردد نکرده اند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امروز شکل کمک پرداخت اصلاح شده است. بنابراین حذف یک مقدار معنای ترجیحی ندارد. یارانه هایی که توسط واردکننده پرداخت می شود، اکنون توسط مصرف کننده پرداخت می شود. یک تصحیح موقت صورت می گیرد، در مرحله اول، یک اصلاح ارزشمند توافق می شود که نیاز به توضیح دارد.

صالح آبادی گفت: درست است که در ابتدا قیمت کالاها تغییر اساسی می کند اما مسئولان توضیح دهند که افزایش قیمت در قالب کمک به مردم پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد که اگر اصلاحات زودتر اجرا شود، بهتر است بر جنگ روسیه و اوکراین متمرکز شود. بنابراین اگر امسال تخصیص 2 تومان ادامه پیدا کند، منابع ارزشمندتر می شوند.

رنت آذر اذان از بین میرود

رئیس کل بانک مرکزی افزود: ارزش واردکنندگان را کاهش داده ایم اما در بسیاری از مواقع واردکنندگان و توزیع کنندگان از رانت استفاده می کنند و مردم نرخ سود کمتری دارند. کمتر از حد توان خود دست به کار نشوید.

ما نیازهای اولیه زندگی را نداریم

وی ادامه داد: در تامین مایحتاج اولیه مشکلی وجود ندارد. چه راه فوق العاده ای برای به هم زدن مردم. چرا که اکنون ارزش واردات هم توسط بانک مرکزی تامین می شود و هم نیمی از کالاها تامین می شود. همچنین با توجه به افزایش قیمت و حجم فروش نفت و واردات نفت، درآمدها در گذشته ارزش بیشتری پیدا کرده است.

FATF مانعی برای تجارت نیست

صالح آبادی گفت: در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی وضعیت به مراتب بهتر از سال گذشته است و بدون شک واردات امسال ارزش و امنیت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، روابط بانکی خوبی با کشورهای منطقه، همسایگان و دوستان برقرار شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: FATF مانعی برای تجارت و تعامل با کشورهایی که رابطه همکاری مشخص با آنها داریم نیست، بلکه مانع اصلی تحریم است به این دلیل که این موضوع رفع شده است. در سال گذشته حجم قابل توجهی از واکسن وارد شده و این امر را تایید می کند.

اقدامات بانک مرکزی برای مبارزه با قاچاق ارز

وی همچنین درباره اقدامات بانک مرکزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و اشیای قیمتی، گفت: یعنی انتقال کالا از طریق کالاهای مربوطه رصد می شود و با کالاهای مربوطه برخورد می شود. کالاهای مرتبط بنابراین برای حواله بیش از 1 میلیون تومان باید مدارک به بانک ارائه شود.

جداسازی حساب های شخصی و تجاری؛ بهزودی

صالح آبادی ادامه داد: در کنار این، سازمان امور مالیاتی با کمک وضعیت مالیاتی به مبارزه با قاچاق اشیای قیمتی نیز کمک می کند. در حال حاضر بیشتر کارت های اعتباری و سایر پرداخت ها توسط دولت و تحت نظارت ریال و کالاهای بانک مرکزی تحت نظام مالیاتی اشرافی انجام می شود و جداسازی حساب های شخصی و تجاری نیز به سرعت انجام می شود که می تواند به ریال کمک کند. در شفافیت

وی با بیان اینکه در بانک مرکزی ضوابط نظارتی متفاوتی وجود دارد، افزود: تصمیم بر این است که این ضوابط نظارتی بر روی تجهیزات اجرا شود و تجهیزات هوشمند شود و امکانات در این قالب ارائه شود.

برنامه های بانک مرکزی برای کنترل پول نقد

رئیس بانک مرکزی هند (CBI) در بیانیه ای درباره کنترل بانک مرکزی گفت: این اصلاح واقعی است. عوامل مؤثر بر رشد نظام پولی و پولی، استقراض بانک مرکزی از بانک مرکزی، خالص ورودی‌های بانک مرکزی، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی و انتشار اوراق توسط دولت همه ضروری است. برای این ترتیبات

بر اساس یکی از برنامه های جدی بانک مرکزی که راه اندازی شده است، ترازنامه بانک موضوع را کنترل می کند، رشد نقدینگی را تعیین می کند و تعیین می کند که هر بانک از نظر ظرفیت و سیاست های خود، تراز رشد متعادلی داشته باشد.

امکان فروش ارز دولتی در بانک ها فراهم شود

صالح آبادی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر بانک مرکزی، بانک های دولتی نیز قادر به فروش دارایی های دولتی هستند. نرخ ارز تومانی نیز به فروش این ارزش ها به قیمت بازار کمک می کند. بر اساس قانون بودجه امسال بانک ها باید اعتبار اسنادی بانک مرکزی را برای استقراض و طلب اعتبار تایید کنند که عامل مهمی در کنترل تورم و نقدینگی است. همچنین بانک ها باید برنامه مدیریت نقدینگی خود را داشته باشند و این برنامه را به بانک مرکزی اعلام کنند تا در این زمینه پاسخگو باشد و در صورت کمبود نقدینگی، آن را از طریق بازار بانکی و توزیع اوراق تامین کند.

حجم اوراق بانک مرکزی کاهش یافت

وی با بیان اینکه در گذشته فقط بانک ها اقدام به خرید اوراق می کردند، گفت: امسال صندوق نیز خواستار مشارکت در این موضوع شد. برعکس، حجم اوراق بانک مرکزی کاهش یافته است که ممکن است به مدیریت بازار کمک کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: امسال از نظر پولی و نقدینگی وضعیت بهتر از گذشته شده است. دولت باید در مسیر درست حرکت کند و باید منتظر بمانیم تا منابع دولت بهتر شود، دولت از همین جا با بانک مرکزی تسویه حساب کند. امیدواریم امسال با بهبود درآمد دولت، برنامه های دولت تسویه شود.

وی ادامه داد: کسری بودجه با انضباط مالی با برنامه ها و جلسات منظم بین بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد انشالله کنترل می شود.

اثر اصلاحات تورمی کمتر از 5 درصد است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده پیش بینی می شود اثر تورم کمتر از 5 درصد باشد. مسئول اصلی تامین زیرساخت ها وزارت اقتصاد کالابرگ الکترونیک است. تا زمانی که زیرساخت های لازم برای تخصیص کالابرگ فراهم نشود، پرداخت به صورت نقدی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در بهبود ارتباط بانک ها با مشتریان اقدامات خوبی انجام شده است. در حوزه تسهیلات خرد، دسترسی به منابع و اعتبارات بانکی که باید توسط بانک ها تسهیل شود، تسهیل و ابلاغ شود. امکان تایید اعتبار و افتتاح حساب و امضای تراکنش های الکترونیکی جهت عدم حضور در عملیات بانکی. عذرخواهی را با مدارک معقول و حداقل معتبر به مردم ابلاغ کرده ایم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل