نماد سایت ماه نیوز

اعلام تخلفات ارزی و گران‌فروشی‌های دارو به قوه قضاییه / مجازات‌ها بازدارنده باشند

رییس سازمان غذا و دارو در بیانیه ای با بیان اینکه گزارش هایی مبنی بر تخلف جدی داروها و اقلام گران قیمت در حوزه قضایی استان گزارش شده و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد، افزود: مردم نیازی به غذا ندارند.

دکتر بهرام دارایی در گفت و گو با ماه نیوز، وی با اشاره به مضرات رانت و ایجاد رانت در منطقه گفت: حوزه هایی که بحث اقتصادی دارد و راه های ایجاد رانت در آن وجود دارد مانند بحث ارزش های ترجیحی، مشارکت، انحصار، سهام خاص و . .. در آن شکی نیست. بنابراین مانند هر حوزه دیگری در حوزه های دارویی، غذایی، تجهیزات پزشکی و… ممکن است این همزمانی ها صورت گیرد و مورد توافق قرار گیرد.

کسب و کار در حوزه سلامت ممنوع است

وی افزود: همیشه مواردی از این اتفاق افتاده است و در سال های اخیر اتفاقات زیادی در این زمینه رخ داده است. همزمان با تحریم ها، عاملان تحریم ها و سوء استفاده کنندگان همیشه حضور دارند. در همه استخرها، در حوضچه های دارو و غذا و لوازم پزشکی وجود دارد، با وجود اینکه به فکر سلامتی و تندرستی مردم هستند، از آن روی برنمی گردانند و وارد آن می شوند.

سرمایه ها در برخورد با این غاصبان باید جدی تری گرفته شود، افزود: البته خود نظام و حاکمیت تا جایی که بتواند به ضرر غاصبین عمل کند، در معرض دید قرار می گیرد. شکی نیست که با قوانین و مقرراتی که وجود دارد، تأثیر عامل انسانی در بحث قوانین و مقررات و … نیز مهم است و باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع حتی قانون نیز توسط مردم و مجریان دستکاری می شود و امکان ایجاد مشکل برای آنها وجود دارد، گفت: بنابراین قوانین موازی و تکراری می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بر این اساس تنظیم و ساده سازی قوانین و مقررات به منظور تفسیر آنها بسیار مهم است.

نظارت مکانیکی بر داروها، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی

دارایی گفت: از نظر رصدی نیز باید بسیار جدی گرفته شود. برنامه‌ها و مکانیسم‌ها نیز برای ایجاد شفافیت، کاهش تأثیرات انسانی و … در سازمان غذا و دارو بر این امر تأکید دارند. همین امر در مورد نشریات الکترونیکی نیز صدق می کند که می توان از آنها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش خطر قاچاق انسان در کمک های اهدایی مجوز دار و غیره استفاده کرد.سیستم اقدام چیست؟

وی افزود: به عنوان نمونه در جدیدترین بحث تجهیزات پزشکی سایت به همه کسانی که کالا یا اقلام ارزشمند دیگری وارد کرده اند اعلام کرده ایم تا مشخص شود چه کسانی، چه کسانی، به چه منظور و از چه منبعی کشف کرده اند و این می تواند کاملا شفاف باشد. برای دارو هم همین کار را می کنیم و ماهی را هم اعلام می کنیم.

ارزیابی تخلفات جدی و گرانفروشی توسط قوه قضاییه

دارایی گفت: البته مواردی را هم اعلام کرده ام که تخلفات به گونه ای صورت گرفت که کار قوه قضائیه را آسان تر کرد و امیدواریم مشکلات بیشتری شناسایی شود. اخیرا تعدادی از مادربزرگ های جدی را اعلام کرده ایم که در دست بررسی هستند و امیدواریم به زودی معرفی شوند. در عین حال، امیدوارم تا زمانی که مصلحت مردم از مواد مخدر و مواد غذایی مزاحمتی ایجاد نکند که موجب اخلال یا ایجاد منافع نامشروع شود، از جرایم متخلفان جلوگیری شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل