نماد سایت ماه نیوز

افتتاح اولین مرکز مانیتورینگ و پایش آنلاین مناطق حفاظت شده و تالاب های لرستان در خرم آباد

در جریان سفر یک روزه به لرستان دکتر سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفری یک روزه در تاریخ دهم دی ماه 1401 در استان لرستان به منظور پایش میدانی عملکرد محیط زیست استان، افتتاح اولین مرکز پایش و انتشار مناطق (آنلاین) حفاظت شده و تالاب های این استان به بهره برداری رسید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تنوع زیستی غنی و جایگاه ویژه زیست محیطی استان لرستان از نظر پوشش گیاهی و جانوری گفت: با اجرای طرح جامع توزیع آنلاین شرایط شکارچیان و متخلفان محیط زیست بسیار سخت خواهند بود امیدواریم این طرح گامی موثر در حفاظت و حراست از تنوع زیستی غنی استان لرستان باشد.

دکتر سلاجقه افزود: مردم منطقه به طبیعت و محیط اطراف خود احترام می گذارند و انتظار و تقاضا دارند که اقدامات عملی و مفیدی برای جلوگیری از تخریب و تخریب عرصه های طبیعی انجام دهیم و بسیار ارزشمند خواهد بود و اقدام خواهد شد. برای مطالبات مردم منطقه مفید است.
– مدیر حفاظت محیط زیست استان لرستان در راستای استفاده از این مرکز برای پایش و انتشار (آنلاین) مناطق و تالاب های حفاظت شده لرستان گفت: امروزه فناوری های نوین جایگاه ویژه ای در حفاظت از محیط زیست و محیط زیست دارد. به همین منظور امسال این اداره کل تلاش خود را برای ایجاد سیستم توزیع ویدئو در اکثر مناطق تحت مدیریت محیط جنگلی از جمله مناطق حفاظت شده و تالاب ها انجام داده است.

سالاروند گفت: در فاز اول این طرح این سامانه در 12 ایستگاه نصب شده است که شامل دو منطقه حفاظت شده کوه سفید، خرم آباد و اشترانکوه دورود، پناهگاه جنگل سفید، 11 برکه پالختر و برکه های دالان بروجرد است. و منطقه شیکار.و سید منوبو کارشاک کارشاخ در حال عجر می بهده. این سیستم دارای دوربینی با قابلیت زوم 35 برابر، چرخش 360 درجه، کیفیت تصویر بالا و قابلیت ذخیره سازی تصویر می باشد.

وی بیان کرد: 322 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده، حیات وحش ملی و زیستگاه طبیعی تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان است.
با استفاده از سامانه هوشمند توزیع ویدئو که برای اجرای فاز اول آن حدود ده میلیارد ریال هزینه شده است، می توان مناطق بیشتری را به صورت آنلاین و آنلاین مدیریت کرد.

46

خروج از نسخه موبایل