نماد سایت ماه نیوز

اهمیت اجرای اصولی پیشانی ساختمان با تیم متخصص

امروزه طراحی آلاچیق در پشت بام خانه های آپارتمانی و ویلایی، یک مزیت محسوب میشود. در ادامه مطالب شما را با مزیتهای طراحی آلاچیق در پشت بام خانه آشنا میکنیم و سپس به نحوه اجرای پیشانی ساختمان می پردازیم. آلاچیق سیمانی به دلیل مقاومت بالا در محیطهایی مانند پارکها و محوطه های تفریحی مجتمع های مسکونی بسیار پرکاربرد است. اما یکی از کاربردهای اصلی آن در طراحی فضای پشت بام خانه میباشد.

اگر مایل هستید فضای روف گاردن خانه خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید؛ آلاچیق سیمانی انتخاب مناسبی است. زیرا سیمان با پوشش الیاف و رنگ سفید برای نمایش ستونها و طاقهای سبک کلاسیک بسیار مناسب است. رنگ سفید این نوع آلاچیقها با نورپردازی در شب، فضایی بسیار جذاب را ایجاد میکند. یکی از سوالات متداول این است که؛ آلاچیق مناسب در پشت بام باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ هنگام انتخاب آلاچیق باید به یکسری نکات مهم توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

همچنین میتوانید فضا را به چند بخش تقسیم کنید. آلاچیق های پیش ساخته به عنوان آلاچیق های دائمی استفاده میشوند. هزینه خرید این آلاچیقها نسبت به آلاچیق هایی که طراحی و در محل اجرا میشوند؛ مناسبتر است. برای انتخاب آلاچیق بهتر است به سبک طراحی فضای پشت بام توجه کنید.

هماهنگی در متریالها و رنگهای عناصر طراحی روف گاردن مانند آبنما، فلاورباکسها، مبلمان مانند میز و صندلیهای تاشو و انواع اکسسوریها باعث جذابیت نمای فضای روف گاردن خانه شما میشوند. روف گاردن یا پشت بام خانه از فضاهایی هستند که افراد خانه معمولا در ساعات پایانی روز برای استراحت و دورهمی های دوستانه و خانوادگی استفاده میکنند.

استفاده از آلاچیق های حصیری در مناطق گم و مرطوب بسیار مناسب است. زیرا حصیر دارای قابلیت حفظ رطوبت میباشد و میتواند زمان طولانی فضای خنک آلاچیق را حفظ کند. دید و منظر نامطلوب فضای پشت بام خانه را حذف و دید و منظر مطلوب را حفظ کنید. برای حفظ دید و منظر مطلوب در آلاچیق بهتر است از جدارههای شیشهای استفاده کنید. آلاچیقهای بزرگ برای برگذاری مراسمهای رسمی و خانوادگی انتخاب مناسبی هستند.

آلاچیقهای فلزی کوچک برای طراحی محیط پاسیو بسیار مناسب هستند. شما میتوانید یک پاسیو کوچک با آلاچیق فلزی به سبک مدرن داشته باشید. در طراحی روف گاردن به سبک مدرن، شما میتوانید از متریال فلز در طراحی فلاور باکسها، آلاچیق و حتی نردههای آن استفاده کنید. طراحی نردههای آلاچیق به شکل فرفورژه با استفاده از فلز امکانپذیر است. در واقع فلز به دلیل ایجاد طرحهای پیچیده نرده های آلاچیق و بالکن، متریال بسیار مناسبی است، زیرا طراحی این نوع آلاچیق ها به کمک پارتیشن ها انجام میشود.

این نوع آلاچیقها برای افرادی که علاقمند هستند در فصل خاصی از فضای پشت بام استفاده کنند، بسیار مناسب است. اگر قصد دارید فضای پشت بام خانه را به فضای رستوران و کافیشاپ تبدیل کنید؛ آلاچیقهای کوچک با مساحت 4 متر انتخاب مناسبی هستند. با این کار شما از حداکثر فضا استفاده میکنید. برای استفاده از آلاچیق در آب و هوای سرد باید در انتخاب نوع متریال، طرح و اجرای آلاچیق توجه کنید. آلاچیقهای چوبی مسقف انتخاب مناسبی هستند. سعی کنید از متریالهای مقاوم در برابر رطوبت استفاده نمایید.

برای سازگاری آلاچیق با نمای ساختمان باید به متریالها، رنگها، سبکهای طراحی و نوع جانمایی عناصر مختلف نمای ساختمان توجه کنید. به عنوان مثال؛ در صورتی که نمای ساختمان شما با متریال آجر به سبک سنتی ایرانی طراحی شده، بهتر است در نمای روف گاردن یا پشت بام خانه از متریال آجر استفاده کنید. طراحی به سبک سنتی فضایی جذاب و زیبا را برای پشت بام خانه شما ایجاد میکند.

دکوراسیون پشت بام خانه خود را با استفاده از سبک مدرن، زیباتر طراحی کنید. سادگی و جذابیت سبک مدرن، فضای پشت بام خانه شما را دنج و زیبا جلوه میدهد. آلاچیق یکی از المانهای اصلی طراحی پشت بام خانه محسوب میشود. در طراحی آلاچیق به سبک مدرن سعی کنید از طرحهای ساده و شیک استفاده کنید.

زیاده روی در استفاده از رنگها و متریالها کاملا برخلاف طراحی به سبک مدرن است. از مبلمان ساده در فضای نشیمن آلاچیق پشت بام استفاده کنید. استفاده از مبلمانهای تیرهرنگ، فلاورباکسهای چوبی و فلزی، یک راهکار برای طراحی فضای آلاچیق به سبک مدرن است. شرکت ویلا سقف بهترین پوشش سقف سیمانی را در اجرای آلاچیق سیمانی خود به کار می برد. شما عزیزان می توانید ضمن بازدید از نمونه کارهای بی نظیر ما در وبسایت ویلاسقف، از دیگر خدمات ویژه نیز استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل