نماد سایت ماه نیوز

ایجاد ۷۸ میلیون شغل جدید تا سال ٢٠٢٥

معاون وزیر کار با اشاره به ظهور مشاغل جدید و لزوم توسعه مهارت‌های متناسب با آنها از ایجاد 78 میلیون شغل جدید با استفاده از فناوری‌های نوین تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش ما، غلامحسین حسینی از پیش بینی دوره های مهارتی برای توانخواهان، معلولان، زندانیان و خانواده های آنان و فارغ التحصیلانی که رشته آنها در بازار تقاضای چندانی ندارد، خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای. برای گروه های دوره های مختلف مهارتی تلقی می شود که یکی از این گروه ها سربازان وظیفه هستند که کارت مهارت خود را به همراه کارت پایان خدمت داشته باشند.

وی افزود: بخش بزرگی از فعالیت های سازمان در زمینه ارائه مهارت هایی است که افراد یا برای خود در زندگی کسب می کنند و یا مهارت هایی که منجر به درآمد برای افراد می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای که به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و آموزش مهارتی در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، ادامه داد: مراجعین ما عمدتاً به مراکز آموزشی دولتی و خصوصی مراجعه می کنند که شامل 5400 کارگاه فعال و افراد متقاضی می شود. دوره های مهارتی می توانند به این مراکز در سطح استان مراجعه و در مراکز دولتی به صورت رایگان آموزش های مهارتی را فرا گیرند. اما در عین حال می توانند به مراکز بخش خصوصی که شامل 12 هزار آموزشکده آزاد فنی و حرفه ای است مراجعه کنند و اخیراً مجوز 6000 آموزشگاه آزاد و 1500 آموزشگاه راه اندازی شده است.

به گفته حسین نیا، افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش های مهارتی رایگان در مدارس آزاد بهره مند می شوند که این نهاد 50 درصد تخفیف و 50 درصد دیگر مورد پذیرش کمیته امداد قرار گرفته است.

دستیار وزیر کار در ادامه به ظهور مشاغل آتی و لزوم توسعه آموزش های مهارتی در راستای آن اشاره کرد و خیلی چیزها را از بین می برد. مجمع جهانی اقتصاد گزارش می دهد که تا سال 2025، یعنی سه سال دیگر، 71 میلیون شغل به دلیل تأثیر فناوری از بین خواهد رفت، فناوری مشاغل جدیدی ایجاد می کند که تعداد آنها به 78 میلیون شغل می رسد.

وی افزود: باید در سازمان آموزش فنی و حرفه ای افراد را آماده کنیم و مهارت های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم، برخی مشاغل مانند تراکتورسازی در آینده تغییر خواهند کرد. در تراکتورهای امروزی چیزی به نام کابین راننده وجود ندارد و کاملاً خودکار و هوشمند عمل می کند و از طریق ماهواره توسط اپراتور به اینترنت متصل می شود. بنابراین باید افراد را به مهارت های روز و بر اساس فناوری های در حال تغییر مجهز کرده و آنها را برای رویارویی با مشاغل جدید در آینده نزدیک آماده کنیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل