نماد سایت ماه نیوز

بازگشت موجود غول‌پیکر باستانی با دستکاری ژنتیک فیل!/ عکس

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز، شرکت بیوتکنولوژی Colossal Biosciences قصد دارد غول های غول پیکر غرب را برای هزاران سال از انقراض بازگرداند.

جورج چرچ دانشمند برجسته ای در زمینه ژنتیک با همکاری بن لام، تاجر حوزه فناوری است که غیرممکن به نظر می رسد.

در شرکت Colossal Bioscience، آنها قصد دارند فیل هایی با آخرین فناوری ویرایش ژن بسازند که توانایی زندگی در سرما و شبیه به ماموت های غربی را دارند.

چگونه ماموتا را به زندگی برگردانیم؟

آخرین ماموت های غربی حدود 3000 و 7000 سال پیش رفتند و نسل این موجودات برای همیشه منقرض شد. البته، اقوام نزدیک، فیل ها هنوز در جنگل های بارانی آسیا و بیابان های آفریقا زندگی می کنند.

کلیسا می گوید: «خویشاوندی نزدیک فیل و ماموت در نگاه اول کاملاً مشخص است. حتی می توان گفت فیل های آسیایی و آفریقایی نسبت به ماموت ها تفاوت های بیشتری با یکدیگر دارند.

عکس نوشته شده است

در واقع، به گفته لام، فیل‌های آسیایی 99.6 درصد شباهت ژنتیکی با ماموت‌های غربی دارند و تلاش‌های دانشمندان برای احیای ماموت‌های غربی بر این تفاوت چهار دهم درصدی متمرکز است.

به بیان دیگر انها ومیدیدردند با جنیکین با فیل های آسیایی جنیتکی، آنها را از نظر ظاهر و تحمل سرما شبیه ماموت های غربی می کنند.

ماموت ها حیوانات غول پیکری بودند که 300000 سال پیش در قاره های سرد آمریکا، آسیا و اروپا با قد 4 متر و وزن بین 6 تا 8 تن زندگی می کردند. تقریباً اکثریت جمعیت این حیوانات حدود 10 هزار سال پیش در پایان عصر یخبندان و ظهور یک شکارچی قدرتمند به نام انسان ناپدید شدند. البته در حدود 3000 و 700 سال پیش هنوز گروهی از آنها در سیبری وجود داشتند.

این گیاهخواران بزرگ نقش مهمی در چرخه طبیعی محیط های سرد شمالی داشتند و چهره این مناطق نیز در طول زمان تغییر کرده است.

اکنون دانشمندان Colossal Bioscience امیدوارند این گونه را با ویرایش ژن های فیل های آسیایی احیا کنند تا تنوع حیات را به مناطق سردتر سرزمین شمالی بازگردانند.

در حال حاضر گروهی متشکل از 40 دانشمند در 3 آزمایشگاه روی این پروژه کار می کنند و امیدوارند تا سال 2027 یعنی حدود 5 سال دیگر به نتیجه برسند.

منبع: نیوزویک

5858

خروج از نسخه موبایل