نماد سایت ماه نیوز

بخش خصوصی در ارائه نظرات خود به مسئولان تعارف را کنار گذارد

ماه نیوز/ خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: بخش خصوصی باید از ارائه نظرات دور شود و در جایی که نظر کارشناسی دارد به مسئولان اعلام کند.

غلامحسین شفیعی امروز 2 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه ستاد مشترک شورای اقتصاد خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، به بیان دیدگاه های خود پرداخت. با توجه به اینکه برای خود صنعتگران و کارآفرینان اهمیت بالایی داشت، دو نکته کلیدی از سوی ایشان مطرح شد که البته پیش از این نیز بارها بر آن تاکید شده بود، اما به آن عمل نشده بود.

وی افزود: اولین نکته که بسیار مهم است این است که یک نکته در مدیریت اقتصاد وجود دارد که یک نقطه پنهان است و بیشتر مشکلات آنجا نیست، استراتژی صنعتی در کشور وجود ندارد. رهبری در سخنرانی های قبلی بارها بر این نکته تاکید کرده اند. موضوع دومی که ایشان بر آن تاکید داشت این بود که مدیریت جامع و متمرکز اقتصاد در کشور وجود ندارد. همه می دانیم که این مسائل بر سرنوشت اقتصادی کشور تأثیر می گذارد. آنچه تاکنون شاهد بوده ایم این است که اختیارات تصمیم گیری و تصمیم گیری در کشور توزیع شده است اما هیچ پاسخی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تصریح کرد: بخش خصوصی باید در همکاری با مسئولان بسیار صمیمانه باشد. اگر تصادف موضوعی حداقل ضرر و دوری از آزمون و خطا باشد. حالا دیگر شانس آزمون و خطا وجود ندارد. امروز برای حل مشکلات اقتصادی کشور، یگان های ویژه با هم همکاری می کنند و بخش خصوصی آمادگی کامل برای همکاری با نیروهای پشتیبان را دارد. امید است این حرکت که به تازگی آغاز شده است، موفقیت چشمگیری داشته باشد و شرایط شکل گیری متفاوتی را در خراسان شاهد باشیم.

شفیعی تصریح کرد: موضوع ارزیابی عملکرد ستاد مشترک المنافع و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی خراسان رضوی باید در اولویت قرار گیرد تا در صورت نیاز به اصلاح در این حوزه ها به این موضوع رسیدگی شود.

در ادامه رضا جمشیدی دبیرکل ستاد مشترک حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی را اعلام کرد. در سطح شورای راهبردی راهبردی وجود دارد. همچنین انتظار می رود شورای مشورتی متشکل از نخبگان، دانشگاه ها و مشاوران دیگر باشد. دانشجویان و مشاغل بیشتری در این سطح دیده می شود.

وی افزود: در سطح عملیاتی هفت پایگاه شامل ستاد کشاورزی و امنیت غذایی، ستاد صنعت، معدن، تجارت، مسکن و زیربنایی، ستاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و زیارتی، ستاد اشتغال و ستاد مالی و سرمایه گذاری وجود دارد.معلم فرم ها شکل گرفته اند وظایف ستاد مبتنی بر تشکیل ساختارهای اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی مشهد است.

پس از آن محمدحسین روشنک رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با ابراز خرسندی گفت: در خراسان رضوی عوامل بازدارنده ای وجود دارد که باید ریشه یابی شود. نکته بعدی این است که لازم است نمایندگان از بخش خصوصی باشند و البته حدود گزینه های آنها نیز مشخص شود.

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج نیز در این جلسه در جلسه مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات خود گفت: از فعالیت های ستاد حمایت می کند و امید است از این ستاد برای توسعه عملیات اقتصادی استان استفاده شود. و مشارکت نیروها را افزایش دهد.

وی افزود: این سند منابع مالی جدید را در استان شناسایی می کند و بر تخصصی شدن و کسب فناوری های نوین تمرکز دارد.

آذری تصریح کرد: امروز رشد اقتصادی داریم. با افزایش رشد و توسعه اقتصادی، اقدامات انجام شده نیز باید افزایش یابد. اگرچه تحریم ها تلخی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده و مردم را تلخ کرده است، اما مطمئنا شاهد دستاوردهای بزرگی در این زمینه خواهیم بود. ستاد مشترک المنافع خراسان رضوی بسته ای ندارد و انعطاف در آن دیده می شود. در این دستورالعمل پیشنهاد شده است که ستاد به عنوان واحدهای نگهداری و عملیات، واحدهای عملیاتی و غیره تعریف شود.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان ارضوی نیز با بیان اینکه اقتصاد یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت کنونی کشور و جامعه است، افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور و جامعه در حال توسعه است. تشکیل ستاد مشترک و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی طرح خوبی بود و ما در این راه از آن حمایت می کنیم و راه دیگری نداریم. در این راستا بخش خصوصی باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این بخش در میدان است و ما نیز از این بخش حمایت می کنیم، مشکلات پایدار ستاد اجباری با خود بخش خصوصی است. در واقع، در وهله اول، بخش خصوصی و شرکت های دولتی باید کار را مدیریت کنند، اما اگر بخش خصوصی و دولتی به سختی برخورد کنند، باید عدالت وارد عمل شود. بخش خصوصی باید از حضور خراسان رضوی در ستاد بهترین استفاده را ببرد. همچنین بهتر است سرفصل ها و موارد دیگر به این پایگاه اضافه شود تا مشکلات برطرف شود.

در این جلسه با تصمیم یعقوبعلی نظری سه دستیار نیز به عنوان فرمانده سه قرارگاه عملیاتی از پایگاه ها منصوب شدند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل