نماد سایت ماه نیوز

بهترین دوربین های گوشی برای عکاسی در سال 2021

بهترین دوربین های گوشی هوشمند در حال حاضر به سادگی می توانند با دوربین های سنتی در چند سال پیش رقابت کنند. بهترین گوشی های دوربینی مرزهای فناوری را رد می کنند و اغلب قادرند نتایج بهتری نسبت به دوربین سنتی در گذشته کسب کنند. با بزرگتر شدن صفحه نمایش، سنسورهای تلفن دوربین پیشرفته تر و چیپست ها از قدرت بیشتری برخوردار شده اند، پیگیری جدیدترین و بهترین گوشی ها می تواند مشکل باشد. خوشبختانه، ما بهترین ها را برای شما در اینجا جمع آوری کرده ایم.

بهترین تلفن های دوربین فقط قدرت خالص را ارائه نمی دهند، بلکه با وجود مجموعه ای از دوربین های چندگانه و برنامه های کاربردی مخصوص عکاسی و فیلمبرداری دست شما را خیلی باز تر می کنند. با این حال، یکی از چشمگیرترین جنبه های این گوشی ها تعداد مگاپیکسل آنهاست. گوشی هوشمند Samsung Galaxy S20 Ultra دارای یک حسگر فوق العاده 108MP، قابلیت فیلم برداری 8K و بزرگنمایی دیجیتال 100 برابر می باشد، یعنی مشخصات فنی که دوربین های سنتی هنوز به آنها نرسیده اند.

با این حال، گوشی S20 Ultra فروش چشمگیری نداشت. زیرا، سنسورهای Beefyخیلی زود با وجود مدل هایی چون گوشی های Motorola Edge +  Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G  Xiaomi Mi Note 10 تبدیل به یک ویژگی مرسوم در گوشی های پرچمدار شد. در حالی که گوشی ها هنوز قادر به غلبه بر بهترین DSLR ها یا بهترین دوربین های بدون آینه برای کیفیت تصویر نیستند، این فناوری آنقدر سریع در حال پیشرفت است که تقریباً احساس می شود فقط یک مسئله زمانی می باشد.

با این حال، مهمترین مزیتی که گوشی های دوربین دار نسبت به دوربین های مرسوم دارند، کوچک بودن آنهاست. حتی بهترین دوربین های فشرده شده عادی نیز می توانند بزرگ و آزار دهنده باشند، اما گوشی های تاشو مانند Samsung Galaxy Z Flip و Motorola Razr پیشرفت چشمگیری در فناوری طراحی و ساخت مینیمالیست داشته اند. در همین حال، یکی از جذاب ترین جنبه های تلفن های گوشی دار ظهور اتصال 5G است که گوشی های 5G مانند Samsung Galaxy S20 Ultra و OnePlus Nord در خود دارند.

فناوری گوشی های هوشمند به سرعت در حال حرکت است، بنابراین این لیست دائما در حال تغییر است. همانطور که در سال 2021 رو به جلو حرکت می کنیم، 5G به عنوان مورد مهم بعدی تبدیل خواهد شد، بنابراین اگر در جایی با زیرساخت های 5G زندگی می کنید، حتماً بهترین تلفن 5G ما را برای راهنمای عکاسی بررسی کنید.

بهترین گوشی های دوربین دار در سال 2021

1- گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

اگر به دنبال گوشی با دوربین عالی هستید، گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن می گردید.

این گوشی دوربین دار دارای چهار دوربین عقب است که شامل یک دوربین اصلی 108MP f/1.8، یک دوربین فوق عریض 12MP f/2.2 و دو دوربین تله فوتو 10MP که یکی با دیافراگم f/2.4 و بزرگنمایی نوری 3 برابر  می باشد و دیگری با دیافراگم f/4.9 و بزرگنمایی نوری بزرگ 10 برابری است.

شایان ذکر است که گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra سایز بزرگی دارد، اندازه پنل 6.8 اینچی می باشد که کاربران با دست کوچکتر ممکن است برای کاوش در آن به زحمت بیفتند.

صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز برای رابط کاربری آسان و تجربه خوبی از بازی ها می باشد، همچنین دارای پشتیبانی از HDR10 +، حداکثر روشنایی 1500 نیتی و وضوح تصویر 1400 در 3200 می باشد.

2- گوشی Apple iPhone 12 Pro

آیفون 12 پرو یکی از بهترین گوشی های دوربین دار حال حاضر می باشد که دارای یک دوربین سه گانه چشمگیر است، از جمله موارد آن می توان به یک دوربین فوق عریض f/2.4 ، یک دوربین عریض f/1.6 و یک دوربین تله f/2 اشاره کرد. مهمترین نقطه ضعفش است تنها دارای سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد.

در همین حال، دوربین جلوی TrueDepth نیز از یک سنسور 12MP نیز بهره می برد. بسیاری از ویژگی های جدید که در آیفون 12 پرو مانند اسکنر LiDAR وجود دارد که به معنی فوکوس سریعتر در شرایط کم نور است در این نیز قرار گرفته است.

آیفون 12 پرو همچنین می تواند از قالب جدید Apple ProRAW استفاده کند، به این معنی که کاربران قادر خواهند بود جلوه های عکاسی محاسباتی عالی را که اپل با قدرت فایل های RAW شناخته می شود، ترکیب کنند.

همراه با اضافه شدن اتصال 5G و صفحه نمایش جدید Ceramic Shield که عملکرد دراپ 4 برابر بهتر دارد، شما هیچ مشکلی با این دوربین ها نخواهید داشت.

3- گوشی شیائومی Xioami Mi Note 10

دوربین پنج گانه گوشی شیائومی Mi Note 10 یک تلفن با سنسور 108MP ساخت سامسونگ است و انتظار می رود در Galaxy S20 Ultra نیز به نمایش در بیاید، این یک رکورد با وضوح بالا برای اولین بار در جهان است و  تقریباً بیشتر از هر دوربین DSLR یا بدون آینه در ساختارش از پیکسل بالایی استفاده شده است.

دقیقاً مانند دوربین های 48 مگاپیکسلی موجود در لیست ما ، Mi Note 10 از فناوری 4 به 1 یا ادغام پیکسلی برای گرفتن عکس های استاندارد استفاده می کند.

این تکنیک 4 پیکسل را به یک پیکسل ترکیب می کند، بنابراین یک سنسور 48 مگاپیکسلی یک تصویر 12 مگاپیکسلی ایجاد می کند و سنسور 108 مگاپیکسلی در Mi Note 10 یک تصویر 27 مگاپیکسلی با کیفیت تولید می کند.

اگر نور مناسب باشد ، می توانید وضوح تصویر را بالا ببرید و تصاویر کامل 108 مگاپیکسلی را برای عکسهای با جزئیات شارپ ثبت کنید. از این لحاظ هیچ گوشی دیگری به Mi Note 10 نزدیک نیست. دوربین اصلی رقبا را میخکوب می کند و در نور بالا تقریبا هیچ حریفی ندارد و نفس کش طلب می کند.

دلیل بالاتر نبودن این تلفن مگاپیکسلی در لیست ما این است که دوربین های اضافی ناسازگار هستند. اما، ما عاشق این واقعیت هستیم که این گوشی دارای زوم اپتیکال 2 برابر، بزرگنمایی 5 برابر و زاویه فوق العاده عریض و همچنین یک دوربین ماکرو اختصاصی است، اگر فقط کیفیت برای شما اهمیت دارد با دوربین 108 مگاپیکسلی عکس بگیرید.

4- گوشی Google Pixel 5

اگر به دنبال یک تلفن دوربین عکاسی و بدون سر و صدا هستید، Google Pixel 5 ممکن است گوشی مناسب شما باشد. اگرچه Google Pixel 5 ممکن است به روزترین فناوری را نداشته باشد، اما در نوآوری فاقد قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده است.

دوربین دوگانه پشتی در گوگل پیکسل 5 شامل یک دوربین 12.2 مپاپیکسلی با بزرگی 27 میل متر و گشودگی دیافراگم 1.7 می باشد و دوربین دیگر شامل سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 می باشد، اما در واقع برنامه های دوربین است که قدرت و انعطاف پذیری زیادی به آن داده است.

به علاوه، چیپست اسنپدراگون 765G به همراه یک سیستم عامل آندروید 11 به خوبی تجربه ای فوق العاده ای از عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری برای کاربر خواهد داشت. گوشی Google Pixel 5 همچنین دارای ویژگی های پرچمدار مهیجی مانند نمایشگری با نرخ تازه سازی 90 هرتزی و مقاومت در برابر آب و شارژ بی سیم می باشد.

5- گوشی اپل Apple Iphone 12

آیفون 12 ممکن است تمام ویژگی های خارق العاده مشابه آیفون 12 پرو را نداشته باشد، اما مطمئناً وقتی صحبت از قابلیت های عکاسی می شود، هیچ کمبودی ندارد، این گوشی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی عرض و یک سنور 12 مگاپیکسلی فوق عریض شگفت انگیزی می باشد.

در حالی که آیفون 12 دوربین تله فوتو اختصاصی ندارد، اما دارای سنسور بزرگ نمایی یا زوم تا بالای 5 برابری می باشد. همه مدل های آیفون 12 اکنون قادر به ضبط فیلم HDR با Dolby Vision هستند، همچنین در آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو قابلیت فیلم برداری بجای 60 فریم در ثانیه 30 فریم در ثانیه می باشد.

دوربین جلوی آیفون 12 هم قابلیت حالت Night و هم Deep Fusion را دارد که در دوربین سلفی پایه آیفون 11 وجود نداشت. آیفون 12 همچنین اکنون می تواند حالت Night Time Time-lapse را نیز داشته باشد.

یکی از جذاب ترین به روزرسانی ها برای خانواده آیفون 12، صفحه نمایش جدید با سپر سرامیکی است که مقاوت در هنگام سقوط را تا 4 برابر افزایش می دهد.

6- گوشی هواوی Huawei P40 Pro

گوشی هواوی پی 40 پرو سمبل زیبایی است، فقط کافیست نگاهی به آن بیاندازید و شیفته اش می شوید. تراشه آن همیشه جز برترین ها می باشد و چیزی کمتر از پرچمداران دیگر ندارد. این دوربین همان چیزی است که شما از یک گوشی هواوی انتظار دارید.

لنز آن دارای فوکوس های عمقی نرم می باشد و تعادل زیادی در به رخ کشیدن جزییات دارد. مانند سایر تلفن های دارای بزرگنمایی اغراق شده، عملکردش چیزی بجز نمایش روی کاغذ نیست. به طور حتم زوم 50 برابری انتظارات شما را براورده نخواهد کرد ولی زوم 5 برابری دیجیتال بسیار رضایت بخش است.

لنز رزولوشن بالای 50 مگاپیکسلی همانند دوربین های پایینتر به کمک برنامه های دوربین ها نمی آید و محدودیت بیشتری دارد، اما نهایتا تمام دوربین ها خروجی بسیار خوبی می دهند.

دوربین آن از لحاض کیفیت یکی از بهترین ها در گوشی های هوشمند می باشد و برای افرادی که در تولید محتوا فعالیت می کنند یک دست بالا می باشد. عدم پشتیبانی از خدمات گوگل یه نوعی اصلی ترین نقطه ضعفش است که بسیاری از افراد را آزرده می کند. اما تا جایی که با قیمت آن مشکلی نداشته باشد یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

مرجع مقاله:

https://mimalls.ir/

خروج از نسخه موبایل