نماد سایت ماه نیوز

تأکید عمران خان بر نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، حسین امیرعبداللهی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست فوق العاده وزرای خارجه افغانستان درباره افغانستان حضور دارد، در اسلام آباد پایتخت پاکستان با عمران خان دیدار کرد. من امروز صبح (یکشنبه) با وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست فوق العاده در پاکستان، بر همکاری همه کشورهای اسلامی در توزیع سریع کمک های بشردوستانه به افغانستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیه افزود: جمهوری اسلامی ایران ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را بدون توجه به مسائل سیاسی افغانستان تایید کرده است و در این راستا آمادگی دارد با باز نگه داشتن مرزهای افغانستان برای کمک رسانی به افغانستان با همه کشورها همکاری کند. مردم

وزیر امور خارجه کشورمان تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام را تنها راه حل صلح و ثبات نهایی در افغانستان دانست و در این راستا جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همسایگان، کشورها و افغانستان است. ملل متحد. تسهیل تشکیل دولت فراگیر در افغانستان.

مسائل دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه همکاری های مرزی از دیگر موضوعات مطرح شده وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با عمران خان بود.

* نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان

عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در منطقه و اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و ضرورت کمک به مردم افغانستان را تایید کرد. وضعیت فعلی زمستان و کمبود سوخت و غذا مشخص می شود.

عمران خان ضمن بررسی زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور، بر ضرورت همکاری‌های فرامرزی به‌ویژه توسعه تجارت فرامرزی و بازارچه‌های مرزی با توجه به لزوم گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیه نیز در این نشست امروز ضمن ارائه چهار پیشنهاد برای کمک به مردم افغانستان، گفت: کشورهای اسلامی باید هیئت حاکمه افغانستان و همه احزاب را برای تشکیل دولت فراگیر تشویق کنند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این دیدار با وزرای امور خارجه اردن، ترکیه، جمهوری آذربایجان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. .

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل