عمومی

تاکسی خطی با نرخ دربست!

مسافران می گویند نه اتوبوس، نه خط مترو و نه تاکسی! بعد از درخواست مردم که با ماشین خودت رانندگی نکنی! বান্তে ক্রিক্ষে है। این وضعیت در حومه تهران نیز دیده می شود.

روزنامه به روگر ماه نیوز ایران নান্তিক্তা ক্র্তাকাক্যা ইন্যান ক্র্যান্যান বান্তে ব্র্য়ান ব্র্যাতি স্দ্যার স্ধ্দা স্দাদ্দা স্ধ্দা স্ধ্দা برخی از رانندگان تاکسی به بهانه ترافیک سنگین به ویژه در ساعات اوج بار، به طرق جدید به طفره رفتن از قانون روی آورده اند که به افزایش کرایه ها منجر شده است. به عنوان مثال کرایه خطی که در روزهای عادی و با مصوبه شورای شهر تهران اکنون 12 هزار تومان است، برای مسافرانی که ساعت ها منتظر تاکسی هستند، در پایان روز تا 40 می رسد. هزار تومان؛ چرا که رانندگان تاکسی با تغییر موقعیت خود در انتهای تاکسی، در واقع مسافران را در شرایطی قرار می دهند که مجبور به پرداخت هزینه های گزاف به تاکسی ها هستند. این نرخ ها در فرآیندی تعیین می شود که رانندگان تاکسی را در خارج از ایستگاه شناسایی می کنند. به گونه ای که چندین متر بالاتر و دور از دید خط و مسافران عادی، در نقاطی که از قبل تعیین شده است، قطع می کنند و مسافران عادی که با این ترفند آشنا هستند، به صورت گروهی سوار تاکسی می شوند. چهار نفر. در این میان مسافرانی که از این روش آگاهی ندارند، ساعت ها در همان خط منتظر بمانند و منتظر ورود تاکسی های خیالی باشند که هرگز نمی آیند. برخی از افراد حاضر به تاکسی یا حتی تاکسی آنلاین هستند.

خانم ریاحی یکی از مسافرانی است که بارها با این صحنه مواجه شده است. وي با بيان اينكه اين حادثه روز چهارشنبه در ايستگاه سيدخندان رخ داد، مي گويد: «روز چهارشنبه حدود ساعت 3 براي مسير خط طولي ايجاد شد. نزدیک به یک ساعت و نیم معطل بودم و خبری از تاکسی نبود، بالاخره از سر ناچاری به صف مسافران پیوستم. چون خط رسمی برای شکایت و اعتراض وجود نداشت و اگر اصرار به ماندن داشتیم هم وقتمان را از دست می دادیم و هم امنیت مان را! زیرا حتی برخی از مسافران به دلیل سردی هوا و ایستادن طولانی مدت بیمار بودند.

و می گوید در این شرایط مسافران کرایه را بین خود تقسیم می کنند که اگرچه به جای 12 هزار تومان باید 40 هزار تومان بپردازند، اما باز هم از کرایه 160 هزار تومانی یک نفر ارزانتر است!

Masfira отчение за хати​​های «Aryashaher» به «Midan Azadi» glayэ dard. او همچنین به مشکل تاکسی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: داستان تاکسی‌ها از روزهای بارانی به روزهای عادی کشیده شده است و افزایش کرایه‌ها نیز در مقایسه با هزینه‌های گزاف تاکسی‌های آنلاین ارزان‌تر است، چرا که حداقل تاخیر یک تاکسی وجود ندارد. چند ساعت. او البته از مسافران نیز انتقاد می کند و می گوید: «این روش را خودمان ایجاد کرده ایم و تاکسی ها به جای اینکه ساعت ها در ترافیک بمانند و خودروهایشان فرسوده شود، این پیشنهاد را ناعادلانه دریافت کرده اند. चुन दर दर बह सुद हॉर दुई मा मीषोद »

استهلاک در ترجم در ساعت‌های اوج ترافیک

البته این روایت از سوی بسیاری از رانندگان تاکسی رد می شود. آنها معتقدند که داستان نباید یک طرفه و به نفع مسافران نوشته شود. چون از ترافیک 2 ساعته تهران و قطعات گران قیمت خودرو به شدت متضرر شده اند تا جایی که برخی روزها از ساعت 4 تا بعد فقط 2 تا 3 خط را طی کرده اند. آقای روزبهانی با بیان اینکه ترافیک ساعات شلوغی بسیار طاقت‌فرسا است، می‌گوید: «برخی از رانندگان از ساعت 4 صبح تا 22 شب رانندگی می‌کنند، زیرا خطی که در آن تردد می‌کنند برنمی‌گردد، در حالی که راننده حتی 50 هم درآمد نداشته است. هزار تومان به سنیا کنتور می اطزند و کسی هم شاکی نیست. گزینه «عجله دارم» نیز برای کسب سود بیشتر اضافه شده است. بسیاری از این رانندگان به جای پرداخت هزینه تردد یک طرفه به شمال شهر می روند و فقط برای یکی دو خیابان همین هزینه را می گیرند. به همین دلیل تاکسی های اینترنتی در آنجا زیاد دیده می شود، برخی از آنها برای چند خیابان 70 هزار تومان می گیرند و هیچ کس شکایت نمی کند! برخی از مسافران نیز نگران هزینه تاکسی های خطی هستند و معتقدند تاکسی های دایره ای برای آنها مقرون به صرفه تر است.

مسافری می گوید: «کاهش تاکسی ها بی دلیل نیست. بسیاری آن ها را خریده اند اما به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری در گاراژ خود پارک کرده اند.»

یکی دیگر از مسافران با اشاره به مسیر یوسف آباد می گوید: کرایه 8 هزار تومان تعیین شده است اما در این ترافیک راننده تمایلی به رفتن تا انتها ندارد به همین دلیل مسافر به سمت پلیس راه می رود. مربع و همان 8 هزار تومان را می گیرد. اگر می خواهید بروید کرایه 4 سرنشین 32 هزار تومان و 70 هزار تومان است. به همین دلیل از تاکسی در مقصد و نه در ابتدا خبری نیست و یک ردیف مسافر دنبال تاکسی های اینترنتی می روند تا بین خود کرایه بگیرند! برخی از مسافران بارها از سردار شکایت کرده و با 137 تماس گرفته اند. نتیجه وضعیت را بدتر نکرد.»

برخی می گویند راننده ها با رئیس جمهور صحبت می کنند و به واعظ حق سکوت می دهند! موضوع هنوز تایید نشده است جاده حتی در شهرها هم به این جاده نزدیک نیست و فرسوده ها با کرایه های نزدیک به تاکسی های خطی برای مسافران خطرناک شده اند. مسافران می گویند نه اتوبوس، نه خط مترو و نه تاکسی! بعد از درخواست مردم که با ماشین خودت رانندگی نکنی! বান্তে ক্রিক্ষে है। این وضعیت در حومه تهران نیز دیده می شود. مسافری در مسیر ورامین به تهران به صف های طولانی اشاره می کند که حتی ساعات غیر اوج مصرف را نیز غیرقابل تحمل می کند. تاکسی وجود دارد اما برای پاسخگویی به این تعداد مسافر در ورودی مترو شهر به اندازه کافی محدود است. مسیر محدود به یک ساعت، تقریباً دو تا سه ساعت انتظار برای تاکسی است، وگرنه بیش از 15 هزار تومان (برای تاکسی)، 150 هزار تومان برای تاکسی اینترنتی موجود نیست! اینجا هم خبری از اتوبوس، یک و مترو!

ریشه مشکلات در بخش اتوبوسرانی

علی اصغر قائمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران به «ایران» می گوید: این توافق قابل قبول نیست و سازمان مالیاتی که نام اصلی آن نظارت و مدیریت است باید وظایف نظارتی خود را انجام دهند و در غیر این صورت باید وارد شویم. به عنوان یک شورا در این مورد.

وی معتقد است: «تاکسی یک سیستم حمل و نقل عمومی در شبکه حمل و نقل نیست، اما به دلیل کمبود در حوزه اتوبوس و مترو، ناگزیر به آن نقش عمومی داده ایم، در حالی که بخشی خصوصی است».

قائمی می گوید: ریشه این مشکلات در شبکه حمل و نقل عمومی است. زمانی که در تهران باید 9000 اتوبوس وجود داشته باشد اما حدود 2400 وسیله نقلیه داریم و بیش از 6000 وسیله نقلیه کمبود داریم یا باید 2000 خودرو دیگر به شبکه مترو اضافه شود، اثرات آن در تاکسی ها احساس می شود و این ترافیک آزاردهنده است. و جدی در تهران می دهد مردم مجبورند به سراغ ماشین شخصی بروند، چون در انظار عمومی در دسترس نیست! شخصاً در مسیر میدان میدان در بلوار میرداماد به بهارستان 200 هزار تومان اجاره بها تحمیل شد که بی انصافی بود! جلسات متعددی با مسئولان حمل و نقل عمومی داشته ایم و شهرداری نیز قول داده است که این وضعیت حل شود. حدود 150 اتوبوس به ناوگان تزریق شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 180 اتوبوس دیگر اضافه شود. اگر هر سهمه کریکہ کریکہہ کے کے ہے کے کے البته رانندگان نیز مشکلات خاص خود را دارند که بارها در مورد درآمدزایی از طریق تبلیغات صحبت کرده ایم اما به دلیل عدم هماهنگی زیر مجموعه های درگیر در شهرداری هنوز این توافق صورت نگرفته است.

با این توصیف، این روایت اشکالی ندارد! سر این فصل با چند نکته به پایان می رسد که یکی از آنها «راننده تاکسی» است. حتی اگر به تخلفات آنها رسیدگی شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که راه حل دیگری برای کسب درآمد و فرار از هزینه های ترافیک سنگین تهران پیدا نکنند!»

پایان پیام