نماد سایت ماه نیوز

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده است که تجارت بین ایران و اوراسیا تا قبل از پایان سال جاری آزاد خواهد شد.

به گزارش ماه نیوز، معاون وزیر و رئیس سازمان تجارت و توسعه ایران بر تسریع در اجرای هفدهمین توافقنامه تجارت آزاد سالانه با منطقه اوراسیا و به نتیجه رسیدن مذاکرات با وزیر اقتصاد و آسیا در مسکو تاکید کرد. .

علیرضا پیمان پاک در بیانیه‌ای با تاکید بر تسریع در مذاکرات، گفت: با توجه به نیاز مبرم به مذاکرات قانع‌کننده، فهرست موارد نهایی شده و کارگروه مشترک برای تسریع در فهرست موارد تشکیل شده است. “

این پیمان می افزاید: با تاکید هر دو طرف بر این که تا قبل از پایان سال تجارت و آسیا نهایی و به تصویب کشورهای عضو برسد، می توانیم توافقنامه تجارت آزاد و همچنین لزوم فعال سازی شمال را امضا کنیم. -کریدور جنوب کارگروه مشترک اتحادیه اروپا و آسیا و سازمان توسعه ایران به نمایندگی از ایران تشکیل می شود.

معاون وزیر و مدیرکل سازمان تجارت و توسعه (OECD) ادامه می‌دهد: با ساخت فعال کریدور شمال – جنوب، تقریباً 3 درصد هزینه و زمان ترانزیت کالا از اوراسیا به هند و حاشیه خلیج‌فارس است. افزایش می یابد درآمد از طریق حمل و نقل تامین می شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی دولت متوسط ​​است که شامل بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این سازمان همچنین از سیاست پیگیری تئاتر با کشورهای همسایه و این بار با محوریت پاکستان خبر داد.

در مذاکرات مستقیم با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران و بر اساس قوانین و مقررات جدید وزارت بازرگانی پاکستان، هم اکنون امکان مبادله تجاری رسمی با ایران از طریق خارجی فراهم شده است. سازوکار.

با توجه به اهمیت استفاده از چارچوب تئاتر به عنوان ابزاری برای تقویت تجارت بین دو کشور، در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان (JTC) که در ماه جاری به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران در تهران برگزار شد، دو کشور ایجاد شد. در چارچوب این یادداشت تفاهم، هیئت‌های روسی و ایرانی بر رعایت الزامات تحریم‌های دو کشور و تصویب موافقتنامه تجاری ایران و پاکستان بر اساس توافقنامه توافق کردند.

در سال 1400 عبدالرزاق داوود مشاور وزیر اول پاکستان و هیئت همراه برای شرکت در نهمین اجلاس تجاری مشترک به تهران سفر کردند و با هیئت ایرانی دیدار کردند و پس از مذاکرات، متن یادداشت تفاهم بین وزیر ارائه شد. صنعت، معدن و تجارت و پاکستان امضا کردند. اکنون برای اجرای تئاتر، دو طرف بیست و دو چارچوب عملیاتی را مبادله خواهند کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل