تجهیزات برق صنعتی

گرایشی در زمینه برق که به بررسی استفاده از برق در محیط های صنعتی مانند کارگاه ها و کارخانه ها می پردازد، برق صنعتی است. در این مقاله با تعریف و روندهای کلی برق صنعتی آشنا می شویم. منظور از برق صنعتی می تواند بسیار گسترده باشد، اما به زبان ساده، استفاده از برق صنعتی را می توان برق صنعتی نامید. اما از این تعریف نمی توان فهمید که فقط در صنعت استفاده می شود، بلکه با توسعه علم و اتوماسیون زندگی، تامین برق صنعتی در منازل مسکونی، ادارات و ساختمان های تجاری مانند آسانسورها، سیستم های AC، کنترل موتور الکتریکی. ، و غیره. . استفاده شده.

همانطور که در بالا ذکر شد، امروزه کمپرسور، آسانسور، پمپ آب، پرس، تسمه نقاله، آسانسور و غیره وجود دارد. قابل استفاده است، برق صنعتی امروزه به طور گسترده استفاده می شود. موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از مصرف برق صنعتی می باشد.

تجهیزات برق صنعتی

تجهیزات برق صنعتی به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم می شوند در ادامه قصد داریم با برخی تجهیزات ولتاژ متوسط (MV) و فشار ضعیف (LV) که در صنعت کاربرد فراوانی دارند آشنا شویم.

جابجایی و تعویض تجهیزات.

یکی از قطعات صنعتی اساسی مورد استفاده در برق صنعتی دستگاه کنترل و کلید می باشد که کاربرد اصلی آن عبارت است از: قطع و وصل مدار، روشن و خاموش نمودن وسایل برق صنعتی مانند موتورهای برق، ترانسفورماتورها و سایر محرک های کار با برق. وسایل کلیدزنی برق صنعتی شامل کنتاکتورها و رله ها می باشد.

هماهنگ کننده

کنتاکتور وسیله ای الکترومکانیکی است که محرک های الکتریکی مانند موتورهای الکتریکی را با استفاده از فرمان الکتریکی روشن و خاموش می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات به بخش کنتاکتورها مراجعه کنید.

رله

رله ها نوعی کلید الکتریکی با سرعت بالاتر از کنتاکتورها هستند که در صورت فعال شدن یک کلید را باز و بسته می کنند. رله ها انواع مختلفی دارند: مکانیکی، مغناطیسی، الکترونیکی، حرارتی و غیره. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات، به بخش کنتاکتورها مراجعه کنید.

حفاظتی سامان

یکی از مهمترین قسمت های اتوماسیون صنعتی برق حفاظت تجهیزات الکتریکی در برابر اضافه بار، اضافه جریان، اتصال کوتاه، تجهیزات دو فاز سه فاز، جریان نشتی و … می باشد. یا جانی برای استفاده از این دستگاه. تجهیزات حفاظت الکتریکی صنعتی شامل فیوزها، قطع کننده های مدار مینیاتوری (MCBs)، قطع کننده های مدار (MCCBs)، رله های اضافه بار حرارتی (Bimetal)، سوئیچ های حرارتی، رله های کنترل فاز و سوئیچ های ایمنی (جریان زیر) می باشد.

فیوز

فیوز قطعه ای است که مدار را از جریان بیش از مقدار نامی محافظت می کند و مدار را قطع می کند. برای آشنایی بیشتر با این ابزار به بخش کد مراجعه کنید.

میکرو سوئیچ ها دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از مدارها در برابر جریان بیش از حد و اتصال کوتاه محافظت می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه به بخش کنتاکتور مراجعه کنید.

کلید اتوماتیک

یک کلید خودکار مانند کلید دستی کار می کند، با این تفاوت که: خرید از سایت 1688

رله اضافه بار حرارتی (بی متال)

یکی از رایج ترین وسایل حفاظتی مورد استفاده در صنعت برق است و به صورت سری در مدار یک موتور الکتریکی قرار می گیرد و برای محافظت در برابر اضافه بار استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات به بخش کنتاکتورها مراجعه کنید.

وسایل حرارتی

کلید حرارتی دستگاهی با عملکرد کلید کوچک و رله اضافه بار (بی متال) است که از موتورهای الکتریکی در برابر جریان اضافی و اضافه بار محافظت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه به بخش کنتاکتور مراجعه کنید.

رله کنترل فاز

این دستگاه از موتور الکتریکی در برابر اختلالات ولتاژ و جریان محافظت می کند و در صورت قطع شدن یکی از فازها فرمان را قطع می کند. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه به قسمت کنتاکتور مراجعه کنید.

قطع کننده جریان

یک سوئیچ ایمنی (جریان نشتی) در صورت وجود اختلاف بین جریان فاز و خنثی با مقایسه جریان های رو به جلو و معکوس مدار را قطع می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه به بخش تماس مراجعه کنید.