نماد سایت ماه نیوز

ترکیب گرافن و لاستیک طبیعی به صنعت هوافضا کمک می‌کند

یک شرکت مستقر در مالزی موفق به تولید ماده کامپوزیتی با ترکیب گرافن و لاستیک طبیعی شد و از آن برای تولید بالون هایی استفاده کرد که برای استفاده در ماموریت های هوافضا مناسب است.

به روگر گروه دانش و تکیلیک اینا; یک شرکت مستقر در مالزی موفق به تولید ماده کامپوزیتی با ترکیب گرافن و لاستیک طبیعی شد و از آن برای تولید بالون هایی استفاده کرد که برای استفاده در ماموریت های هوافضا مناسب است.

شورای لاستیک مالزی (MRC) امید زیادی به بالون هوایی جدید خود دارد که از ترکیب گرافن و لاستیک طبیعی ساخته شده است.

نور هیزوان احمد، مدیر شورای لاستیک مالزی گفت: تحقیقات و همکاری انجام شده توسط دستکش مدیتک و دانشگاه کرانفیلد بریتانیا، پتانسیل های زیادی در استفاده از این محصول و فرمولاسیون وجود داشته است.

مدیر انجمن صنعت تایر مالزی گفت: توسعه فناوری، از مزرعه تا صنعت هوایی، دستاورد بزرگی برای صنعت لاستیک مالزی است.

او همچنین گفت که بالون‌های هوا که با تزریق گرافن به لاستیک طبیعی ساخته می‌شوند، اکنون در بازار هستند و توسط شرکت نانوسیستم Levidian ثبت شده‌اند.

با تزریق گرافن به لاستیک طبیعی برای تولید بالن های هوا، این نوع بالون در مقایسه با موشک های پرتاب شده به فضا مقرون به صرفه تر و پایدارتر خواهد بود. علاوه بر این، می توان این بالون ویژه را پس از رها شدن ماهواره که از فناوری نسبتاً پایداری استفاده می کند، پایین آورد. هزینه آن ده برابر کمتر از پرتاب موشک خواهد بود.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل