نماد سایت ماه نیوز

تشدید نظارتها برآب آشامیدنی مردم چهارمحال وبختیاری

به روگر اینگیا خبرانلاین استان چهارمهال وبختیاری، دوکتر علی احمدی وی در گفت و گوی خبری با بیان اینکه با توجه به سیل و بارندگی های اخیر و کمبود آب در برخی از مناطق روستایی و شهری استان و به ویژه شهرستان، احتمال افزایش موارد بیماری های گوارشی وجود دارد، افزود: در برخی از مناطق روستایی و شهری استان و به ویژه در شهرستان ها احتمال افزایش موارد ابتلا به بیماری های گوارشی وجود دارد. خوشبختانه با همکاری اداره کل سیستم بسیار خوب است تا کنون آلودگی و بیماری انتقالی از طریق آب در استان گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در تشریح اقدامات انجام شده برای افزایش نگرانی مردم گفت: از اولین لحظات کم فشاری و قطعی آب در سطح شهر و شهرستان، سایر اکیپ های بهداشت محیط در استان و شهرستان اقدام به انجام این کار کردند. وظايف همه جانبه مراكز بهداشتي درماني فردي در جهت رضايت از ايمني و سلامت تشديد و ادامه يافته است.

دکتر احمدی یادآور شد: در زمان وقوع سیل، احتمال آلودگی آب شرب به فاضلاب طبیعی است، اما خوشبختانه در مناطقی که دچار سیل شده بودند، باقی مانده آب مخلوط با فاضلاب کنترل شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. و حتی حشرات هم جمع می شوند بازرسان، مهندسان بهداشت محیط، کارشناسان پایش آب و کارشناسان کنترل بیماری همواره در تلاش هستند تا با ایجاد سیستم پایش سندرمی و تشدید نظارت بر چرخه توزیع آب، از شیوع بیماری های گوارشی و انتقال آب جلوگیری کنند.

وی گفت: همه روزه به صورت تصادفی در تمامی مناطق شهر و تمامی مخازن و شبکه های توزیع و مخازن نمونه برداری انجام می شود و در حال حاضر هیچ گونه آلودگی میکروبی وجود ندارد.

دکتر احمدی افزود: اب وارد شده به شهرکرد نیز کلر زنی می شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از 950 مورد بررسی و بازدید بارکلیز انجام شده و آب زیر نظر بازرسان و مدیران بهداشت محیط است.

متولی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شهرکرد تعطیل و نظارت در مناطق مختلف توسط بازرسان بهداشت محیط و مدیران شهرستانی و استانی تشدید شده و بازدیدهای شبانه روزی انجام شده است. به تمامی تاسیسات و مخازن، مخازن و منابع توزیع آب ساخته شده است.گشت های برای کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان با تیم به اشتراک گذاشت.

وی در خصوص طرز تهیه رنگ مادر توسط خانواده توضیح داد: 15 گرم (شش قاشق غذاخوری) پرکلر 70 درصد (هیپوکلریت سدیم) را به یک لیتر آب اضافه کنید و 2 دقیقه مخلوط کنید و محلول رنگ مادر را به رنگ تیره قرار دهید. بطری در جای خنک و دور از نور و در دسترس کودکان نگهداری می شد.

وی یادآور شد: از این محلول می توان به مدت یک ماه برای ضدعفونی آب های مشکوک استفاده کرد.

او ادامه داد؛ برای ضد عفونی کردن آب مشکوک به هر لیتر آب 3 یا 4 قطره محلول کلر مادر را با قطره چکان اضافه کنید و تکان دهید و بعد از 1 ساعت مصرف کنید. آب ضد عفونی شده به این روش به مدت 24 ساعت قابل استفاده است.

دکتر احمدی گفت: جوشاندن آب به مدت حداقل 2 تا 3 دقیقه و حداکثر 5 دقیقه و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و آب خنک کننده و مصرف می تواند نگرانی شهروندان را در خصوص سلامت آب برطرف کند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه توصیه به صرفه جویی در مصرف آب، رعایت بهداشت فردی و غذا و شستن دست ها بعد از غذا و قبل از غذا و استفاده از آب آشامیدنی سالم را توصیه کرد.

دکتر احمدی همچنین از شهروندان خواست موارد اسهال شدید و آب را تلفنی گزارش کنند.

वे दुदा करड: में में में जुरण बैबे बाइल बाज़ा एब राय सामाने फेलोन 190.

وی همچنین ضمن توصیه به اعتماد به بازرسان بهداشت محیط و تیم کنترل کیفیت گفت: به مردم اطمینان داده می شود که هر نوع آبی که دارای آلودگی باشد پایش می شود و وارد سیستم توزیع نمی شود.

دکتر احمدی همچنین در پایان توصیه کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و آخرین اطلاعات را از مجاری قانونی و مرکز بهداشت استان دریافت کنند.

46

خروج از نسخه موبایل