نماد سایت ماه نیوز

تشریفات، اصول و کاربردهای آن

معنای لغوی کلمه تشریفات

در این مقاله قصد داریم ببینیم تشریفات  چیست و معنی آن چیست. بنابراین اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

وقتی تشریفات  پرسیده شود چیست؟ ذهن بسیاری از افراد جامعه به سمت تجمل گرایی و هزینه ها و یک سری رفتارهای کلاسیک و کارهای اضافی می رود و این ذهنیت ریشه در گذشته تشریفات  ما دارد ، در گذشته طبقات بالای جامعه به دلیل اینکه بالاتر از عموم مردم و نیازهای اساسی برآورده شد و آنها به چیزهایی فکر می کردند که مورد توجه عموم مردم نبوده و بالاتر از آن بودند ، از لباس پوشیدن تا نحوه صحبت کردن ، آداب خوردن ، راه رفتن و …

اما امروز اوضاع متفاوت است ، حتی در مورد افراد ، سازمانها و مشاغل بسیار کوچک. ما می بینیم که انطباق با تشریفات  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چنان شیوع یافته است که اگر کسی این موارد کوچک را در نظر نگیرد ، ممکن است زودتر از رقبای فردی و شرکتی باشد. خودت بمون

تشریفات شامل مجموعه ای از آداب و رسوم ، از جمله حسن خلق (حسن خلق اختیاری ، مانند سلام ، احترام به دیگران ، حسن خلق و سخنوری) ، ادب (رفتارهای اجباری ، نظیر نظم نظامی ، رعایت قوانین و مقررات) و رعایت آن است. ترتیبات ، قوانین ، مقررات و کنوانسیون ها داخلی و بین المللی است.

رواج تشریفات مجالس عروسی در ایران

اولین شخصی که عروسی تشریفات  را در ایران آغاز کرد ، مرحوم محمد شفیعی بود. وی اولین سالن جشن های عروسی را در سال 1328 برگزار کرد. به طوری که بیش از 60 سال از تاریخ عروسی تشریفات  در ایران می گذرد. این روزها خدمات مجالس آنقدر مسئولیت دارند که دیگر مجبور نیستیم زمان زیادی را برای برگزاری یک مراسم باشکوه صرف کنیم و با خیال راحت می توانیم آن را به عروسی تشریفات  بسپاریم تا آنها بتوانند بهترین کاری را که می توانند برای ما انجام دهند.

تشریفات  قبلا یک عروسی سنتی بود ، اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی  آنها نیز به روز شده اند تا جایی که می توان گفت خدمات ارائه شده در تشریفات  عروسی در ایران هیچ تفاوتی با کشورهای اروپایی ندارد. استفاده از آژانس ها و خدمات موسسات تشریفات  از سال 2001 در كشور ما رواج داشته است. بنابراین زوج های جوان یا به عبارت دیگر عروس و داماد ، به چنین امکاناتی مراجعه می کنند و عروسی را به آنها می سپارند.

مواردی که می توان هنگام مراجعه  به این موسسات از آن استفاده کرد شامل اجاره باغ ، باغ تالار یا مکان برگزاری مراسم ، تزیین مکان مراسم ، تهیه غذا ، تهیه سفره عقد ، گل آرایی مراسم ، تهیه میوه، کیک و شیرینی های مراسم ، معرفی گروه موسیقی و گروه عکاسان و فیلمبرداران ، تزیین دسته گل عروس و ماشین عروس ، معرفی آرایشگاه و آرایشگاه عروس … می باشد.

تمام موارد فوق را می توان به موسسات تشریفاتی سپرده شد ، یا هر یک از موارد فوق را می توان با یک آژانس تشریفاتی هماهنگ کرد. مطمئناً اگر هر مورد را به یک شرکت خدمات مجالس بسپارید هزینه آن کمی بیشتر خواهد بود ، بنابراین باید بودجه خود را به درستی مدیریت کنید. اما اگر همه موارد بالا را به موسسه تشریفات  و خدمات کنفرانس بسپارید به نفع شما خواهد بود ، اما باید به کار آن موسسه اعتماد کنید.

آداب تشریفات:

معیارهای موجود برای امور تشریفاتی نتیجه یک فرایند مدیریتی همکاری متقابل بین افراد در زمینه های مختلف اجتماعی است و امروزه این معیارها به عنوان آیین تشریفات شناخته می شوند.

ریشه کلمه تشریفات

تشریفات  از ریشه زبان عربی به نام شرف گرفته شده است که در فارسی به معنی کلمه شرف به معنای احترام با آداب خاص است. تشریفات  در اجتماعات عمومی ، سمینارها ، رستوران ها و هتل ها و مهمانی های خاص و حتی نمایشگاه ها و هرجای دیگر که مردم دعوت می شوند و مهمان هستند، استفاده می شود.

در انگلیسی، تشریفات به لغت های زیر نزدیک است و کلمه ای که همه استفاده می کنند، همان پروتکل است.

Geremonial– ceremony–etiquette– formalities– observance– rites– protocol

در کشورهای دیگر علاوه بر صدها کتاب با عنوان رفتار خوب ، خوش اخلاقی و آداب مانند آداب غذا خوردن ، آشامیدن ، مسافرت ، گفتگو و سخنرانی وجود دارد اما این موارد به اسراف و تجمل گرایی ختم نمی شود. زیرا در خارج از ایران نیز اصول آیین ها به طور کلی ساده شده است.

بررسی تشریفات هتل و رستوران ها

یکی از مهمترین حرفه ها در هتل ها و همچنین رستوران ها ، مدیریت رستوران و هتل داری است که به آن تشریفاتی می گویند. کارمندان این بخش نیز در افزایش سودآوری و درآمدزایی نقش بسزایی دارند. مدیر تشریفات  می تواند از انتخاب های خود در کارهای تشریفاتی برای جلب مشتری های زیادی استفاده کند یا هتل یا رستوران خود را در نظر مردم در موقعیت بالایی قرار دهد یا برعکس ، اگر این اتفاق بیفتد برای مشتریان قابل تحمل نبوده و خالی از مشتری می شود. زیرا یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب های منظم مشتریان ، اندازه گیری صحیح هتل و رستوران بر اساس پذیرش ها و رفتارهاست.

مدیر رستوران باید در سفره آرایی انتخاب درستی داشته باشد و بتواند طعم غذاهای متنوع و انتخاب تجهیزات پذیرایی را داشته باشد تا جذابیت و طراوت را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. این مهم است زیرا مشتری می تواند برای دفعات بعدی چندین بار از محل بازدید کند. .

مروری بر آداب و اصول مهمان داری

آیا توجه کرده اید که در بعضی از هتل ها ، رستوران ها و حتی خانه ها با مهمانان برخورد مطبوع شده است؟ اینها همه درسی است که شما باید در مقابل میهمان خود بیاموزید ، بنابراین برای دریافت بهتر در مقابل میهمان خود ، باید آیین ها را از قبل یاد بگیرید. یکی از وظایف میزبان استقبال از مهمان است. یکی از وظایف اصلی برخورد میزبان با مهمان است. در اصل ، یکی از برخوردهای میهمانان ، برخورد اولیه میزبان است. در این حالت ، هرچه میزبان رفتار دوستانه تری داشته باشد ، میهمان به مهمانی علاقه بیشتری نشان می دهد.

منبع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/پذیرایی-و-رستوران/تشریفات

خروج از نسخه موبایل