نماد سایت ماه نیوز

تعطیلات چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟

در دو سال اخیر با آمدن یک مهمان ناخوانده روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. بیماری عروق کرونا ویروس قلب علاوه بر مختل کردن زندگی طبیعی و مختل کردن فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، تأثیرات عمیقی بر سلامت انسان گذاشته است. از همان ابتدای شیوع این بیماری شاهد ترس، اضطراب و استرس در بین مردم بوده ایم. علاوه بر استرس، می توانید بدون وقفه از شر سطوح جدید کرونا، اختلالات تجمعی، الگوهای خواب نامنظم، ناامنی، شغل و ساعات کاری خلاص شوید. درود بر شماکل بدن را مختل می کند و منجر به استرس مزمن، اضطراب و افسردگی می شود.

به گفته علی اسدی، معاون بهداشت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، حدود 5 درصد از جمعیت کشور از افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی رنج می برند، اما تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای تلاش برای اضطراب و افسردگی از زندگی است. و کار.

برخی افراد فکر می کنند که تنها افرادی که بیماری روانی دارند باید به سلامت روان خود توجه کنند. اما واقعیت این است که احساسات، افکار و نگرش های شما بر انرژی، رفاه و رفاه کلی شما تأثیر می گذارد. سلامت روانی خوب توانایی شما را برای رویارویی با مشکلات، بحران ها و چالش های روزمره تقویت می کند. بنابراین، یکی از کارهایی که فرد می تواند برای کاهش استرس انجام دهد این است که زمانی را به فعالیت های مربوط به خود اختصاص دهد، زمانی را به آرامش خود اختصاص دهد و از تعطیلات حداکثر استفاده را ببرد.

تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت

دکتر زهرا شایگان مانیش روانشناس بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار ایرنا می گوید: روانشناسان معتقد و معتقد و بر اساس بررسی های مختلف می توانم بگویم که تعطیلات، اوقات فراغت و آرامش از بحث های مهمی است که تاثیر مثبتی دارد. آنها انسان دارند. تحقیقات نشان داده است که تعطیلات منظم می تواند منجر به زندگی سالم تر، عمر طولانی تر و سلامتی بهتر شود. تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت.

تعطیلات را از دست ندهید

به ویژه شایگان منش که مخالف تعطیلات و بحث های فراغت و فراغت است و تعطیلات را نوعی تبادل زمان و تاخیر در پیگیری ها و اهداف می داند، گفت: این افراد معمولاً دارای حس موفقیت و هیجان هستند. در واقع، این یک واقعیت است که تعطیلات و فعالیت های اوقات فراغت و همچنین سلامت جسم و روان مهم هستند. تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت. نادیده گرفتن تعطیلات می تواند منجر به مشکلات طولانی مدتی مانند خستگی، خستگی، افسردگی و اضطراب شود. بنابراین تعطیلات و اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی هستند.

مسافرت رفتن

شلوغ ترین کشور، کشوری با بیشترین تعطیلات

او گفت: «اگر به کشورهایی مانند نروژ، دانمارک، سوئیس و سایر کشورهایی که قوی‌ترین مؤلفه‌های دنیا را دارند نگاه کنیم، می‌بینیم که این کشورها تعطیلات زیادی دارند.» مانند آخر هفته گذشته، دو روز و کمتر کار می‌کنند. ساعت ها. این کشورها به ساعات کاری خود توجه زیادی دارند، اما سودمندی این فعالیت ها بسیار بیشتر از آنهاست، زیرا در طول تعطیلات، این برنامه ها برای افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامت آنها تا زمانی که بتوانند تا زمانی که بتوانند کار کنند برنامه ریزی شده است. تا حد امکان. آنها انجام می دهند.”

تاثیرات تعطیلات بر بدن

توجه شایگان منش به جسم و روح بیشتر از یکی از فواید تعطیلات است: «شاید در تعطیلات آخر هفته به دلیل شرایط کاری استراحت، خواب، تفریح ​​و ورزش کافی نداشته باشیم، اما در تعطیلات فرصتی برای بازسازی جسمی و روحی پیدا می کنیم. . . ما همچنین تعطیلات خود را از محیط کار و محیط اجتماعی دور می کنیم تا آنها را به روز نگه داریم.»

برای تعطیلات برنامه ریزی کنید

بالینی روانشناس در پاسخ به این سوال که تعطیلات فقط می تواند برای جسم و روح مفید باشد یا تعطیلات حتما باید با کیفیت همراه باشد، گفت: سعی کنید از تعطیلات خود حداکثر بهره را ببرید. همچنین برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید و خوش بگذرانید و با افراد مثبت اندیش در ارتباط باشید تا در سلامت کامل باشید و ذهن و بدنتان در تعادل باشد. حتی اگر برنامه خاصی برای سفر و سفر ندارید، انجام فعالیت های عجیب و غریب و عجیب و غریب ضروری نیست، بلکه می توانید با حضور در فضاهای باز و تماشای فیلم، اوقاتی را با تفریح ​​خانواده سپری کنید.

علت خستگی و افسردگی و پایان تعطیلات

شایگان مانیش در پاسخ به این سوال که چرا در تعطیلات گذشته خسته و افسرده شدم؟ توضیح دهید: انسان‌ها دوستان زیادی دارند که در محیطی آرام و بدون استرس زندگی می‌کنند و در طول تعطیلات این محیط برای آنها فراهم می‌شود، اما بعد از تعطیلات به دلیل استرس زندگی دوباره مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و اضطراب در چشمان آنها دیده می شود. مشکلات افسردگی بعد از تعطیلات پس از تعطیلات کوتاه آخر هفته گذشته یا بعد از یک تعطیلات طولانی مانند تعطیلات عید ممکن است. طبیعتاً بعد از تعطیلات احساس افسردگی و ناراحتی خواهیم کرد، اما در این شرایط می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه را در برابر شرایط افسردگی بعد از تعطیلات انجام دهیم.»

چگونه سال جدید را با انرژی آغاز کنیم؟

شایگان منش در پایان می گوید: به هر حال پایان تعطیلات مایه اضطراب و افسردگی شدید است و ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از تعطیلات آغاز می شود، برای ماه مبارک رمضان آماده شوید و از اخبار بد، برنامه سازی دور شوید. انجام کارهای خوب، ایجاد عادات مثبت مانند کتاب خواندن و ورزش، هدیه دادن به دیگران و رهایی از عادات بد، مثبت اندیشی و … سال نو شروع به بهبود وضعیت روحی و جسمی خود خواهیم کرد.»

منبع: ایرنا

خروج از نسخه موبایل