عمومی

تماشاگر بازنده – ماه نیوز

پیش از جشنواره، اخبار جدیدترین فیلم مهدوی بر اساس ماجراهایی مانند سریال زخم کاری در رابطه ثروت و قدرت در کنار هم قرار گرفته است و همچنین موضوع روز و جامعه، میل به تماشا. فیلم های مختلف در جشنواره های دیگر اما با سری قبلی «زخمی» قابل پیش بینی بود که اتفاقی که در فیلم ذکر شد رخ ندهد.

خارج از سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «من بزندا» فیلم فجر با انتشار خبر دستگیری یک جوان 5 ساله با پدیده خارق العاده فساد مالی و اختلاس! ما مواجه هستیم و علاوه بر این ماجرا موارد دیگری با جزئیات کامل و لینک و مواضع در تمامی احزاب و رسانه ها نقل می شود. مشکلات و دستگیری ها و دستگیری های زندگی شخصی تا آخر پایانی ندارد، اینها مبهم است. و کنایه ای و با محافظه کاری در مورد موضوع و در واقع هیچکس صحبت نمی کند و در پایان فیلم تمام مشکلات اخلاقی فرد و فرد به سراغ من می آید. نگرانی هایی که البته مانند این نوع فیلم ها بی نصیب نمانده و در نهایت با اعتراف متهم همه چیز فاش شد.

حالا بدون این امتیاز، «مرد مسابقه» نسخه چاپی فیلم های مشابه آمریکایی است. کپی‌هایی از سینمای یکساله و هند، بدون هیچ ادعایی، فقط برای تماشاگران در نظر گرفته شده است. تماشاگرانی که این فیلم ها را تماشا می کنند، درد آشکار است، فعالیت انتظار و انتظار فعال می شود و لذت می برند. اما به عنوان بیننده فیلم «مرد خیزش» با پیش‌بینی اطلاعات و اخباری که از بیرون داریم، منتظریم تا فعال باشیم و حداقل به اندازه‌ای که بیرون را می‌بینیم، از کسوف پازل لذت ببریم. اما علیرغم همه این ارجاعات به شبکه های مافیایی ثروت و قدرت، طرد حاکمان و مقامات امنیتی – که همه به ظاهر خسته و دلسوز فیلم تنها هستند، اما کار به سرانجام نمی رسد. برای پاسخ به سوالات و کنجکاوی ها اطلاعات بیشتری می خواهیم و از این نسخه از داستان راضی نیستیم. حتی در پایان فیلم هم این سرکشی با تصمیم به رویارویی با نیروی کار غافل هیچ وقت تمام نمی شود و با شباهت عاطفی اسم فیلم سالن را ترک می کنیم.

تماشاگر باز است

3