نماد سایت ماه نیوز

تولید دستگاه‌های لیزر داخلی چه تاثیری در جلوگیری از خروج ارز می‌گذارد؟

در کارکا با آنا متر شد;

سبهری گفت: واردات و قاچاق دستگاه های لیزر زیبایی هزینه زیادی دارد.

رئیس تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری جامعه آنا، با بیان اینکه باید مجوزها و استانداردهای مختلفی برای ساخت و تولید دستگاه های لیزر برای کاربردهای پزشکی و آرایشی دریافت شود، اظهار کرد: باید مجوزها و استانداردهای متفاوتی برای ساخت و تولید دستگاه های لیزر برای کاربردهای پزشکی و آرایشی و بهداشتی اخذ شود. از اواسط سال 99 با تمرکز بر تولید تجهیزات پزشکی و زیبایی شروع به کار کردیم و در سال 1400 با تمرکز بر نیاز کشور و با در اختیار داشتن دانش فنی و سرمایه انسانی به طور جدی وارد شدیم. زمینه دستگاه لیزر موهای زائد.

وی افزود: بر اساس این ایده پس از رضایت از توان فنی داخلی لازم برای تولید از جمله تامین کارخانجات، ماشین آلات، ابزارآلات، تجهیزات، ابزارآلات و استفاده از نیروهای متخصص، آنها را با هزینه شخصی و با هزینه شخصی تامین کردیم. شروع کار با شرکت ها در این زمینه همکاری و مشاوره گسترده ای با محققین دانشگاه انجام داده ایم تا دستگاه بتواند به کیفیت تولید مطلوب دست یابد و تست های داخلی و بین المللی را پشت سر بگذارد.

سفری با اشاره به عشق کشور و دوستی تولیدکنندگان به تولید، گفت: واردات و قاچاق این دستگاه ها منجر به خروج ارز می شود و یکی از مهم ترین دلایل ورود به عرصه تولید، جلوگیری از تولید است. خروج سرمایه و ایجاد اشتغال در بین نخبگان و متخصصان داخلی است و همچنین رضایت کادر پزشکی این است که دستگاه مطابق با استانداردهای جهانی همراه با پشتیبانی فنی موجود باشد.

این سازنده تجهیزات پزشکی بیان کرد: در سال 1400 پس از اخذ مجوز تاسیس از وزارت صنعت و تایید اصول وزارت بهداشت، ساخت نمونه اولیه این تجهیزات را به طور جدی آغاز کردیم و در مدت زمان کوتاهی توانستیم اولین نمونه آزمایشی مورد نظر را تولید کنیم و پس از انجام آزمایشات، تاییدیه وزارت بهداشت را به آزمایشگاه های معتبر ارائه خواهیم کرد تا از نظر عملکرد و ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر این دستگاه در مرکز تحقیقات پس چشم دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام تست بالینی برای کسب رضایت نهایی است و علاوه بر این آرگون مدیکال توانسته مجوز ISO 13485 را در حوزه تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی دریافت کند. محیط تولید توسط کارشناسان و بازرسان ISO و اداره کل تجهیزات پزشکی بر اساس استاندارد GMP مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت بر اساس نتایج ارزیابی های تخصصی و فنی، این دستگاه قابلیت رقابت با نمونه های پرطرفدار خارجی را نیز دارد و به محض شروع تولید انبوه، قابلیت رقابت در بازارهای بین المللی را نیز دارد.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل