نماد سایت ماه نیوز

حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از رقابت علمی کنز

دومین دوره این مسابقه علمی که با حمایت تیم اول و بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار شده بود تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، سومین دوره مسابقات بین المللی (استفاده از دانش و اندیشه برای جامعه) پس از برگزاری دو دوره و شرکت بیش از 1000 مبتکر از 25 کشور جهان اسلام، هم اکنون با هدف گسترش همکاری ها برگزار می شود. افزایش و یکپارچگی در عرصه علوم روز و فناوری های نوین و ایجاد بستر رشد و شبکه سازی جوانان فرهیخته جهان اسلام و با حمایت گروه اول در حال برگزاری است.

همکار اول در این رویداد با ارائه ۲ چالش فنی با عناوین «گسترش عدالت آموزشی از طریق فناوری» و «بازی های شناسایی و درمان یا تشخیص بیماری به کمک بازی» راهکارهای ممکن را ارائه کرد.

در این مسابقه دانشجویان، محققین، پژوهشگران و جوانان متخصص زیر 45 سال جهان اسلام، دستاوردهای علمی و فناوری خود از جمله ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید را با توجه به هدایای نفیس به مسابقه ارسال کرده اند. شامل مدال طلای 30 گرمی و فرصت تحقیقاتی ویژه به ارزش 2000 دلار اهدا خواهد شد.

در مرحله گسترش، پژوهشگران جوان می توانند برای حل مشکلات مهم جهان اسلام، ویدئویی 3 تا 5 دقیقه ای از دستاوردهای علمی و فناوری خود شامل ایده ها، مقالات، کتاب ها، اختراعات و محصولات جدید ارسال کنند.

شرکت کنندگان می توانند فرم های مربوطه را تکمیل و طبق استانداردهای ذکر شده فیلم آپلود کنند.

هدف این مسابقه ارائه راه حل های علمی برای مشکلات پیش روی جوامع بشری است که توسط دانشمندان جوان، دانشجویان و بانوان (زیر 45 سال) در سراسر کشورهای اسلامی و مسلمان ارائه می شود.

در این مسابقه بین المللی شرکت کنندگان راهکارهای خود را در شش محور به طور کلی یا اختصاصی برای چالش های اعلام شده از سوی غرفه های ملی و بین المللی در قالب یک فیلم 3 تا 5 دقیقه ای ارائه می کنند.

زمینه های رقابت در سال 1401 شامل صنایع غذایی و کشاورزی، تجهیزات بهداشتی و پزشکی، انرژی آب و محیط زیست، برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی و همچنین صنایع معدنی و معدنی است.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل