نماد سایت ماه نیوز

خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ای را داریم

رئیس روابط راهبردی کشورهای خارجی به شبکه «الجزیره» گفت: «بیانیه قدس» تنها یک جمله تکراری است که هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: ما از اظهارات عربستان بر اساس گسترش دوستی استقبال می کنیم و آماده گفتگو و بازگرداندن روابط به حالت عادی هستیم. ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم منطقه هستند و حل اختلافات بین آنها تحولات منطقه را به دنبال خواهد داشت.

خرازی ادامه داد: «خاورمیانه ناتو» یک تفکر سطحی است و عربستان سعودی تاکید کرد که چنین طرحی موضوعیت ندارد.

وی تصریح کرد که رژیم اسرائیل ضعیف است و مورد حمایت رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

خرازی تاکید کرد: هدف قرار دادن امنیت کشورهای همسایه با پاسخ این کشورها و پاسخ مستقیم اسرائیل مواجه خواهد شد. ما تمرینات گسترده ای را برای هدف قرار دادن عمق اسرائیل در صورت هدف قرار دادن تاسیسات حساس انجام داده ایم.

وی ادامه داد: تضمین های آمریکا در رابطه با حفظ توافق هسته ای وجود ندارد و این امر هرگونه توافق احتمالی را به خطر می اندازد. اگر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای عادلانه و مستقل بود، حل اختلافات آسان بود.

خرازی سپس اعلام کرد: تنا راححل براشهای رگوزه، شرفین یک مجموع گفتوگوی بری هل دیکک پیلیک و سکریتی است. قطر پیشنهادهای مهمی در خصوص گفتگوهای منطقه ای ارائه کرده است و ما آمادگی کامل خود را برای این موضوع اعلام کرده ایم. به عرض المزید یک گفتوگوی رجالی‌ای با هوزور روستانی کے محمول میں عربستان، ترکیه، مصر، قطر، و غیره.

وی ضمن اعلام اینکه ایران در مورد برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای خود با کسی مذاکره نمی کند، افزود: پذیرش این موضوع به معنای تسلیم است.

خرازی افزود: گفتگوی مستقیم با واشنگتن به دلیل دیوار قطور بی اعتمادی و سیاست آمریکا سخت است. بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی ساخت بمب هسته ای را داریم، اما کاری به آن نداریم. ما ظرف چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد رسانده‌ایم و به راحتی می‌توانیم آن را به 90 درصد برسانیم.

311311

خروج از نسخه موبایل