عمومی

راز ماندگاری درخشش لبخند – ماه نیوز

هفت توصیه مهمی که برای حفظ سلامت دهان و دندان به ویژه پس از ورود به دهه پنجم زندگی باید جدی گرفته شود را مرور می کنیم.

روزنامه به روگر ماه نیوز جام جم وی نوشت: همه افراد در سنین مختلف باید به سلامت دندان های خود توجه کنند، اما مراقبت از دندان بعد از ۴۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع دندان‌ها و لثه‌ها بعد از میانسالی شروع به تغییر می‌کنند و از این زمان ضربه‌ای که در سال‌های گذشته به آن‌ها وارد کرده‌ایم خودش را نشان می‌دهد. چندین دهه جویدن و آسیاب کردن غذا بر مینای دندان تاثیر منفی می گذارد و تجمع باکتری ها نیز منجر به پوسیدگی می شود. بنابراین باید بیش از گذشته به سلامت دندان های خود توجه کنیم.

در ادامه به بررسی هفت توصیه مهمی می پردازیم که برای حفظ سلامت دهان و دندان به ویژه پس از ورود به دهه پنجم زندگی باید جدی گرفته شود.

آب بیشتری بنوشید

هر چه سن ما بالاتر می رود، دهان خشک تر می شود و خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد. البته ما از نوشیدنی های شیرین برای دندان خود بازدید نکردیم. اگر به نوشابه های گازدار معتاد هستید، بهتر است در اولین قدم آب آشامیدنی (هر چند خانگی) را جایگزین کنید تا لبخند زیبای خود را در آینده حفظ کنید. مقدار بسیار بالای قند در نوشابه های گازدار منجر به رشد پلاک های باکتریایی در دهان و در نتیجه پوسیدگی دندان می شود. همچنین بسیاری از نوشیدنی های گازدار اسیدی هستند و باعث پوسیدگی دندان می شوند. به جای نوشیدن این نوشیدنی های مضر، آب معمولی بنوشید. علاوه بر این، پس از مصرف هر وعده غذایی، آب بنوشید تا باقی مانده غذا از لب پاک شود.

تمیزکردن بین دانتانها

اگر تصور می کنید که فقط با مسواک زدن می توانید دندان های خود را تمیز و سالم نگه دارید، در اشتباهید. اغلب بیماری های دهان از بین دندان ها شروع می شود و بهداشت نامناسب دهان منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. اگرچه مسواک زدن حداقل دو بار در روز برای مراقبت از دندان ها مهم است، استفاده از دندان ها نیز مهم است. در واقع 60 درصد کثیفی های روی دندان های شما را پاک می کند و بین غذاهای باقی مانده دندان ها را تمیز می کند. 40 درصد دیگر مربوط به آلودگی سطح دندان است که با مسواک زدن قابل تشخیص است.

अभुत बह मुद्धान है

مطمئنا بسیاری از ما روش های مراقبت از دندان های خود را به خوبی می دانیم. پس اکنون باید این راه را به نوعی عادت تبدیل کنیم. به گفته محققان، تبدیل شدن به عادت 21 روز طول می کشد. بنابراین مسواک و نخ دندان را در دسترس و جلوی چشم نگه دارید و حتی یک نوبت مسواک زدن را از دست ندهید تا بعد از سه هفته به این رفتار عادت کنید.

அக்கியிய் தெர்ப்பு தைந்தைத்தை

بسیاری از مردم پس از قرنطینه مربوط به کووید-19 نتوانسته اند به روزهای عادی قبل از کرونا برگردند و دیگر برای مراقبت های منظم دندانپزشکی به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. به یاد داشته باشید، معاینه منظم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دندان ضروری است. دندانپزشکان می توانند هر مشکلی را در دندان ها و لثه های شما قبل از تبدیل شدن به یک بحران تشخیص دهند. این آزمایشات مربوط به دهان و دندان با افزایش سن است.

مصرف قهوه را کاهش دهید

اگرچه نوشیدن روزانه قهوه انرژی کافی برای فعالیت های روزانه به شما می دهد، اما می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. در واقع میزان اسیدیته قهوه مینای دندان را ضعیف می کند و دندان ها را مستعد پوسیدگی می کند. پس مصرف قهوه را به حداقل برسانید. همانطور که گفته شد، نوشابه های گازدار نیز آسیب های جبران ناپذیری به دندان وارد می کنند. این نوشیدنی ها حاوی قندهایی هستند که نه تنها باعث پوسیدگی دندان می شوند بلکه منجر به بیماری لثه و بوی بد دهان و در نهایت پوسیدگی و از دست دادن دندان می شوند.

سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید

در اطراف ما غذاهای بسیار خوشمزه ای وجود دارد که برای دندان های ما مفید است. از این غذاها می توان به انواع میوه ها و سبزیجات اشاره کرد. میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب، هویج و کرفس می توانند دندان ها را تمیز کرده و بوی نفس شما را بهتر کنند. ویتامین های آنتی اکسیدانی موجود در میوه ها و سبزیجات از لثه ها و سایر بافت ها در برابر آسیب های سلولی و عفونت های باکتریایی محافظت می کنند.

تمیزنگه‌داشتن مسواق

தியம்க்குக்க்குக்கு பேர்க்கு பேட்டியு ஦ாநை க்கு மானை. هر بار که مسواک می زنید، مسواک خود را بشویید و در جای خشک نگه دارید. هرگز مسواک را کنار سینکی که خیس است قرار ندهید. همچنین هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. مسواک ها به مرور زمان فرسوده می شوند و نه تنها نمی توانند آلودگی های روی سطح دندان ها را از بین ببرند، بلکه باعث آسیب به لثه ها و افزایش احتمال پوسیدگی و التهاب در آن ها می شوند.

منبع: دیلی میل

پایان پیام