عمومی

راه اندازی کریدور ریلی جدید در دولت سیزدهم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نخستین ردیف ساعت ترانزیت قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه روز شنبه وارد ایستگاه خرداد تهران شد. رئیس جمهور قزاقستان روز یکشنبه 13 خرداد وارد تهران شد و تفاهم نامه ای بین دو کشور از جمله کریدور جاده ای برای کل رالی امضا کرد.

رئیس جمهور: آغاز ترانزیت تمامی راهپیمایی های قزاقستان به اروپا از طریق ایران

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه ایران و قزاقستان در بخش های مختلف از جمله راهپیمایی ترانزیتی از سرزمین ایران به عنوان مسیر امن، کوتاه و سریع است. .

وی افزود: استفاده از ظرفیت کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب ایران برای گسترش روابط با کشورهای آسیایی و اروپایی و رفع موانع ترانزیتی در سریع‌ترین زمان ممکن از اولویت‌های کشور است.

احیای محیط زیست پس از 3 سال

این شرکت از ابتدای زمستان سال گذشته در تفاهم نامه ای بین دو کشور در مسیر کریدور پاکستان-ایران-ترکیه که به مدت سه سال غیرفعال شده بود، با عنوان کریدور احیاء ITI به آن اشاره شد. (اسلام آباد-تهران-استانبول).

مجموعه «اکو ردیف» برای واردات تحریم ایران/ایران  مرکز اتصال گرین گیت به قاره سبز - خبرگزاری آنا

صف را به خاطر بسپار ظرف بر اساس قرارداد سه جانبه اسلام آباد، تهران و آنکارا، اکو در سال دوم و ردیف اول در چهاردهمین روز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. اوت در همان سال (12 مرداد) اسلام آباد را ترک کرد و ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

کریدور امارات-ایران-ترکیه

کریدور ترکیبی (جاده های دریایی) امارات-ایران-ترکیه و آبان سال گذشته راه را برای موفقیت هموار کرد. طنز هزینه و زمان نسبت به سایر مدارک در این مرحله از «اجرای آزمایشی» (اولین قبولی آزمون ترانزیت) تأیید شد.

زیرا مسافران از این مسیر (مسافران ترابری که به سمت بندر شهید رجایی و سپس عبور از جاده های ایران تا مرز سیرو) به سمت ترکیه در حرکت بودند مسیر عمان – کانال سوئز (دریای سیاه) 3 روز بود. .

کارشناس ترانزیت: قزاقستان در حال مذاکره با آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه ایران است

علی ضیایی کارشناس ترانزیت گفت وگو با توجه به پلمب کریدور قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه و ارسال محموله کانتینری از قزاقستان به ترکیه و اروپا از طریق مسیر رالی ایران: تا زمانی که این دو برابر شدند، تمایل به حمل و نقل برای صاحبان کالاها افزایش یافته بود.

وی افزود: رایلی از شرق به غرب به دو صورت در سراسر زمین از چین و سپس از طریق دریای خزر شمالی به روسیه و سپس اروپا (کریدور ترانس سیبری) و همچنین چین به قزاقستان و سپس از دریای خزر به باکو منتقل می شود. مسیر باکو – تفلیس – قارص به ترکیه و اروپا (کریدور ماوراء الخزر) به دو کانال تبدیل شد.

کریدور شمال دریای خزر پس از جنگ در اوکراین بسته شد

ضیایی ادامه داد: در ماه های اخیر و پس از اعمال تحریم ها علیه روسیه در زمان جنگ اوکراین، مسیر دریای خزر شمالی (کریدور ترانس سیبری) عملا غیرفعال شده و توازن اقبال در طول کریدورهای ترانس خزر افزایش یافته است. و مسیر رالی ایران. با توجه به ظرفیت بندر اکتائوی بندر باکو قزاقستان یا بندر ترکمنستان ترکمنستان با توجه به افزایش قیمت جهانی و صرفه جویی در صادرات به باکو محدود می شود.

گزارش تسنیم |  کریدور غیرایرانی - دریای خزر - دریای سیاه - محور جدید ادغام عشق آباد و بخارست - اخبار بین الملل تسنیم |  تسنیم

وی ادامه داد: تقاضای کنونی برای کریدور خزر بسیار بیشتر از ظرفیت آن است و هیئت قزاقستانی برای پاسخگویی به خواسته های تحویل کریدور دریای خزر وارد ایران شده است.

ضیاءالحق توضیح داد: واضح است که قزاقستانی ها در حال مذاکره با آمریکا برای اعمال تحریم ها برای انتقال به بخش بزرگی از کشور هستند، اما آنها افراط و تفریط را از مسیر رایلی خواهند گرفت.

وی به افزایش قیمت جهانی شکر و کاهش صادرات اشاره کرد و گفت: آخرین محموله ترانزیتی قزاقستان از ایران به ترکیه و اروپا به کریدور شرق به غرب منتهی شد. نیر در ایران.

ما باید ترانزیت بین چین و روسیه را متوقف کنیم

به گفته این کارشناس اقتصادی، در دوران تحریم روسیه پس از جنگ اوکراین و انتقال روسیه از خاک روسیه به چین و همچنین حمل و نقل چین به اروپا با تمرکز بر افزایش هزینه ها، باید اقدامات بیشتری برای تقویت کریدور شرق به غرب انجام شود. ما آن را می فروشیم.

بندر آکتائو در سیر تحول دریای خزر و روابط آن با ایران و قزاقستان

یکی از راه های دائمی شدن، تقویت کریدورهای ترانزیتی جدید از ایران است. فورواردرها بخش ویژه را می شناسید و اضافه می کنید: ما حضور داریم فورواردرها بین ملی و ما نمی دانیم چند ملیت وجود دارد فورواردرها برای اینکه دنیا رقابت کند، دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند فورواردرها قوی تر شدیم

ضیاء تاکید کرد: در زمینه زیرساخت ها باید شبکه رالی را تقویت کنیم. شبکه رالی ما با شرایط فعلی بالاخره می‌تواند با افزایش ترانزیت و رقابت با کشورهای منطقه و همچنین تحقق چشم‌انداز و برنامه، یک میلیون بار جدید اضافه کند. ریختن های دولت باید ده ها میلیون محموله ترانزیتی جدید اضافه کند.

وی گفت: عبور همه برنامه ها از کریدور شمال به جنوب از مرز اینچئون تا بندر شهید رجایی دو هفته تا پنج روز زمان می برد که بسیار طولانی است.

رئیس شورای ترابری ترابری: قزاقستانی ها خواستار استفاده بیشتر از شبکه رایلی ایران برای رسیدن به اروپا هستند.

آمین بالا مدیرعامل وزارت بازرگانی و امور و وزارت راه و شهرسازی گفت وگو مسیر ترانزیتی سیبری و شمال دریای خزر و همچنین مسیر میانی غیرفعال شده است. دریاز خزر نیز اورلود وزن بار بیش از ظرفیت این مسیر است. بنابراین قزاقستان برای عبور بازار مازاد مجبور می شود از شبکه رایلی ایران استفاده کند.

کریدور شرق به غرب اکو فعال شد - پایگاه خبری

منظور او سفر یک هفته ای به اروپا، قفقاز و آسیا به نام کمیسیون بین المللی اعتبار بین المللی بود. تراسیکا مبدأ قزاقستان سفر به ایران و دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی است.

مسیرهای ترانزیتی دائمی به کریدورهای ترانزیتی جدید ایران

رئیس کمیته ترانزیت شورای عالی تجارت با بیان اینکه دولت و دولت به این نتیجه رسیده اند که ترانزیت در توسعه اقتصادی کشور نقش دارد، گفت: دستگاه های چندگانه ترانزیتی موثر.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای گسترش ترانزیت نیازی به قوانین و مقررات جدید نداریم. اتفاقاً گسترش ترانزیت نیاز به تنظیم دارد.

ترانزیت نیاز به مقررات جدید ندارد، اما نیاز به مقررات دارد

بالا آرمان کمیته ترانزیت شورای عالی شفافیت ترانزیت از ایران با هم عنوان شده است.سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی، وزارت امور خارجه، داوری پلیس، راهبرد مبارزه با کالا و ارز، بانک مرکزی و 4 به این درک رسیدند. آنها آنها برای ایجاد یک مسیر ترانزیتی از ایران با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بالا توضیح داد: یکی از راهکارهای دیگر برای گسترش ترانزیت، تقویت بخش خصوصی است که کالا را از در به در برای مالکان حمل می کند. به این معنا که فورواردرها قرار است آنقدر قوی باشیم که بتوانیم بارها را از کشور تولیدکننده به چند کشور تحویل دهیم و با زمان و قیمت مشخص به کشور واردکننده تحویل دهیم.

متمم: از اعتبارات کوتاه مدت زمان گذشته

برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که یادگیری همزمانی با سال‌های قبل، مانند ایجاد یک کریدور ترانزیتی جدید اما پایان یافتن با یک «آزمایش» یا در نهایت دو یا سه بار دیگر، یکی از این راهروها است. به طور دائمی تغییر کرده و کریدورهای ترانزیتی کشورهای رقیب پتانسیل رقابت را دارند، ما باید به تسهیل ترانزیت کشورها از خاک کمک کنیم.

در عین حال تکمیل برخی از محورها مانند جاده رشت – آستارا و همچنین خط سنگ آهن چابهار – زاهدان را به اتمام رسانده ایم.