نماد سایت ماه نیوز

رمز ماندگاری، اخلاص در عمل است

به گزارش شفااف و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، در این مراسم نماینده رهبر معظم انقلاب از خدمات ارائه شده توسط روحانیون و دانشجویان جهادی علیه ویروس کرونا تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موزیزی سخنان خود را در این مراسم با کاوش و تعریف معنا و مفهوم آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این قسمت از سخنان خود بر اهمیت حضور طلاب و روحانیون در فعالیت های اجتماعی تأکید کرد و گفت: «کشف یعنی مطالعه. اصول نیز ادامه دارد. پس از آن ، او شاگرد یا مجتهد و مرجع ، یا مبلغ یا معلم می شود.

وی با بیان اینکه هدف مبلغ در هر منصبی تربیت و تبلیغ دین است ، افزود: در هر جایگاهی باید روحانیون پناهگاهی داشته باشند ، هر طور که دوست دارید عمل کنید.

تفاوت دیدگاه های بشردوستانه در ایران اسلامی و غرب

از دیدگاه نماینده ولی فقیه انقلاب در جمعیت هلال احمر ، تفاوت اعمال نیک در ایران و غرب در این است که کارهای خوب با قصد قربت خداوند انجام می شود. حجت الاسلام والمسلمین موزجی در تشریح این دیدگاه خاطرنشان کرد: تفاوت هلال احمر و صلیب سرخ عمدی است. در کارهای خوب ، ما برای رضای خدا کار می کنیم ، طبق گفته آیت الله جوادی آملی ، برکت هلال احمر ایران در کنار سایر صلیب های قرمز ، از نظر اخلاص یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین موزجی در قسمت دوم سخنان خود راز خدمت دائمی به مردم را صداقت در عمل عنوان کرد و تأکید کرد: خدمت به مردم باید صادقانه باشد ؛ زیرا اگر ما برای خدا کار کنیم ، او زنده خواهد ماند. اما اگر نام و نشانه را پیدا کنیم ، عملکرد ما ناپدید می شود. افراد زیادی وارد تاریخ شدند و این موارد را کشف کردند و از تاریخ حذف شدند.

ستایش مدافعان بهداشت

حجت الاسلام والمسلمین موزی سخنان خود را با اشاره به سختی روزهای سخت کرونا ادامه داد.

وی در این بخش از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره برخی از روحانیون برجسته ای که طی سالهای اخیر جان خود را به دست کرونا از دست دادند ، افزود: در طول یک سال گذشته ، من از نزدیک در خدمت مدافعان بهداشت بوده ام. صبر و مجاهدت او که از مصداق صبر و استقامت حضرت زینب (س) نشأت می گیرد ، بزرگترین جهاد و مبارزه واقعی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود در این بخش ، افزود: در مورد وضعیت پرستاران صحبت های زیادی می شود اما از علامه طباطبایی (ره) خطی برای توصیف اهمیت کار پرستاری وجود دارد که بسیار زیباست. وی خطاب به یک پرستار گفت: من آماده یک شب مراقبت شما از بیمار در قبال نوشته هایم هستم.

مفید بودن ویژگی م belمن

نماینده ولی فقیه در هلال احمر ، سودمندی را از ویژگی های یک مومن می داند و به قسمت هایی از آیات قرآن کریم اشاره می کند و می گوید: پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند شخصی که به مردم خدمت می کند بیشترین است آفرینش مورد علاقه است

وی در خاتمه این قسمت از سخنان خود افزود: یكی از بزرگترین نعمتهایی كه خداوند به انسان عطا كرده خدمت به خلق خدا است. اگر به دنبال برکات معنوی هستید ، به شما می گویم اگر مرحوم سید علی قاضی امروز زنده بود ، برای شما 20 نمره می گرفتند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمت به مردم مستلزم برنامه ریزی دقیق و هماهنگی داخلی است ، تأکید کرد: در خدمت به مردم باید از جزایر عمل دور باشیم تا بتوانیم از سرمایه ها و پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم. اما مهمترین چیز در خدمت به مردم صداقت در کار است.

در این مراسم ، برخی از علما و روحانیون خاطرات خود را از عملکرد جهاد اردوگاه سلامت معنوی با چهار هدف کمک به سلامت جامعه ، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد سبک زندگی ، تشویق بیماران و خانواده های آن مرحوم بیان کردند. آنها همچنین با اجرای کفن و آیین تدفین ، حرمت مومنان مرده را حفظ کردند.

خروج از نسخه موبایل