نماد سایت ماه نیوز

روسیه تسلط بر شهر راهبردی «سولِدار» را رسماً اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، پس از چند روز درگیری شدید بین نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در شهر استراتژیک «سولید» در استان «دونتسک»، مسکو امروز (جمعه) رسماً تسلط خود را بر این شهر اعلام کرد. .

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در شامگاه 12 ژانویه (به وقت محلی) عملیات آزادسازی شهر سولدار به طور کامل به پایان رسید و برای ادامه عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «با آزادی سربازان، نیروهای اوکراینی در باخموت منزوی شدند و به آنها اجازه داده شد مسیرهای تدارکاتی خود را در آرتومیوسک قطع کنند».

این وزارتخانه توضیح داد: تنها در سه روز گذشته بیش از 700 سرباز اوکراینی و بیش از 300 واحد سلاح نیروهای مسلح این کشور در شهر سولدار منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه سپس آماری از تلفات و تلفات ارتش اوکراین در دیگر جبهه‌های جنگ ارائه کرد: «روز گذشته سه فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی در مناطق شهرهای ولادیمیروفکا و ولادیمیروفکا سرنگون شدند. نیکلاسکویه در استان دونتسک و زامیفکا در استان لوهانسک تبدیل شدند

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه طی بیست و چهار ساعت گذشته ۲ انبار مهمات نیروهای اوکراینی در منطقه «زاپروگیا» و ۱۱۷ واحد توپخانه را در یکصد و پنج نقطه این کشور هدف قرار داده است.

در پایان این بیانیه همچنین آمده است: در مجموع 372 جنگنده، 200 فروند بالگرد، 2876 پهپاد، 400 سامانه موشکی ضدهوایی، 7495 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، 982 موشک چند برد، 3820 توپ و خمپاره انداز بوده است. نابود.”

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، توضیح داده بود که ورود سلاح های غربی و پرسنل خارجی به اوکراین هدف قانونی روسیه است. (جزئیات بیشتر)

پایان پایام/х




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل