نماد سایت ماه نیوز

سرور اختصاصی ایران با پهنای باند نامحدود

فاکتورهای متعددی در انتخاب سرور مناسب برای هر فرد وجود دارند که قبل از انتخاب و خرید سرور باید در مورد آنها تصیم‌گیری کند. نوعِ سرور از نظر نحوه‌ی توزیع منابع، لوکیشن دیتاسنتر سرور و همچنین میزان پهنای باند از جمله‌ مهم‌ترین این فاکتورها هستند. به همین دلیل در این مقاله در مورد سرور اختصاصی ایران با پهنای باند نامحدود صحبت خواهیم کرد و در طیِ آن توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید سرور مناسب بر اساسِ نیاز خود را انتخاب کنید.

سرور اختصاصی در چه مواردی کاربردی است؟

اجازه دهید تا یکی از سؤالات پرتکرار افرادی که قصد خرید سرور را دارند را پاسخ دهیم؛ چه افرادی به داشتن یک سرور اختصاصی نیاز دارند؟ شاید در یک پاسخ مختصر بتوان گفت افرادی که نیاز به منابع قدرتمند سرور دارند. اما این سؤال احتمالاً شما را به نتیجه‌ی نهایی نخواهد رساند. چون احتمالاً مجدداً خواهید پرسید :«خُب! چه افرادی به این سرور با منابع قدرتمند نیاز دارند؟» به همین دلیل چند نکته را در ادامه توضیح خواهیم داد تا بتوانید پاسخِ این سؤال را به‌صورت کامل دریافت کنید:

چرا باید از دیتاسنتر ایران استفاده کرد؟

تا این قسمت احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که آیا سرور اختصاصی برای شما یک انتخاب مناسب است یا خیر. فاکتور بعدی، انتخاب محل قرارگیری سرور است. در سال‌های اخیر استفاده از سرورهای ایران در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب شده است. اما در این قسمت هم این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا سرور ایران برای شما کاربردی است یا خیر. در ادامه به برخی از ویژگی‌های بسیار مهم سرورهای ایرانی اشاره خواهیم کرد:

 

پهنای باند سرور و محدودیت‌های مربوط به آن

هر سرور یک پهنای باند تعریف شده دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورتی‌که محدودیت پهنای باند سرور شما به پایان برسد، ممکن است با خطای محدودیت پهنای باند مواجه شوید.

موضوع ساده است؛ شما در یک بازه‌ی زمانی خاص اجازه دارید از مقدار مشخصی از پهنای باند استفاده کنید و در صورتِ تمام شدن این محدودیت باید سرویس خود را ارتقا دهید. به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود که قبل از خرید سرور، میزان منابع موردنیاز و از جمله پهنای باند را ارزیابی کنید. همچنین در صورتی‌که نیاز به پهنای باند بالایی دارید، بهتر است از سرور اختصاصی با پهنای باند نامحدود استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

از جمله فاکتورهای مهمی که در انتخاب سرور نقش اساسی دارد، می‌توان به نوعِ سرور، لوکیشن آن و همچنین میزان پهنای باندی که برای آن در نظر گرفته شده است اشاره کرد. اما اینکه حدِ متعادل برای هر نیاز کدام است، ابهام همیشگی کاربرانی است که نیاز به خرید سرور دارند. در این مقاله به‌صورت ویژه به بررسی سرور اختصاصی ایران با پهنای باند نامحدود پرداخته‌ایم. اگر این ابهام برای شما هم وجود دارد که آیا سرور اختصاصی برای شما کاربرد دارد یا خیر، استفاده از کدام دیتاسنتر برای شما بهتر است و آیا پهنای باند نامحدود موردنیاز شما هست یا خیر، مطالب این مقاله قطعاً این ابهامات شما را برطرف خواهد کرد.

 

سؤالات متداول

1-    سرور ایران چه نوع سروری است؟

سروری که دیتاسنتر آن در ایران واقع شده باشد، به سرور ایران مشهور است.

2-    آیا قیمت سرور ویندوز ایران پایین‌تر از سرورهای خارج از کشور است؟

بله. با توجه به اینکه در ایران لزومی به خرید لایسنس قانونی ویندوز نیست، سرور ویندوز ایران ارزان‌تر از همین سرور در خارج از کشور است.

3-    برای بازی آنلاین باید از کدام سرور استفاده کرد؟

با توجه به اینکه اجرای بازی به‌صورت آنلاین به منابع زیادی نیاز دارد، بهتر است از سرور اختصاصی برای این منظور استفاده شود.

منبع: سایت خبر فوری

خروج از نسخه موبایل