نماد سایت ماه نیوز

سقوط جنگنده «اف-16» نیروی هوایی کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، منابع رسانه ای از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگنده «اف-16» نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل نقص فنی خبر دادند.

خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داد که یک فروند هواپیمای جنگنده AF-16 کره جنوبی روز یکشنبه به دلیل نقص فنی در موتور سقوط کرد و خلبان موفق به خروج اضطراری شد.

این جنگنده در 85 کیلومتری شرق سئول، پایتخت کره جنوبی سقوط کرد. نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد: در حال حاضر خلبان سالم است و ما در تلاش هستیم تا از آسیب وارده به غیرنظامیان اطمینان حاصل کنیم.

نیروی هوایی کره جنوبی دقیقاً نوع جنگنده را مشخص نکرده است. این حادثه در حالی رخ داد که نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا در حال برگزاری رزمایش هستند.

منابع رسانه ای روز شنبه گزارش دادند که رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی شبیه سازی حمله به تاسیسات نظامی کره شمالی است. این

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی گفت: چهار جنگنده «AF-35» و چهار جنگنده «AF-16» آمریکا بر فراز دریا در شبه جزیره شرقی کره به پرواز درآمدند. در یک حمله هماهنگ

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی همچنین از انجام حمله شبیه سازی شده به تأسیسات موشکی کره شمالی با استفاده از بمب های هدایت لیزری «GBY-12» خبر داد. افسر ارشد نظامی سئول گفت: این رزمایش نشان دهنده آمادگی برای ضربه زدن دقیق به دشمن است.

پیش از این رئیس جمهور کره شمالی هنگام رصد پرتاب موشک بالستیک کره ای “هواسونگ-17” به آمریکا هشدار داده بود که تهدیدات هسته ای را با سلاح هسته ای پاسخ خواهند داد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل