نماد سایت ماه نیوز

سهم بیش از ۴۰ درصدی زنان در کارفرمایی واحدهای صنفی پوشاک

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قاچاق پوشاک 16 درصد نیاز کشور را تامین می کند ، افزود: زنان بیش از 40 درصد اشتغال اتحادیه ها را تشکیل می دهند و 74 میلیارد پوند پتانسیل صادراتی دارند. پوشاک در کشورهای اسلامی.

به گزارش ماه نیوز ، محمد بکر مجتبایی با استناد به اتاق اتحادیه های کارگری ایران گفت: از نزدیک به 3000 عنوان کد ISIC که نشان دهنده فعالیت اتحادیه های کارگری است ، گروه پوشاک مهمترین است. بنابراین در این گروه ، کارگران اتحادیه های صنفی هم در تولید و هم در زمینه توزیع فعال هستند و 95 درصد تولید پوشاک در کشور توسط صنایع تولیدی تأمین می شود.

وی افزود: در بحث توزیع ، ماهاجان 100٪ سهم دارد و توزیع در فروشگاه های صنفی شهر شامل فروشگاه های زنجیره ای ، مغازه ها و فروشگاه های مجازی صورت می گیرد. البته ما در این گزارش به فروشگاه های دارای مجوز اشاره می کنیم. در بخش پوشاک ایران 230 هزار و 315 واحد مجاز تولید و توزیع وجود دارد که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی است. میانگین تعداد کارکنان واحدهای تولید پوشاک 10 نفر و میانگین تعداد کارکنان بخش توزیع پوشاک 3 نفر است. برای مقایسه این ارقام ، خوب است بدانید که حدود 1000 نوع کد ISIC توسط Guilds در کشور تولید می شود ، با تعداد متوسط ​​کارکنان حدود 5 نفر ، و به طور متوسط ​​3 کارمند در کل. میلیون واحد صنفی (تولید ، توزیع ، خدمات ، خدمات فنی) 2.1 است. مردم کشور.

مجتبایی ادامه داد: از 57 هزار و 404 واحد اتحادیه تولید پوشاک کشور ، 23 هزار و 702 نفر کارفرما و زن کارآفرین هستند که حدود 41 درصد از کل واحدها را تشکیل می دهد و در بخش توزیع پوشاک (بدون احتساب مشاغل مجازی) 172 هزار و 911 واحد توزیع در کشور داریم. ، که 77،450 آن دارای مجوز هستند. حدود 45٪ آنها زن هستند. اگر تعداد زنان کارآفرین در بخش پوشاک ، تعداد زنان شاغل در بخش تولید یا توزیع پوشاک را اضافه کنیم ، به وضوح سهم زنان در این بخش را پیدا خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد آمار واحدهای تولیدی و توزیع پوشاک در تهران گفت: از مجموع واحدهای تولیدی پوشاک کشور 12 هزار و 666 واحد و از مجموع واحدهای پخش پوشاک 22 هزار و 340 واحد فعال است. استان تهران

ایرانی ها چقدر لباس می خرند؟

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به نظرسنجی انجام شده در مرکز آمار ایران ، گفت: جامعه به 10 دهک تقسیم شده است و خانواده های اعشاری درجه یک ، از نظر اقتصادی ضعیف ترین گروه ، 2.2 درصد هزینه می کنند. درآمد آنها از لباس و کفش. این میزان در خانوارهای طبقه پنجم حدود 5.2 درصد است و به طور کلی جامعه ایران به طور متوسط ​​3.5 درصد از درآمد خود را صرف پوشاک و کفش می کند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق ، گفت: با مطالعه آمارهای بین المللی و صادرات پوشاک از سایر کشورها به ایران ، به دلیل ممنوعیت واردات پوشاک ، متوجه می شویم که حدود 16.6 درصد از نیازهای بازار پوشاک ایران از طریق واردات تامین می شود. طی سالها ، این میزان واردات پوشاک به ایران قاچاق شده است. با ترکیب ارقام منتشر شده توسط گمرکات سایر کشورها و اندازه بازار مصرف ایران ، می توان نتیجه گرفت که حدود 83.4 درصد از نیازهای بازار داخلی تامین می شود. توسط تولیدکنندگان ایرانی و بقیه از طریق قاچاق.

این مقام اتحادیه گفت که در زمان دلار ، اندازه بازار ایران 12 12 میلیارد ، 12 12 میلیارد تخمین زده می شد. با وجود این ، قاچاق هنوز وجود دارد و یک عامل مخرب در برابر تولید داخلی است. به طور خاص ، عمده تولید کنندگان داخلی پوشاک ، کارگاه های کوچک و متوسط ​​هستند و این گروه بیشتر از صنایع بزرگ از قاچاق متضرر خواهند شد و ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند و موثر ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای کاهش این پدیده شوم ، انتظار تولید کلاسها و اتاقهای مهاجان ایران. تلاشهای بزرگ ستاد مبارزه با قاچاق انسان ادامه دارد و از سوی دیگر ، سیاستهای حمایتی برای تقویت واحدهای طراحی و تولید در نظر گرفته می شود. دولت و بانک مرکزی باید به طور جدی و م effectiveثر کمک کنند ، به ویژه در تامین مواد اولیه از نخ و پارچه و نیازهای جانبی به سرمایه در گردش.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در سال های اخیر کیفیت محصولات داخلی افزایش یافته است ، گفت: ما برای اولین بار در نمایشگاه MedX شاهد این کیفیت هستیم. برخی از محصولات نساجی داخلی قابل مقایسه با مارک های خارجی و حتی بیشتر از محصولات رقابتی مانند ترکیه ، هند و بنگلادش است. حدود 100 تولیدکننده برتر کشور در نمایشگاه آفتاب که از 11 تا 12 آنلاین با همکاری اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است ، شرکت کرده اند.

ایران 0.1 درصد از صادرات پوشاک جهان را به خود اختصاص داده است

وی در مورد پتانسیل صادراتی پوشاک ساخت ایران گفت: پوشاک از نظر تولید برای صادرات از اولویت های اتاق اصناف ایران است. در سال 2020 ، کل واردات پوشاک جهان به 10410 میلیارد رسید و متأسفانه ایران 0.1 درصد از این صادرات را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر ، 57 کشور اسلامی (OIC) 74 میلیارد دلار پوشاک وارد می کنند. با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی است و از ظرفیت قابل قبولی در تولید پوشاک برخوردار است و برعکس ، اکثر این کشورها از نظر صنعتی ضعیف هستند ، بنابراین بازار بسیار خوبی برای محصولات ایرانی خواهند بود. بنابراین ، مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت تجارت ، تجارت و تعاون باید به طور مشترک یک برنامه اجرایی برای سند ملی برنامه ریزی ، توسعه و پشتیبانی محصول صادراتی گروه پوشاک تهیه کنند تا ما می توانیم آن را بگیریم از این بازار مهم نهایت استفاده را ببرید.

مجتبایی با تأکید بر اینکه در طول مبارزه با کرونا ، لباس یکی از گروه های آسیب دیده بود ، افزود: همه گیری کرونا به طور رسمی اعلام شد ، پوشاک تولیدی در دست تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باقی ماند و موجی از بازرسی ها را شاهد بودیم. کرونا مقامات کشور را مجبور به اتخاذ و اجرای سیاست هایی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کرد. تشریفات و مهمانی ها با توصیه کارشناسان بهداشت کاهش یا لغو شد و بنابراین میزان خرید و تقاضای لباس به میزان قابل توجهی کاهش یافت و همه این عوامل باعث شد گروه پوشاک بارها مورد حمله کرونا قرار گیرند.

مردم 70 درصد از تقاضای عمومی خود خرید لباس را متوقف کردند

به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران ، در 20 ماه گذشته مردم 70 درصد از پوشاک مورد تقاضای عمومی خود را متوقف کرده اند. زیرا در صورت عدم وجود مهمانی ، مدرسه ، دانشگاه و ملاقات ، نیاز به خرید لباس کاهش می یابد. اگرچه با پیگیری اتاق اتحادیه های کارگری ایران ، گروه پوشاک در مقر مقابله با کرونا در کرونا ملی به یکی از 14 گروه مبتلا به کرونا تبدیل شد ، اما به دلیل محدودیت های اقتصادی دولت ، حمایت این گروه نزدیک بود. صفر ما همچنین در دو مرحله در مقر کرونا تصمیم گرفتیم که چک عودت داده نشود ، اما به دلیل ضعف در ساختار نرم افزاری بانک مرکزی و بانک های کشور ، چک های صنفی همیشه عودت داده می شد و این ضرر بسیار قابل توجه است.

مجتبایی گفت: گروه مشورتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ایران ، اتحادیه پوشاک تهران که مرکز تحقیقاتی خوبی دارد و اتاق اصناف ایران که شامل اتحادیه های پوشاک می شود. این کشور مطالعات مفصلی در مورد فرصت های پوشاک و حمایت از زنجیره ارزش انجام داده است. وی با تاکید بر نمایشگاه Madex به عنوان حامی و حامی نمایشگاه گفت: Wear در دستور کار است: مدل ها ، کیفیت و قابلیت های آنها برای رفاه مرتبط و مشارکت مجدد و آگاهی شرکت های تولیدی و توزیع کننده ، اولین نمایشگاه Madex منحصر به فرد است. خورشید به وقوع می پیوندد. این تظاهرات نشان می دهد که ما پتانسیل بسیار خوبی داریم و حیف است که دولت سیزدهم که به دنبال ایجاد فرصت های شغلی و تقویت صادرات است از انعطاف پذیری بالای گروه پوشاک استفاده نکند.

وی گفت: در گروه پوشاک خود می توانیم با کمتر از 200 میلیون تومان شغل ایجاد کنیم در حالی که در صنعت این مبلغ حداقل دو میلیارد تومان و در صنایع بزرگ حداقل 20 میلیارد تومان است. برای حمایت از فعالیتهای مختلف در مشاغل دیگر مانند ریسندگی ، بافندگی ، رنگرزی ، خیاطی ، تولید نساجی ، حمل و نقل و توزیع. در عین حال ، پوشاک بستر مناسبی را برای اشتغال افراد تحصیل کرده در زمینه های مختلف از طراحی تا توزیع فراهم می کند و در آن زنان و مردان می توانند علاوه بر تامین نیازهای خانگی ، بدون هیچ محدودیتی کار کنند و درآمد کسب کنند.

تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات تولید پوشاک در اصناف

مجتبایی همچنین گفت: در سند توسعه پوشاک که مرحله به مرحله آن را اجرا می کنیم ، بخشی برای تمرکز بر فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد. کشور ما دارای چهل میلیون نفر جمعیت بین 20 تا 50 سال است ، به این معنی که این کلاس بر کیفیت ، تنوع ، زیبایی و نام تجاری ایرانی برای جلب رضایت مشتری تمرکز دارد. برندسازی یکی از سیاستهای حمایتی اتاق اصناف ایران است. موفقیت های خوبی در مورد نام ها و نمادهای ایرانی حاصل شده است و برخی از آنها در فروش مجازی در سطح محلی و بین المللی نیز موفق بوده اند.

وی ادامه داد: استراتژی بعدی تولید برای صادرات و همچنین تجهیز و نوسازی و کاهش هزینه های سربار است. در برش و دوخت می توان از لیزر و تجهیزات مدرن استفاده کرد ، اما در زمینه های دیگر ، موضوع افزایش بهره وری عوامل تولیدی ، به ویژه کارکنان ، با آموزش و مهارت افزایی بیشتر می شود. استراتژی های دیگر شامل تولید انبوه و ادغام چندین واحد مکمل است. برخی از شهرک های اتحادیه نیز در شهرهای مختلف واقع شده اند.

به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران ، گروه پوشاک به دلیل پتانسیل بالای ایجاد اشتغال و سهم زیاد آن در اقتصاد جهان و اتاق اتحادیه های کارگری ایران باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. اما برای این منظور ، همکاری جمعی از سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای دستیابی به جای مناسب در تولید و صادرات مورد نیاز است. در عین حال ، سیاست های مبارزه با قاچاق باید ادامه یابد تا نام ها و مارک های ایرانی شانس رشد ، توسعه و بقا در بازار را داشته باشند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل