نماد سایت ماه نیوز

سگ ماده بر اساس اندازه و نوع نژادش، در حدود ۶ ماهگی به بلوغ جنسی می رسد

بهتر است قبل از شکل گیری تمایلات جنسی در بچه گربه، حیوان خانگی خود را قبل از ۵ ماهگی عقیم کنید (مگر در صورتی که مشلکی در گربه وجود داشته باشد که دامپزشک مانع از انجام جراحی خواهد شد).اگر یک گربه در معرض رابطه جنسی قرار گرفته باشد، یا حتی اگر باردار باشد، هنوز هم می توان عمل عقیم کردن گربه را انجام داد. در عرض یک ماه هم موهای سگ بلند میشود. از آنجایی هم که این امر نام آزمایشی را به همراه داشت امرالهی گفت که طرح عقیم سازی گربهها در مرحله اول تنها در مناطق هفت و یازده تهران اجرا میشود. در نتیجه پس از رسیدن به بلوغ هم نسبت به بسیاری از نژادهای دیگر آرام تر و باوقارتر رفتار خواهند کرد. با توجه به اینکه این تصاویر مربوط به سال 96 است اما محمدی تأکید کرد که پیمانکار و مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری را عزل کردهاند. عقیم کردن گربه یا اخته کردن در نر (برداشتن بیضهها) و عقیم کردن ماده (برداشتن تخمدانها و رحم)، نه تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری میکند، بلکه الگوهای رفتاری ناخواسته گربهها که مرتبط با بلوغ جنسی هستند را نیز مهار میکند.

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین؛ عقیم کردن گربه و سگ و حیوانات خانگی یکی از دغدغه های افرادی است که به این حیوانات علاقه دارند. سگ های رها شده در طبیعت که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود می توانند قاتل این گونه باشند. ترمیم فتق به روش جراحی(herniorrhaphy) می باشد. گربه های عقیم شده بیشتر به خاطر آرامش خیال خود علامتگذاری می کنند تا با بوییدن آن احساس امنیت کنند. 2 – عقیم سازی گربه نر باعث کاهش پرخاشگری می شود. ترشح هورمون های مشخص که سگ را در برابر این سرطان خاص محافظت می کند، بعد از عقیم شدن آن ها به شدت کاهش می یابد. اولین بار گربه، دو دوز در بازه های زمانی سه تا چهار هفته دریافت می کند و تکرار آن سال بعد می باشد. بعد از اینکه گربه شما عقیم بشه، بیش از 90 درصد پرسه زدن های جفت یابی گربه کاهش پیدا می کنه. هورمون پروژسترون که نقش آماده سازی رحم جهت آبستنی را ایفا می کند در این زمان باعث افزایش سلولهای داخل رحم شده و خونرسانی آنها را نیز افزایش می دهد همچنین همزمان سطح ایمنی رحم کاهش می یابد بدین ترتیب در زمان خونریزی ، زمینه فعالیت باکتری ها در واژن فراهم شده و این باکتری ها می توانند براحتی بسمت داخل رحم مهاجرت کرده و ایجاد آلودگی و عفونت کنند .

توقف یا کاهش تولید تستوسترون رفتار تهاجمی را در حیوانات کاهش می دهد. اغلب گربه ها در این سن آرام تر می شوند برای همین باید مراقب افزایش وزن آنها بود. در سگ های نر هم احتمال بدخیم شدن بیضه ها بیماری متداولی نمی باشد و خیلی از سگ ها در سن بالا دارای تومورهایی در بیضه هستند که علامتی نداشته و اغلب هیچگاه کشف هم نمی شوند. من هم الاسباط في سورة النساء. معنى الرجال قوامون على النساء عند الشيعة. نهجه معنى. ترکمن صحرا کجاست. بهترین زمان عقیم سازی در سنین پایین و در واقع پیش از بلوغ می باشد. عقیم سازی حیوانات یکی از موثرترین و کارآمد ترین شیوه ها برای کنترل جمعیت و رسیدگی به وضعیت حیوانات است. حال با توجه به افزایش تصادعدی جمعیت سگ های ولگرد تکلیف شهرداری ها در چند سال گذشته و جمعیت قابل ملاحظه سگ های ولگرد چه خواهد بود؟ مهمترین سوال این است که آیا قیمت واکسن گربه خیابانی با قیمت گربه های عادی تفاوت دارد؟ این اتفاق می تواند منجر به بروز عفونت های ناخوشایند، افزایش زمان بهبود، افزایش هزینه ها و …

مراقبتهای بعد از عقیم سازی گربه در اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خیلی مهم می باشد که بعد از عمل اجازه ندهید که گربه جای زخم هایش را لیس بزند چون ممکن است جای بخیه عفونت کرده، بخیه باز شود و یا دچار ورم و التهاب شده که در این طور مواقع ممکن است با جان گربه بازی شود. یکی دیگه از فواید عقیم سازی گربه ماده، برای کسی که این حیوان رو توی خونش نگهداری می کنه اینکه یهو با چند تا بچه گربه کوچولو مواجه نمیشه، مساله ای که به طور حتم برای صاحب گربه خیلی مهمه. اگر چندین گربه دارید، گربه ای که جراحی عقیم سازی بر روی او انجام خواهد شد را بقیه جدا کرده تا مانع از خوردن غذا، قبل از عمل شوید. اگه سگتون بیحال بود، دچار اسهال و استفراغ شد یا رفتار غیر عادی از خودش نشون داد با کلینیک دامپزشکی تهران تماس بگیرین.

خروج از نسخه موبایل