نماد سایت ماه نیوز

شرط اول و اصلی واگذاری سهام‌ خودروسازان؛ اهلیت خریداران

وزیر صنعت، معدن و تجارت علاوه بر اشاره به بررسی و برنامه‌ریزی این دو خودروساز در کشور، از تدوین سند در پایان دستور، خبر داد که تصرف خواهد شد.

به گزارش ماه نیوز، روز گذشته (شنبه) سیدرضا فاطمیامین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) میزبان همین انجمن تخصصی صنعت و ساختمان و بسیج این تشکل (وزارت صنعت، معدن و تجارت) بود.

وی بر لزوم توجه به خریداران تاکید کرد و گفت: اکنون با پایان رکود این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برنامه دو ساله صنعت خودرو از ماه محرم آغاز شده است.

مدیریت بحران صنعت خودرو در ماه های اخیر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای افزایش آگاهی نسبت به ضرورت توافقات مثبت در اصلاح صنعت خودرو تاکید کرد: در چند ماه اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو منجر به کمبود پارکینگ و کمبود خودرو شده است. تاخیرهای مشابه و شرایط بسیار بهبود یافته است. همچنین گردش مالی دو خودروساز بزرگ کشور به هدف بسیار نزدیک است. همین موضوع در مورد اجرای برنامه دو ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو نیز صدق می کند.

فاطمی یمین خاطرنشان کرد: برخی از برنامه های قبلی وزارت صمت برای صنعت خودرو، بر افزایش تولید تولید تاکید و اعلام کرد که قیمت خودرو تمام شده با قیمت قطعی کاهش نخواهد یافت. یعنی هزینه کامل تولید خودرو در کشور کمتر از 5 درصد نرخ تورم می شد، اما تحمل این صحبت درست نبود و گاهی می پرسیدیم قیمت 3 درصد خودرو چقدر است؟!

جستجو برای توطئه گران تا حدودی نادیده گرفته شد

در این جلسه اعضای هیأت مدیره همان انجمن صنعت اعصاب انگیزشی و همگانی نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو با الزامات و پیشنهادات ویژه ارائه کردند.

از جمله موضوعات مطرح شده توسط بخش جوانان، شرایط صنعت خودرو برای عموم مردم و رسانه ها نامطلوب بود. در قالب اقدامات سازنده در صنعت خودرو، اما در فضای عمومی و رسانه ای کشور، توجه لازم نیست و تنها به نقاط ضعف و نارسایی ها اشاره می شود. به این دلیل که ما در حال ساخت واحدی هستیم که در شرایط سخت تحریم و تاج گذاری تلاش می کند واحد را بهره ور نگه دارد و به اشتغال خود حتی فروش خانه ادامه دهد.

فعالان صنعت خودرو نیز موضوع مشارکت خودروسازان را در این بحث مطرح کردند و ابراز امیدواری کردند که شایستگی، انرژی و تعهد خریداران خوداشتغال با دقت و حساسیت لازم مورد توجه قرار گیرد.

با رفع چالش ها و موانع، ظرفیت تولید خودروهای بزرگسال کشور به حدود یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

این گزارش که در خصوص وضعیت صنعت خودرو نیز ارائه شد، با تفاهم نامه تولید خودروسازان کشور در سال های 6 و 7 همراه بود و اعلام کرد: خودرو در سال است.

دو هزار میلیارد تومان خسارت دو خودروساز بزرگ تا پایان سال

زیان دو خودروساز کشور در پایان سال حدود ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود. این میزان خسارت ناشی از از بین رفتن اجزای اصلی زیان و متعاقب آن معکوس شدن تعلیق اجزا است. دلیل اصلی این همزمانی قیمت گذاری خودروهای سنتی و غیررسمی طی سالیان گذشته است.

همچنین بر اساس این گزارش، تعیین مطالبات زنجیره تامین داخلی خودروسازان 3 هزار میلیارد تومان است که مبلغ حدود 3 هزار میلیارد تومان مشکل تعیین مطالبات معلق نیست.

انجمن تولیدکنندگان حوزه صنعت همچنین راهکارهایی را برای ارتقای کیفیت خودروهای خودران، انتخاب سازندگان درجه یک در هر خودرو، بدون ایجاد منابع موازی برای تامین قطعات، تامین مواد اولیه اولیه، مطلوب و کافی پیشنهاد کرد. قراردادهای داخلی با قیمت مناسب با هزینه کارشناسی، منطق و تحلیل، قیمت منصفانه، پرداخت هزینه طراحی و پشتیبانی سرمایه گذاری در تجهیزات، ماشین آلات، دانش فنی و تولید قطعات معادل همراه با دستورالعمل های روز دنیا ارائه شد.

در عین حال الزامات و پیش نیازهای اجرای برنامه تولید یک میلیون و هزار دستگاه خودرو در سال در نظر گرفته شد و بیان شد: تامین سرمایه در گردش یکی از شروط اصلی اجرای این برنامه است.. علاوه بر افزایش نقدینگی، بهبود قیمت خودروها و قطعات با توجه به کیفیت انتظار و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، انحصار سیاست در صنعت خودرو بین دستگاه‌های مختلف دولتی، دولتی و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین بانک مرکزی و تفصیلی برنامه تولید و فروش تفکیک تولید هفتگی و ماهانه یکی از مواردی است که در صورت عدم توجه به آن در اجرای برنامه مورد نظر محقق نمی شود.

9 مسیر قابل پیش بینی برای تامین مالی نقدی برای تحقق برنامه اتوماسیون 6 1.2 میلیونی

اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی نیز اعلام کردند که در خصوص تأمین نقدینگی پروژه راهنمایی لازم را ارائه می کنند.

برایان بیس، فاند وجوه، خرید کارت اعتباری، تسهیلات بانکی، بدهی سهام و دارایی، تامین مالی خودرو، تامین مالی زنجیره ای مالی، دریافتی های پیش فروش از فروش فوری، افزایش سرمایه، پردازش و معافیت گمرکی در چرخش صنعت خودرو برای دستیابی به هدف تولید در سال جاری.

در پایان لازم است به ضرورت جدیت در اجرای طرح های داخلی، هشدار در مورد توجه کمتر به سرمایه گذاری در این زمینه، تعرفه واردات حتی ماشین آلات نیازمند خطوط تولید، عدم مذاکره در مورد قراردادهای موجود اشاره شود. تشکیلات با خوداتکایی کشور و … از دیگر مواردی بود که مورد تاکید اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت قرار گرفت و از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست شد. اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل