نماد سایت ماه نیوز

شرکت‌های فناور حوزه دامپزشکی به بخش‌ خصوصی معرفی می‌شوند

مدیر دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با آنا:

محمد فتاحی گفت: اداره دامپزشکی استان مرکزی با حمایت شرکت های هنرمندان، پدیدآورندگان و فرهیختگان آنان را به ادارات ویژه زیر نظر دامپزشکی معرفی می کند.

محمد فتاحی در گفتگو با خبرنگار گروه خبرگزاری آنا درک، ارزیابی خود از نمایشگاه را اینگونه بیان کرد: دستاوردهای این نمایشگاه خوب و جذاب بود. زیرا برخی از شرکت ها محصولات دانش بنیان تولید می کنند که می تواند در حوزه دامپزشکی اعم از تشخیص بیماری ها، پیشگیری از بیماری ها و … مورد استفاده قرار گیرد و در حوزه دامپزشکی کمک کند.

وی افزود: شرکت های حاضر در نمایشگاه عصر امید دستاوردهایی داشتند که در صنعت دامپروری و تشخیص بیماری سل موثر و مفید بود و در حوزه انسانی نیز فعالیت جدی وجود دارد.

مدیر دامپزشکی استان مرکزی گفت: اگر این شرکت ها بتوانند در زمینه دامپزشکی و شناسایی دام های بیمار به ما کمک کنند، بسیار مفید و موثر خواهد بود. زیرا کار اصلی دامپزشکی در مبارزه با سل، مبارزه با سل در حیوانات است و اگر بتوانیم بیماری سل را در حیوانات کنترل کنیم، طبیعتا این بیماری در حوزه انسانی کاهش می یابد و به سلامت جامعه کمک می کند. .

فتاحی متذکر شد: محصولات دیگری نیز در نمایشگاه با این ویژگی ها وجود داشت که شرکت با آنها ارتباط برقرار کرد تا جلسه مشترکی با آنها در اداره دامپزشکی برگزار شود. اگر شرکت های فناور، خلاق و فکری محصولاتی در حوزه دامپزشکی داشته باشند، قطعا مورد استقبال و حمایت ظرفیت خود قرار می گیرند و در صورت تایید محصولات، سازمان دامپزشکی اقدام به خرید آن می کند.

وی تصریح کرد: محصولات تحقیقاتی در هر کشوری مورد نیاز است و بدون تحقیق، فعالیت ها پیشرفت نمی کند و این پژوهش نقاط قوت و ضعف هر کاری را مشخص می کند. بنابراین می توان با ارائه کارهای جدید، پیگیری و نتایج بهتری را با نتایج به دست آمده از تحقیق ارائه داد.

مدیر دامپزشکی استان مرکزی در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا دامپزشکی با شرکت های هنرمندان، خالقان و فرهیختگان ارتباط دارد یا خوب است؟ گفت: اداره دامپزشکی استان مرکزی نقش بیشتری در زمینه نظارت دارد و می تواند با حمایت شرکت های هنرمندان، پدیدآورندگان و فرهیختگان، آنها را به بخش های ویژه معرفی کند.

فتاحی انتگرد کرد: بخش های ویژه تحت نظارت دامپزشکی شامل فرآورده های دارویی، فرآورده های دامی و خدمات دامپزشکی و … است که می توانیم آنها را به یکدیگر پیوند دهیم تا با هم ارتباط برقرار کنند.

مدیر دامپزشکی استان مرکزی افزود: متاسفانه توانمندی های این شرکت ها معرفی نشده و یا تبلیغات قابل توجهی برای محصولات خود ندارند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در شناسایی محصولات این شرکت ها موثر باشد.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل