صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف افزود: امیدواریم قانون انتشار آگهی به منظور تسهیل در حل مشکلات مردم در مرحله قانونگذاری اصلاح شود. امروزه انتشار آگهی ها جدایی ناپذیر شده است.
او گفت: «مردم به دلیل آشنایی نداشتن با قانون، نوبت نمی گیرند.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: برای کاهش حضور مردم در مراکز نیازمند سامانه یکپارچه سازی دولت الکترونیک و یکپارچه سازی اطلاعات هستیم تا تردد افراد در شورا کاهش یابد. دسترسی به اسناد و سامانه ثبت املاک، ثبت و بانک ها از جمله آنهاست.
هادی صادقی با بیان اینکه نوبت دهی الکترونیکی امروز انجام می شود، افزود: برخی از آسیب پذیری ها بین دستگاه ها است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با بیان اینکه اعضای شورای حل اختلاف حقوق نمی گیرند بلکه جایزه می گیرند، افزود: در شش ماهه اول سال تعداد ارقام صلح و سازش افزایش یافته و داریم، ضرب کنید. میزان جوایز برای افراد.”
وی با تایید اینکه همه کارشناسان شورای حل اختلاف حقوقدان نیستند، گفت: این کارشناسان در حوزه خود متخصص هستند نه در حقوق و عدالت.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: سالانه بیش از 4400 پرونده از 10 میلیون پرونده قضایی ورودی به شورای حل اختلاف ارجاع می شود. اکثر موارد قانونی هستند.