نماد سایت ماه نیوز

علت کمبود ۳۰۰ قلمی دارو در دولت قبل / بجز اصلاح قیمت سالانه، فعلا تغییری در دارو نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تغییر نظام ارزشی، به چالش های پیش روی حوزه دارویی کشور، بهبود قیمت ها و کمبودهای داروها اشاره کرد.

دکتر بهرام دارایی در گفت و گو با ماه نیوز، وی در خصوص وضعیت موجود گفت: در سال گذشته برای بررسی لایحه بودجه اقدامات زیادی در حوزه انتخابیه انجام شده و رئیس جمهور نیز بیان کرده است که بحث برای دولت و کشور و حساسیت آن بسیار مهم است. هم بالاست.” از آنجایی که به مردم و همچنین صنعت داروسازی اهمیت می دهد که به نوبه خود تقاضای 5 درصدی دارو را برای کشور فراهم می کند، این میزان قابل توجه است. لازم به ذکر است که داروسازان ما جزو “دنیا” هستند و قادر به تهیه داروی خود هستند. این سازه ها در حوزه دارویی کشور به راحتی قابل دسترسی هستند.

تصمیم گیری درباره «مواد مخدر» با حمایت مردم و صنعت

وی افزود: بنابراین باید در حوزه دارو هم با نگاه تولید داخل و هم با حمایت مردم تصمیم گیری شود. در واقع در زمستان سال برنامه ها در این زمینه انجام شد و توانستیم بگوییم در پایان سال گذشته می توانیم پایلوت آن را اجرا کنیم اما به هر حال مجلس شورای اسلامی بودجه را تصویب کرد. در پایان سال.

فعالیت های مرکز مددکاری اصلاحات در حوزه پزشکی

مقدار سیستم تغییر فاز جدول زمانی

دارایی ها همچنان در تغییر نظام ارزش گذاری و انتقال اشیای قیمتی به بیمه در حمایت مستقیم از مردم نقش دارند. مدیریت این مطالعه، که تحت عنوان دپارتمان اصلاحات دارویی سازماندهی شده است، توسط سازمان غذا و دارو سازماندهی شده است. همه دست اندرکاران برنامه و بودجه سازمان، وزارت بهداشت و … هستند. لازم به ذکر است که مراحل تغییر نظام ارزش گذاری زمان بندی شده و کارکردها مشخص شده و باید اقدامات لازم انجام شود. به عنوان نمونه اقدام در حوزه شهروندان به وزارت امور خارجه منتقل شده است. همانطور که شهروندان سایر کشورها نیز در کشور ما زندگی می کنند و نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی دارند و این مهم است که این افراد نیز خدمات را کشف کنند. در عین حال تعیین تعداد افرادی که بیمه شده اند نیز مشکل است. بنابراین، توابع مختلف تقسیم و زمان بندی می شوند. در آخرین جلساتی که در این انجمن داشتیم، مشخص شد که کدام یک از تایم لاین ها به هدف خود رسیده و در کدام بخش نیز عقب هستیم. در هر مورد، با وجود موانعی که به سختی می‌توانیم تصور کنیم، آن را تصرف کرده‌ایم.» همزمان افزایش تعداد افراد خانوار و پرداخت از جیب مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نمایندگان مجلس در جلسات کمیته دائمی اصلاحات در حوزه دارو نیز شرکت خواهند کرد، افزود: این زمینه باید وجود داشته باشد، باید برداشته شود.

به عنوان بخشی از تعدیل قیمت سالانه، در حال حاضر هیچ تغییری در دارو وجود ندارد

دارایی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که تا زمانی که زیرساخت های تحت سیستم تحول آماده نباشد، اتفاقی در میدان رخ نمی دهد. برهمین اساس سازمان غذا و دارو از ابتدای سال جاری بحث واردات مواد اولیه و دارویی را آغاز کرده است. بنابراین برای بهبود قیمت سالانه دارو متناسب با تورم، دارو در حوزه انتخابیه رها نمی شود. در حوزه امداد هم مشروط هستیم و تا زمانی که ساختارهای لازم آماده نباشد، تغییری ایجاد نمی شود.

سیاست های غیرواقعی و فاقد ؛ دوستان قلم در ایالت قبلا

در آن زمان نه پولی برای مدیریت وجود داشت و نه پولی

وی گفت: برنامه ای که دولت در سال گذشته در حوزه انتخابیه «سال اول» انجام داده بود، غیرواقعی است. در مجموع حدود دو میلیارد برای دارو و تجهیزات پزشکی در کشور اختصاص یافته است. اما نیاز به بیش از 4 میلیارد دارو و تجهیزات پزشکی در این منطقه در اولویت قرار داشت. هزینه ها، بیمه و پشتیبانی هم محاسبه و هم بودجه بندی شده است. 5 سال از تشکیل دولت جدید می گذرد. دولت باید از چند ماه پیش این کار را می کرد، اما دولت جدید می توانست با شش ماه مدیریت باقی مانده پس از فارغ التحصیلی شروع به کار کند، اما عملاً نیازی به پول نبود. آنچه در آن زمان وجود داشت صرفاً یک موضوع زمان بود. این اقدام که در سال نهم صورت گرفت، بر کل زنجیره تامین تاثیر گذاشته و چالش ها و کاستی های زیادی را به دنبال داشته است. حتی مجبور شدیم پول بیشتری خرج کنیم تا تعادل داشته باشیم.

وی با فرض اینکه سال گذشته 3 تا 4 قلم کمبود داشتیم، گفت: در حال حاضر همچنان کمبود داریم، اما از الان به دلیل نبود شرکت های دارویی که قیمت منصفانه ای ندارند، کمبود دارو داریم. “

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل