عمومی

عید قربان؛ نماد تبعیت و بی‌خویشتنی

اولین: امر الهی یک بار به خاطر آن انجام می شود اما نهی از اطاعت یک دفعه نقض می شود، امر خاص انجام می شود، اما اطاعت از نهی الهی همیشه به این معناست که نهی از دروغ، تهمت. ، توهین و سایر کارهایی که انجام نشده است، وقت ندارد و همیشه باید ترک شود.
در شرایط خاصی حکم الهی تغییر می کند، مثلاً رحمت خدا واجب است و امر الهی مربوط به آن است، اما اگر با تأثیر رحمت خاص موافق نباشیم، دعوا شکل می گیرد. ، بنابراین دستور تغییر نمی کند.

دومین: طبق آنچه در قرآن کریم آمده است، ابتدا مقرر شده بود که اسماعیل فرزند ابراهیم، ​​پسر اسماعیل، که پس از سالها انتظار به دنیا آمده بود، در پیشگاه خداوند آورده و ذبح شود و او وعده داد که خداوند بر درخواست او صبور خواهد بود.
عنصر شرعی عامل قرب و قرب پدر و پسر به خدا در این صحنه است. پدر امر خدا را اطاعت کرد و به پسرش دستور حمله کرد و بعد هم چنین نکرد و گذشته و پسری دارد و خود را به عرش تسلیم می کند و فرمان خدا را اطاعت می کند و نمی کند. دست برداشتن از.

سوم: گذشته هر آنچه را که انسان دوست دارد باید با نیت انجام داد، هر لحظه گذشته خودخواسته و دلخراش است و سعدی می گوید:
داخل تخت نباید چیزی باشد
شکستن دل سخت است

شمس تبریزی در سال دوم قمری، دقیقاً زمانی که مولانا در سن 6 سالگی با او ملاقات کرد و با او ملاقات کرد و دو ماه و نیم در قونیه ماند و توانست مولانا فقیه و شیخ‌الاسلام را برگرداند. حوزه علمیه، سخنرانی‌ها، جلسات و خطبه‌های آن در حال رونق بود، به موفقیت رسید. بخش‌هایی از داده‌هایی که شمس به مولانا داد اشاره می‌کند و دلیل تغییر و بینش مولانا را می‌دانند، اما شاید درست باشد که بگوییم شمس چیزی به مولانا نداده است. بلکه سعی کن مولانا را متقاعد کنی که در دنیا ناهماهنگی زیاد است و رذیلت در دنیا هست. تکبر و غرور و تکبر و خودخواهی و خودخواهی به دست خود سلاخی شد و بازگشت غرایز طبیعی و قرب نزدیکتر شد.

چهارم: کسانی که قرب و جاذبه را تجربه کرده اند و جاذبه و جاذبه را تجربه کرده اند، آنگاه به ریاضیات گذشتن و لذت بردن رسیده اند.
داستان حضرت ابراهیم (علیه السلام) در قرآن کریم از گذشته آمده است.
در جشن یاران صمیمی، اگر جان خود را فدا کنی
آنلاین بر تیغه آنلاین و بر پیشانی و بسم الله مبش
هیچ گذشته ای برای عشق و روابط وجود ندارد، اما امید به نزدیکی و عشق به معشوق. عشق می خواهد توجه انسان را به خود و مرکز ثقل وجودش و به نزدیکی و آسایش او در نزدیکی گذشته، هر چه که باشد، جلب کند.
ابراهیم (علیه السلام) چنان از پسرش خشنود شد که بدون سر به اسماعیل (علیه السلام) حمله کرد، زیرا خداوند او را آنقدر دوست نداشت که در خدا هلاک شد. رابطه بین دو سر، که فاصله بین خالق و خالق است، نزدیک است.
او عاشق دنیا شد
نقش بی سواد شیء هستی (حافظ)

پنجم: از روایات در دعاها به «قربان» آمده است: الصَّلاَةُ قُرْبَانُ کُلِّ تَقِیٍّ حدیث امام رضا (ع) است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز فرمود: (کنزالعمال: 1) نماز موجب قرب مؤمن به خداست
در هر دو روایت، تقرب به خدا از طریق نماز به مؤمن قلبی (مؤمن) و صالح در عمل (متقین، متقی، متقی) اختصاص داده شده است. ایمان مؤمن در مرحله اعتقاد، تقوا و تقوا در مرحله عمل. نتیجه اینکه ایمان قلبی و درستی دو عنصر اصلی برای تقرب به خدا از طریق نماز است. پس ایمان و عمل صالح لازمه هر تقرب به خداست. حوزه ایمان و محل عمل آن چیست؟

ششم: داستان حضرت ابراهیم (ع) نمایش ایمان و عمل صالح، اطاعت از فرمان الهی و نهایت نمایش ایثار است. ابراهیم تمایلات و دلبستگی های برادرش به کشتار بزرگ را تا سر بنده اش بالا برد. این آموزش از دسترس زمان خارج است. در عالم کانونی که عالم کثرت است، اندیشه تکثیر هزاران انسان، بازگشت به خودخواهی و خودباختگی، خودخواهی و خود حق خواهی و تمرکز بر نقطه ثقل هدف اصلی خلقت. بدون کسانی که می خواهند از دست می رود. آنچه هست در تو یافت نمی شود و آنچه در آنجا یافت نمی شود در تو یافت می شود. وای خدا چی گم کردی و چه نتیجه ای از آن گرفتید؟