نماد سایت ماه نیوز

فشار اسرائیل به عربستان برای عادی‌سازی روابط

به قلم روزنامه القدس العربی، گفتگوی یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با رژیم رادیو آرتیزان در پاسخ به سوالی درباره گزارش های بهداشتی منتشر شده مبنی بر جستجوی تل آویو برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی در این سفر. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در مورد سرزمین های اشغالی و سرزمینی، اظهار داشت:

وی افزود: حفظ روابط دیپلماتیک کامل با عربستان یک فریاد بلند و طولانی است و تحقق آن نزدیک است.

لاپید در ادامه با اشاره به سفر احتمالی بایدن به منطقه، تاکید کرد: سفر بایدن به سرزمین های اشغالی برای روزهای پایانی ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.

در همین حال، لاپید با استناد به گزارش های اخیر مبنی بر مداخله آمریکا برای رسیدن به این هدف، به دنبال عادی سازی روابط با ریاض بوده است.

زبان عبری والا سوم خرداد در این گزارش نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور مخفیانه میان اسرائیل، عربستان سعودی و مصر میانجی گری کرد تا به توافق برسند و اقدامات مربوط به انتقال تیران و صنافیر را انجام دهند. جزایر مصر تحت حاکمیت.عربستان سعودی را کامل می کند. این میانجیگری همچنین شامل اقداماتی برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی است.

روزنامه عبری هاآرتص نیز روز یکشنبه به نقل از منابع نزدیک به روند میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط عربستان و رژیم اشغالگر نوشت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در حال بررسی درخواست ریاض برای تغییر در فعالیت ناظران بین المللی و ناظران بین المللی است. آن ها هستند.

3

خروج از نسخه موبایل