نماد سایت ماه نیوز

فعلا زائران به سمت مرزهای عراق حرکت‌ نکنند

میر احمدی گفت: دوست دارم سایر زائرین تصمیم بگیرند که به سمت مرزهای عراق حرکت کنند تا توافقاتی که با این دولت داریم برای تسهیل ورود و خروج زائران اجرایی شود.

سیدمجید میراحمدی رایس ستاد مرکیاین ربایین در بریستان زید تلیبینی از مرز مهران با اخبار ساعت 21 سیمای جهومری اسلامی ایران ازهداشت: امروز با توافق وزیر کیشور برای حل و رفع مشکلات بازدیدکنندگان در آن سوی مرز، سفر کوتاهی به عراق داشتیم.

وی افزود: در این سفر اتفاق نظر حاصل شد. اما توافقات انجام شده با طرف عراقی هنوز اجرایی نشده است و ما پیگیر اجرای این توافقات هستیم.

رئیس مرزبانی مرکزی گفت: ظرفیت عراق و شرایط حاکم بر مرزها به هیچ وجه ظرفیت سایر افرادی که هنوز به مرز کوچ نکرده اند نیست و قطعا برای آنها مشکل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: افراد مسن، دارای فرزندان کوچک، افرادی که بیمه زمین و مشکلات تنفسی دارند و افرادی که تحمل گرما کمتری دارند در مرزها با مشکل مواجه هستند. آنها در شرایطی هستند که نمی توانند ادامه دهند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.

میر احمدی گفت: امیدوارم سایر بازدیدکنندگان نیز تصمیم به حرکت بگیرند تا توافق با دولت عراق برای تسهیل ورود و خروج زائران اجرایی شود.

دستیار امنیتی – وزیر اداری کیشور تصریح کرد: امروز شاهد دو تفاهم نامه در مرزهای مهران و شلما بودیم که مشکلات زیادی را برای زائرین ایجاد کرد. ابتدا خروج زائرین از سمت عراقی به مدت دو ساعت در مرز مهران متوقف شد که مشکلاتی از جمله ازدحام و گرمای شدید را به همراه داشت.

وی افزود: در مرز شلمکه نیز همل و نقل عراق ساعت‌ها شد که از زوار به کید افتاد. ما با طرف عراقی در مورد حمل و نقل و حمل و نقل صحبت کردیم.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه بیش از 2000 و 200 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در عراق آماده کرده ایم، گفت: صادر می شود.

وی افزود: تا زمانی که از اجرای توافق با عراق رضایت کامل نداریم، به زائران اربعین توصیه می کنیم به سمت مرز حرکت نکنند. به خصوص عزیزانی که در شرایط عادی در حرکت با مشکل مواجه هستند.

دستیار مدیریت امنیتی کیشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت زائران اربعین که در مرز مهران مشکل جسمی دارند، گفت: تعداد آنها نیز نگران کننده نیست و به اندازه تعداد انگشتان دست هستند.

وی ادامه داد: اگر تراکم و ازدحام جمعیتی را که پلیس در جاده ها برآورد کرده است، تخمین بزنید؛ رضی بیدانکند، در کتدای جمعیت مشکل افرین است. یکی از مواردی که از پلیس درخواست کرده ایم این است که برای کاهش ازدحام و تراکم جمعیت، راه های منتهی به انتهای مرز را ساعت ها مسدود کنند.

رئیس ستاد اربعین تاکید کرد: امنیت زائران خط قرمز نیست.

وی افزود: از مهمانان تقاضا دارم این توصیه ها را رعایت کنند تا انشاالله بتوانیم این مراسم بزرگ را با آرامش و امنیت بیشتری برگزار کنیم.

پایان پیام/

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل