نماد سایت ماه نیوز

قزوین در آموزش‌های تلفیقی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز از کزوین؛ سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس مؤسسه آموزش و پرورش استثنایی استان کزوین در اولین جلسه شورای هماهنگی، حمایت و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان کزوین گفت: قالب طرح هدایت یکی از پیشروها در حوزه آموزش و پرورش است. کشور.

در این جلسه که با حضور مدیرکل و اعضای شورای همیاری آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین برگزار شد، سید جواد حسینی در خصوص تشکیل، حمایت و فلسفه توسعه شورای هماهنگی آموزش و پرورش استثنایی استان ها و مناطق صحبت کرد. و گفت: آموزش و پرورش به طور استثنایی کلیه ماموریت های آموزش و پرورش عمومی را در تمامی حوزه های آموزشی بر عهده دارد و یکی از تخصصی ترین نهادهای زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش فوق‌العاده در چهار حوزه سازمان‌دهی اضافی نیز خدمات ارائه می‌کند، افزود: این برنامه که سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه دانش‌آموزان ورودی ابتدایی و پیش‌دبستانی را به صورت سالانه اندازه‌گیری می‌کند، به دانش‌آموزان بیشتری خدمات ارائه می‌کند. از طریق بیش از 800 مرکز آموزشی تخصصی، طرح جامع یکپارچه با پوشش بیش از 70000 دانش آموز در 21000 مدرسه عادی و طرح راهنما برای ارائه ابزارهای آموزشی هوشمند برای همه دانش آموزان کم درآمد، چهار حوزه ای است که آموزش و پرورش و آموزش غیررسمی به آنها خدمات ارائه می کنند. آموزش عمومی.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به 5 تا 10 برابر فرصت، زمان، اعتبار و مهارت نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش فوق العاده دو نگاه ویژه دارد، حساسیت ویژه ای نسبت به آموزش وجود دارد.

وی گفت: حرکت به سوی جامعه ای بدون خطر، عادلانه، انسانی و سازگار بخشی از رسالت آموزش و پرورش فوق العاده است.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی ساختار خوبی در حوزه ستادی و سطح اداره کل دارد. دلایل تشکیل شورای هماهنگی، حمایت و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در سطح استان است.

حسینی گفت: ساختار آموزش و پرورش استثنایی در 760 منطقه آموزش و پرورش استثنایی حلقه مفقوده است و تشکیل این شورا در سطح منطقه می تواند این حلقه مفقوده را جبران کند.

معاون وزیر گفت: تلاش شده تا با بهره گیری از توانمندی های موجود ظرفیت آموزش و پرورش استثنایی استان ها افزایش یابد.

حسینی با بیان محورهای کلیدی که شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه استان می تواند وارد آن شود، گفت: شورا می تواند با استفاده از برنامه، مناسب سازی های مختلف را در همه ابعاد برای سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی جامع، برای دانش آموزان استثنایی ارزیابی کند. و تطبیق منابع انسانی، بهبود کیفیت آموزش برای دانش آموزان دیرآموز، ارتقای کمی و کیفی مراکز مشکلات آموزش ویژه و تبیین بسته های تحول آفرین یادگیری استثنایی.

وی در تشریح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دوره ابتدایی و پیش دبستانی گفت: وزارت آموزش و پرورش، رفاه و بهداشت توانمندی های لازم را برای استفاده از داده های سنجش و پژوهش داده ایجاد می کند. پایه های ارزیابی دائمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جهت گیری نظام های آموزشی مترقی در دنیا گفت: مهارت آموزی. و توجه ویژه ای به حرکت به سمت یکپارچگی و شمول با آموزش فردی می شود.

حسینی افزود: طرح جامع یکپارچه آموزش و پرورش استثنایی گامی در جهت فراگیر شدن است که این برنامه از زمان اجرای آن تا کنون 80 برابر شده و استان قزوین یکی از استان های پیشرو در منطقه است.

وی افزود: راه اندازی سامانه مکالمه سیار و راه اندازی کارگاه های توانمندسازی معلمان، اولیا و دانش آموزان گام هایی در زمینه ارتقای کیفی طرح یکپارچه جامع است.

حسینی گفت: در سال گذشته سه بسته توسعه ای مدارس مناسب سازی، مداخله طلایی به موقع و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش استثنایی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین و اجرا شد. دانش آموزان جدید که در آموزش استثنایی با مشکلات یادگیری مواجه هستند مورد توجه و غربالگری قرار گرفتند. توسعه و اجرا شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به 105 قلم تجهیزات آموزشی و پویش توانمندسازی برای توانبخشی 70 هزار دانش آموز استثنایی گفت: سال گذشته 145 میلیارد تومان از سوی خیرین در سراسر کشور به منطقه کمک کردند که 31.5 درصد از نیاز دانش آموزی را به خود اختصاص داده است. ” استثناهای ابزارهای ارتقاء برداشته شد.

معاون وزیر گفت: اکوسیستم کرونا آموزش را به سمت آموزش مجازی سوق داده است، اما حدود 30 درصد دانش‌آموزان به شبکه‌های ارتباطی یا دستگاه‌های هوشمند برای اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند. گوشی های هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا می شود.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان های برتر در ارائه ابزارهای آموزشی هوشمند برای دانش آموزان کم درآمد است و امسال 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تهیه این ابزار به استان قزوین اختصاص می یابد.

گفتنی است در طرح ادغام ویژه استان قزوین 59 مدرسه استثنایی دارای 1088 نیاز ویژه و 1250 دانش آموز در مدارس عمومی مشغول به تحصیل هستند.

48

خروج از نسخه موبایل