نماد سایت ماه نیوز

لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند

برای جویدن کامل غذا و کمک به هضم زودتر آن به دندان‌هایی سالم و قوی نیاز داریم اما این تنها کاربرد دندان‌ نیست بلکه دندان‌ها از ارکان اصلی برای زیبایی هر فرد هستند. نحوه قرارگیری و سلامت ظاهری دندان‌ها باعث می‌شود که ما لبخندی زیبا داشته باشیم. اگر از دندان‌ها محافظت نشود به مرور زمان بر اثر مصرف مواد غذایی، سیگار و غیره پوسیده می‌شود. راهکارهای زیادی برای رفع پوسیدگی و خرابی دندان وجود دارد، لمینت سرامیکی دندان یکی از این راهکارهاست. لمینت سرامیکی متریالی است که دقیقا رنگی شبیه به رنگ دندان دارند و دندان‌پزشکان از آن برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌کنند. برای اجرای لمینت سرامیکی تراش بسیار کمی روی دندان‌ها لازم است و این امر باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم مطالب مفیدی در مورد لمینت سرامیکی، مزیت‌های آن و روش انجام آن را برای شما بیان کنیم.

لمینت سرامیکی چیست؟

طبیعتاً زمانی که دندان‌هایی یک رنگ و یک اندازه داشته باشید لبخند زدن شما زیباتر خواهد شد، این امکان با انجام لمینت سرامیکی برای شما فراهم می‌شود. لمینت سرامیکی روکشی‌هایی با سطوح نازک سرامیکی هستند که برای هر فرد به صورت اختصاصی ساخته می‌شوند. امروزه لمینت سرامیکی دندان در اکثر کلینیک‌های دندان پزشکی انجام می‌شود. همان‌طور که میدانید لمینت دندان‌ها دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد و باید توسط پزشکی انجام شود که در این زمینه متخصص باشد. حال اگر قصد انجام لمینت سرامیکی دندان‌هایتان را دارید ما به شما کلینیک دندان پزشکی دکتر صیحانی را پیشنهاد می‌کنیم.

برای انجام لمینت دندان سرامیکی ابتدا دندان‌های بیمار قالب گیری شده و سپس به لابراتوار ارسال می‌شود در آنجا این قالب همراه با سرامیک در کوره‌ای با دمای 900 درجه قرار می‌گیرد تا خوب پخته شود و به فرم صیقلی خود برسد. سپس رنگی شبیه به رنگ دندان‌های بیمار به آن اضافه می‌شود. در آخر لمینت‌های سرامیکی مخصوص بیمار تولید می‌شود. بعد از انجام این مراحل لمینت توسط دندان پزشک متخصص نصب شده و خنده‌ای زیبا را به بیمار تقدیم می‌کند… برای انجام لمینت سرامیکی ابتدا باید سطح دندان‌ها توسط یک دندان پزشک ماهر به اندازه 0.5 تا 0.8 میلی متر تراش داده شود تا دندان‌ها در یک سطح قرار گرفته و لمینت سرامیکی به خوبی به آن‌ها بچسبد. اگر دندان‌ها به صورت نامنظم تراش داده شود باعث به وجود آمدن مشکلاتی در هنگام نصب لمینت می‌شود.

کاربردهای لمینت سرامیکی

دندان پزشکان معمولاً برای کسانی که قصد برطرف کردن ناهنجاری‌های سطحی دندان خود را دارند استفاده از پرسلن وینر یا همان لمینت سرامیکی را توصیه می‌کنند. لمینت سرامیکی فقط به عنوان درمانی برای رفع پوسیدگی به کار نمی‌رود بلکه افرادی که به هر دلیلی از لبخند خود ناراضی هستند و دوست دارند که لبخندی زیبا تر داشته باشند می‌توانند از لمینت سرامیکی استفاده کنند. لمینت سرامیکی در شرایط زیر توصیه می‌شود:

انواع لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی بیشتر برای از بین بردن پوسیدگی و تغییر رنگ دندان‌ها انجام می‌شود. در افراد مختلف بسته به ناهنجاری که در دندان‌های آن‌ها وجود دارد نوع لمینت سرامیکی متفاوت است. درواقع لمینت سرامیکی انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها به یک متفاوت منظور استفاده می‌شوند. در ادامه هرکدام از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

لمینت سرامیک شیشه‌ای

این نوع لمینت بسیار نازک و شفاف هستند. برای اجرای آن‌ها نیازی به تراش دادن مینای دندان نیست و به‌راحتی نصب می‌شوند. لمینت‌های شیشه‌ای به دلیل ظرافتی که دارند از دور قابل تشخیص نیستند و کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

لمینت سرامیکی فلدسپاتیک

 در لابراتوارها ماده فلدسپاتیک را به همراه قالب در کوره با دمای 900 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و پس از آن عملیات پودر گذاری انجام می‌شود. پس از انجام این اعمال روکش‌هایی تولید می‌شوند که دوام و مقاومت متوسطی دارد. بیشتر برای رفع زردی دندان و پوسیدگی‌های معمولی استفاده می‌شود.

لمینت سرامیکی آلومینیا و زیرکونیا

این مدل از روکش‌های سرامیکی از اکسید زیرکونیم روی سطحی گچی تولید می‌شوند. استحکام فوق‌العاده‌ای دارند و به راحتی شکسته نمی‌شوند؛ اما درخشندگی آن‌ها کمتر است و بیشتر مات هستند.

لمینت سرامیکی ‌ای ماکس

در ترکیب این لمینت‌های سرامیکی از ماده‌ای به نام لیتیوم دی سیلیکات استفاده می‌شود. برای ساخت آن ابتدا دندان پزشک با استفاده از یک ماده موم مانند قالب‌گیری دندان بیمار را انجام می‌دهد و سپس ماده لیتیوم دی سیلیکات را داخل آن می‌ریزد. پس از سرد شدن این ماده سفت شده و بر روی دندان‌های بیمار نصب می‌شود.

لمینت سرامیکی بریلیانس

این لمینت‌ها ساخت یک شرکت آمریکایی است و به همین دلیل هزینه آن نسبتاً بالا است. نازک بودن یکی از ویژگی‌های برجسته این لمینت‌ها است. همچنین بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی هستند و از درخشندگی بالایی برخوردار هستند.

مزایا و معایب لمینت سرامیکی

انجام لمینت سرامیکی لبخندی زیبا را به شما میبخشد و این یک مزیت بزرگ برای این روش درمانی است. برای کسانی که قصد انجام لمینت سرامیکی در کلینیک دندان پزشکی دکتر صیحانی را دارند لازم است که مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان را بدانند و با رضایت وعلاقه خود این کار را انجام دهند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب لمیتن سرامیکی میپردازیم.

مزایا

 معایب

سخن پایانی

با استفاده از لمینت‌های سرامیکی می‌توانید مشکلاتی مانند ساییدگی دندان، پوسیدگی، برندگی، زردی و غیره را به صورت کامل حل کنید و لبخندی زیبا و دل‌نشین داشته باشید. لمینت‌های سرامیکی عموماً از ماده‌ای به نام پرسلن وینر ساخته می‌شوند که استحکام و درخشندگی بالایی دارد. همان‌طور که گفتیم برای اجرای لمینت سرامیکی لازم است که مینای دندان تراش داده شود تا لمینت در سطحی کاملاً صاف به دندان‌ها بچسبد. اگر ساکن گیلان هستید و به دنبال یک دکتر متخصص در این حوزه برای انجام لمینت سرامیکی می‌گردید توصیه ما به شما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر صیحانی است. با مراجعه به این کلینیک می‌توانید هر گونه ناهنجاری دندانی را به بهترین روش حل کنید.

خروج از نسخه موبایل