نماد سایت ماه نیوز

مشکل زایی برای واحدهای تولیدی موجب فرار سرمایه می‌شود

به گزارش ماه نیوز تبریز، یونس ژله روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اعضای هیات حل اختلاف مالیاتی استان افزود: .

وی با اشاره به نتایج پایش فضای کسب و کار در استان گفت: واحدهای صنعتی شرکت کننده در این پایش شکایات بالایی از فشار مالیاتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با توجه به کاهش درآمد کشور، فشار مالیاتی برای تامین درآمد افزایش یافته است به طوری که در سال 1400 آذربایجان شرقی به 110 درصد آنچه در بودجه پیش بینی شده بود، دست یافت که نشان از افزایش 10 درصدی دارد. ” یکی از ارقام برآوردی بودجه است که واحدهای تولیدی در این زمینه تحت فشار زیادی بوده و از وضعیت موجود گلایه دارند.

جله ای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از دغدغه های صاحبان واحدهای تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت نقدینگی واحدهای تولیدی مناسب نیست و بانک ها منابع مورد نیاز برای تامین این واحدها به ویژه بانک مرکزی را ندارند. برای آنها محدودیت داخلی ایجاد می شود و در این صورت نقدینگی واحدها مشکل ساز خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات نمایندگان اتاق در هیات حل اختلاف مالیاتی استان، یادآور شد: پرونده مربوط به اختلاف مالیاتی باید 72 ساعت قبل در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در این راستا می توان سایتی تعریف کرد. و فایل های مربوط به اسناد را می توان تعریف کرد.

ژاله افزود: با این اقدام اعضای هیأت حل اختلاف که امکان بررسی اسناد فیزیکی را ندارند می توانند قبل از برگزاری جلسه هیأت حل اختلاف از طریق این سایت به مطالعه و بررسی پرونده بپردازند.

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پرونده های مالیاتی ارسالی به هیات حل اختلاف مالیاتی حداقل دو تا سه روز قبل از تشکیل جلسه برای نمایندگان این هیات ارسال شود.

عزیز امان الله با تاکید بر اینکه عدم اشراف کامل به پرونده موجب تضییع حقوق می شود، افزود: در صورت امکان تعیین کارشناسان به کارشناسان رسمی دادگستری نیز مراجعه شود.

طاهر روحی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر لزوم ارائه راهنمایی و مشاوره لازم برای تشویق واحدهای صنعتی و مودیان به مراجعه به دفاتر قانونی گفت:

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل های اجرایی مالیاتی اخذ نمی شود. هر چند که باشد، جلسه رسمیت خود را از دست می دهد.

غلامرضا شریفی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر وصول مالیات رتبه یازدهم را در کشور دارد، افزود: این استان 2.4 درصد از کل وصول مالیات کشور را به خود اختصاص داده است.

48

خروج از نسخه موبایل