نماد سایت ماه نیوز

ند پرایس: روسیه همچنان به دنبال تسلیحات کره‌شمالی برای استفاده در اوکراین است

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز کره شمالی را تهدیدی جدی در منطقه هند و اقیانوس آرام خواند و به آخرین پرتاب موشک های بالستیک اشاره کرد.

و پرایس در این کنفرانس خبری گفت: ما می دانیم که حمله وحشیانه روسیه به اوکراین باعث شده روسیه مقادیر نسبتاً کمی تسلیحات خود از جمله موشک های بالستیک را گسترش دهد. بنابراین این نگرانی باقی مانده است که روسیه ممکن است به سایر کشورها ، از جمله ایران ، کمک کند تا دوباره به ذخایر موشک بالستیک خود کمک کند ، همانطور که ما نگران این هستیم که روسیه کره شمالی را در یک جنگ غیرقانونی دنبال کند.

پیش از این، آمریکا گفته بود که کره شمالی تلاش می کند مخفیانه “میلیون ها” گلوله توپخانه را به روسیه منتقل کند. با این حال، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، می‌گوید مشخص نیست که ارسال تسلیحات از کره شمالی به روسیه تکمیل شده است یا خیر.

و پرایس همچنین گفت که آمریکا به همکاری با متحدان خود در منطقه برای مقابله با هرگونه چالش امنیتی ناشی از کره شمالی ادامه خواهد داد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بنابراین شکی نیست که شمال شرق آسیا به مکان خطرناک تری تبدیل شده است و تهدیدات زیادی وجود دارد که می تواند منجر به آن شود، اما هیچ کدام به اندازه آنچه ما داریم شدید نبوده است. از کره شمالی دیده می شود.

ند پرایس همچنین گفت که پیونگ یانگ ممکن است هر آزمایش هسته ای را انجام دهد و به نظر می رسد این کشور تمام آمادگی های مربوط به هفتمین آزمایش هسته ای خود را تکمیل کرده است.

310310

خروج از نسخه موبایل