نماد سایت ماه نیوز

نشست خبری هفتمین سالگرد شهادت «آیت‌الله شیخ النمر» برگزار شد

کلبوم کردینان تواناحدیثه خوشنویس: نشست خبری هفتمین سالگرد شهادت «آیت الله شیخ نمر باقرالنمر» صبح امروز (یکشنبه یازدهم ماه جاری) با حضور شیخ عبدالله الصالح دستیار دبیرکل جامعه اسلامی بحرین شیخ عبدالله الدقاق از علمای مبارز بحرینی، رشید الرشید از مخالفان معروف بحرینی و شیخ حسن الصالح از مجاهدان منطقه قطیف و عوامی و از شاگردان شیخ نمر و گردهمایی خبرنگاران در خبرگزاری جموهری اسلامی ایران برگزار شد.

الرشید: جنایت علیه شیخ نمر باید توسط مسلم لیگ محکوم شود

در ابتدای این مراسم راشد الرشید در جمع شرکت کنندگان بحرینی گفت: امروز اولین روز سال جدید است و به یاد شهید نمر و شهید سلیمانی در اینجا گرد هم آمده ایم. این شهدا در راه عزت و عزت امت اسلامی به شهادت رسیدند.

الرشید افزود: جرم اعدام شیخ نمر با بریدن سر و استفاده از شمشیر فراتر از زمان و مکان است. این موضوع ناشی از دین دین است. شیخ نمر از علمای بزرگ عصر ما بود. اعدام او به این شکل جنایت بزرگی است که تحت هیچ عنوانی قابل قبول نیست. او از علمای بزرگ بود. تنها جرمشان فقط اظهارات و نظراتشان بود. این جنایت جنایت علیه بشریت است. جنایتی که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.

عنوان بحرینی این نمایشگاه این بود: پاسخ جامعه جهانی به نوع شهادت برخی از احزاب درباره حقوق بشر کذب است. واکنش جهانی که باید با این جنایت مقایسه شود نشان داده نشده است. با این روش و این نوع جنایات متوجه می شویم که مردم در شبه جزیره عربستان با چه مشکلات و مصائبی روبرو هستند. گردن انسان فقط به خاطر دیدگاه و عقیده او قطع می شود. اعدام او نشان می دهد که نظام های دیکتاتوری چگونه با مردم شبه جزیره عربستان رفتار می کنند. این جنایت نشان داد که نظام حاکم در منطقه عربستان دقیقاً همان کاری را می کند که مردم را ساکت می کند و از اطلاع رسانی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: شهادت وی با بریدن سرش با شمشیر نشان دهنده سبعیت دستگاه های حاکم است. گردن زدن با شمشیر این پیام را به مردم می رساند که اگر فردی بخواهد نظر و مواضع خود را بیان کند خطر اعدام و قتل با شمشیر متوجه همه مردم است.

شیخ عبدالله صالح: شیخ نمر، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سفر خود را از صفر آغاز کردند.

شیخ عبدالله صالح در ادامه این دیدار گفت: سال جدید را با شهدای بزرگوار آغاز خواهیم کرد. شهدایی که اردا انها الهام ما را بکشند. شاید این خواست خداست که شهادت دو شهید بزرگوار اسلام تقریباً در ایام نزدیک به آنهاست. شهادت شیخ نمر و سردار شهید سلیمانی به ایشان نزدیک است. شاید خداوند با نزدیکی این دو مناسبت به یکدیگر این پیام را به ما بدهد تا از آرمان ها و تصمیمات این افراد درس بگیریم. ما باید راه آنها را در دفاع از این اماکن مقدس دنبال کنیم.

و با بيان عامام سجاد (ع) فرمودند: امام سجاد (ع) فرمود: «قتل رضية من معمول است و ما در راه عزت و بزرگي هستيم. فردی از میان ما نیست که مجر است. این یک پیام اسلامی است. امروز صحبت از شهدا و بزرگانی است که به پرچم اسلام افتخار می کنند. امروز از شهدایی صحبت می کنیم که نه تنها در جهان اسلام، بلکه در تمام جهان تأثیر بسزایی داشته اند.

شیخ عبدالله الصالح افزود: 3 نقطه مشترک درباره رهبران محور مقاومت وجود دارد. شیخ نمر، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس هر سه راه خود را از سافر آغاز کردند. این افراد توانستند سرمایه هنگفتی به دست آورند. همچنین این افراد به سرمایه های بزرگ جهان اسلام تبدیل شدند. شیخ نمر در سال ۱۳۵۹ پس از مجروح شدن در عربستان به ایران سفر کرد. در آن زمان پای چپش مجروح شد. زمانی که به ایران آمدند فعالیت خود را از صفر شروع کردند و سپس به سوریه سفر کردند و پس از آن به عربستان عمومی بازگشتند. سردار سلیمانی نیز در اوایل انقلاب به سپاه پاسداران پیوست. پس از گذراندن سلسله مراتب، نیروی مسئول مقدس شد. او رهبر محور مقاومت در منطقه شد. شهید ابومهدی المهندس یکی از شخصیت های عراقی بود که به اتهام وابستگی به حزب اسلامی در عراق تحت تعقیب قرار گرفت. به ایران آمدند و از صفر آنها نیز درجات را طی کردند تا به مقام شهادت رسیدند.

وی افزود: این سه شهید بزرگوار از صفر شروع کردند و پس از آن به قله و بلندی و عظمت و شکوه رسیدند. نکته دوم در مورد دغدغه و توجه به دنیا و حوادثی است که در جهان اسلام رخ داده است. آخرین دیدار با آیت الله النمر در ابتدای اسفند 1390 در منطقه عمومی بود. در آن زمان می گفت سفارت آمریکا برای علمای منطقه نامه نوشته و نظر آنها را در مورد جهان عرب جویا شده است. یکی از سوالاتی که در مورد پیش بینی وی در مورد آینده عربستان مطرح شد این بود. در آن زمان آیت الله النمر گفته بود که ما در عربستان دچار مشکلات زیادی هستیم. اما مشکلات و مسائل مربوط به بحرین بیشتر است و مردم آنجا از مشکلات بیشتری رنج می برند. وی همچنین درباره فلسطین، بحرین و تجاوز به یمن صحبت کرد. مسئله حاج قاسم و علاقه او به عراق و سوریه و لبنان و یمن و همه کشورهای اسلامی.

شیخ الصالح ادامه داد: شهید ابومهدی المهندس نیز تلاش می کرد آنچه را که لازم بود انجام دهد. او همیشه از بحرین به ویژه منطقه مرزی یاد می کرد و تاکید می کرد که اگر فرصتی باشد برای بحرین کاری انجام می دهم. نکته سوم در مورد خبره بودن همین سه شهید است. این سه نفر در کارشان خیلی تخصصی بودند. هنگامی که شیخ نمر به عرصه عمومی بازگشت، حوزه علمیه خواهران و برادران را در منطقه قطیف تأسیس کرد. تأسیس خواهرخواندگی اسلامی در منطقه شرق عربستان اقدام بسیار مؤثری بود. آیت الله النمر نماز جمعه را در ملاء عام احیا کرد. مدتها نماز جمعه در آنجا توسط شیعیان برگزار نمی شد. جد آیت الله النمر نیز از علمای برجسته این منطقه بود.

وی با اشاره به تخصص شهید سلیمانی گفت: تخصص ایشان فقط در یک رشته نظامی نبود. سردار سلیمانی در امور نظامی سبک جدید و منحصر به فردی داشت که در دانشگاه های مختلف تدریس می شود. درباره شهید ابومهدی المهندس نیز در تشکیل سپاه بدر نقش داشت. ابومهدي الموندس بنيان بسيج مردمي براي مقابله با داعش بود. این موضوع نشان می دهد که آنها تجربیات خود را از ایران به عراق برده اند. ابومهدي المحديس باد نيزامي و باد بديديني با هم مخلوط كرد. हर से भूरजवार दर दरेषाय शुरजी बे शेहादा राष.

شیخ عبدالله الدقاق: آیت الله النمر شهید صداقت است

شیخ عبدالله دقاق در ادامه این جلسه با بیانی از کلام الله مجید گفت: در آغاز سال نو برای یاد و خاطره شهدا گرد هم آمدیم. شهید النمر، شهید سلیمانی و شهید ابوالمهندس نمونه های مقاومت، صداقت، ظلم، قساوت و سخاوت هستند. شیخ باقر النمر در واقع ابوذر حجاز بود. شهید النمر به صداقت با خدا و مردم و خودش معروف و مشهور بود. او شهید صداقت است. و زیر بر إلم نرفت و شهد راه عزی و کریں امت اسلام است.

وی افزود: شهید النمر شهید بحرین است. او در بحرین افتخار زیادی داشت. نیروهای اشغالگر سعودی با ورود به بحرین درخواست خود را در مسجد اعلام کردند. رهبری مسئولیت تظاهرات مسالمت آمیز علیه این اشغال را بر عهده گرفت. اثر خون آیت الله النمر وجود دارد و مؤثر است. رژیم سعودی فکر می کند که کار شهید النمر تمام شده است. اما اینطور نیست.

وی با اشاره به مبارزات مجاهدین ایرانی در زمان شاه گفت: شاه وقتی نواب صفوی و جمعی از پیروان اسلام را اعدام کرد، فکر می کرد کار این گروه تمام شده است. اما تأثیر خون بر آنها ماندگار شد و به گسترش قیام و انقلاب منجر شد. رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند روح انقلاب برگرفته از شهید نواب صفوی است. اکنون نوادگان نواب صفوی وجود دارند و راه خود را ادامه می دهند. درباره آیت الله النمر نیز باید گفت که فرزندان ایشان هستند و راهشان را ادامه می دهند.

شیخ الدقاق افزود: محور مقاومت به دست شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است. محور مقاومت به صورت طولی و افقی گسترش یافت. محور مقاومت از فلسطین تا سوریه، عراق، لبنان و یمن ادامه داشته و انشاالله به بحرین نیز خواهد رسید. محور مقاومت جدای از پیشرفت های جغرافیایی که در کشورهای مختلف صورت گرفته، به موشک های بالستیک دست یافته است. محور مقاومت در عرصه سایبری و ماهواره به پیشرفت های زیادی دست یافته است.

وی افزود: شهید سلیمانی شهید در راه خدا و در راه اسلام است. مدرسه شده اند. او و مهندس شهید به عنوان دو فرمانده نظامی شناخته می شوند. گمان می رود که اگر این دو فرمانده نظامی ترور شوند راه به پایان خواهد رسید. اما این دو شهید با شهادت خود تأیید کردند که مکتب بزرگی تشکیل داده اند. شهید سلیمانی در ایران و در سراسر جهان و ابومهدی المهندس به نمادی در عراق و سراسر جهان تبدیل شده اند که پیروان زیادی دارند.

این فعال بحرینی ادامه داد: این دو شهید از مقدسات اسلامی دفاع کردند. خداوند آنها را در این دنیا بزرگ کرد. بیش از 27 میلیون نفر در تشییع جنازه این دو بزرگتر شرکت کردند. به این دلیل که این دو شهید در سامرا و کربلا و جاهای دیگر از شهادت امام (علیه السلام) حمایت کردند.

پایان پیام/




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل