نماد سایت ماه نیوز

نشست محرمانه «بیلدربرگ»؛ غرب در پی جنگ‌افروزی بیشتر

به گزارش گروه بین الملل پرس، ششمین و هشتمین نشست فرامسونری «بیلدربرگ» از 2 تا 5 ژوئن (5 تا 6 ژوئن) در واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا با حضور حضور «چهره جهان» بسیاری از کاربران فضای مجازی و خبرنگاران از برگزاری این جلسه تحت تدابیر شدید امنیتی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، گروهی متنوع از رهبران سیاسی و حرفه‌ای از حوزه‌های صنعتی، مالی، دانشگاهی، کارگران و رسانه‌ها در این نشست دعوت شده بودند.

همانطور که وب سایت بیلدربرگ منتشر کرده است، موضوعات اصلی امسال بیلدربرگ شامل موضوعاتی مانند اصلاحات ژئوپلیتیک، چالش های ناتو، چین، رنسانس هند و اقیانوس آرام، رقابت فنی چین و آمریکا، روسیه، ادامه اختلالات دولتی و اقتصادی در سیستم مالی جهانی، اطلاعات دقیق، امنیت و پایداری انرژی، سلامت پس از همکاری، فروپاشی جوامع دموکراتیک، جهانی شدن و اوکراین.

وب سایت بیلدربرگ گزارش می دهد که نشست بیلدربرگ که در سال سوم تأسیس شد، کنفرانسی سالانه است که به منظور تقویت گفتگو بین اروپا و قاره آمریکا طراحی شده است و هر ساله بین 4 تا 6 رهبر سیاسی و حرفه ای به این نشست دعوت می شود.

در اوایل سال جاری، آخرین نشست بیلدربرگ در مونترو سوئیس برگزار شد و مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز بدون دعوت در این نشست شرکت کرد.

علاوه بر پمپئو، داماد و مشاور ارشد جرد کوشنر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از دیگر مقامات ارشد آمریکایی حاضر در این نشست بودند.

از سه سالی که از انتخاب بیلدربرگ می گذرد، یک وقفه دو ساله به دلیل شیوع این بیماری بوده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم شرکت کنندگان از اروپا و بقیه از آمریکای شمالی هستند. حدود یک چهارم از حوزه های سیاسی و حکومتی و بقیه از حوزه های دیگر هستند که در این جلسه حضور دارند.

نشست بیلدربرگ در واقع روز مهمی برای گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه است و این جلسات بر اساس قانون «چاتام هاوس» برگزار می شود و بیان می کند که شرکت کنندگان در استفاده از اطلاعاتی که به دنبال آن هستند آزادند، اما هویت و وابستگی های آنها آزاد است. شامل نمی شود.

به دلیل محرمانه بودن جلسه بیلدربرگ، شرکت کنندگان به عنوان افراد و بدون هیچ سمت رسمی در جلسه شرکت می کنند و به دفتر خود کنوانسیون یا شرایط از پیش توافق شده متعهد نیستند. به این ترتیب آنها می توانند زمانی را صرف گوش دادن، مراقبه و جمع آوری کنند. نه روال دقیقی وجود دارد، نه قطعنامه ای پیشنهاد می شود، نه رفراندوم برگزار می شود و نه بیانیه سیاسی صادر می شود.

مکس بلومنتال، روزنامه نگار و فیلمساز آمریکایی در صفحه توئیتر خود درباره این جلسه نوشت: (ویلیام) برنز، رئیس سیا و (جک) سالیوان و کمپل، مدیران شورای امنیت ملی، بورلا، فایزر، پیتر تیل، کیسینجر و رسانه های نخبه حضور دارند تا در مورد اوکراین و اقتصاد جهانی صحبت کنند. (صندلی) کاملا محرمانه است.

جاش فریدمن، خبرنگار آمریکایی نیز در این مقاله ویژه نوشته است: «مارک روته، اولین وزیر هلندی که چندین بار در آن شرکت کرده است، به بیلدربرگ بازگشته و به همراه وزیر امور خارجه خود، ووپکه هوکسترا، در دی سی اینجا هستند.

وی همچنین درباره وضعیت امنیتی در منطقه اطراف محل ملاقات بیلدربرگ صحبت کرد و نوشت:

در سال 1398، جاش فریدمن اظهار داشت که در یک جلسه در بیلدربرگ به اتهام تیراندازی به مهمانان دستگیر شد.

در سال‌های اولیه اولین نشست در بیلدربرگ، در پایان هر جلسه کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌شد، اما پس از آن جلسه به تعویق افتاد و به گفته سخنران، تصمیم برای بازگشایی کنفرانس مطبوعاتی و انتشار بیانیه نهایی انجام شد. وجود ندارد.

گاردین انگلیسی زبان امسال در جلسه ای ویژه نوشت که پس از دو سال وقفه به دلیل هماهنگی، نشست جهانی نخبگان در هتل امنیتی واشنگتن دی سی امنیت ملی ایالات متحده در خطر است. دو وزیر اروپایی میلیاردرهای فناوری و هنری کیسینجر نیز در این نشست حضور دارند.

گاردین ادامه می دهد که در دو سالی که از تشکیل جلسه بیلدربرگ می گذرد، تغییراتی در نظم دنیای غرب رخ داده است.

این روزنامه انگلیسی زبان گزارش داد که در سال 2019، آخرین باری که نشست بیلدربرگ برگزار شد، کنفرانس در مورد “نظم ثبات استراتژیک” و “چه اتفاقی برای اروپا خواهد افتاد؟” خوش بینانه بود. شروع شد، اما امسال، کنوانسیون در جریان است. در رأس برنامه، آیه هولناک «تجدید مطالبات جهانی» و سپس «چالش های ناتو» بزرگترین این چالش ها در اوکراین به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، کنفرانس امسال در واشنگتن نقطه اوج شورای عالی جنگ به رهبری کهنه سرباز بیلدربرگ به رهبری ینس استولتنبرگ است. اوکسانا مارکاروف، سفیر اوکراین در ایالات متحده و مدیر عامل نفت و گاز، یک شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین، در هتل مجلل ماندارین اورینتال به او پیوست.

به گزارش گاردین، کارشناسانی از روسیه و اوکراین نیز در این نشست امسال در بیلدربرگ حضور دارند. زلانسکی تنها چند روز قبل از دیدار با الکس کورپ، خبرنگار اطلاعاتی ایالات متحده و بیلدربرگ، شرکتی که بودجه های سیا را تجزیه و تحلیل و نظارت می کند، ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، در فهرست شرکت کنندگان در نشست امسال بیلدربرگ، مشاوران نظامی از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش حضور دارند.

ویلیام برنز رئیس کنفرانس بیلدربرگ است و تنها چند ماه قبل از خروج جو بایدن، به عضویت کمیته راهبری بیلدربرگ انتخاب شد و از آن زمان با دقت از ریاست خود استعفا داده است.

بخش‌هایی از بیلدربرگ عامل فضای مجازی به این نشست اعتراض کردند و یکی از خبرنگاران با انتشار ویدئویی در توییتر نوشت که رسانه‌های نخبه برای بحث در مورد اوکراین و اقتصاد جهانی به یکباره ملاقات کردند که کاملاً محرمانه بود. شرکت کنندگان و پرسنل امنیتی بیلدربرگ از صحبت با رسانه ها منع شدند.

از مهم ترین اعضای این کنفرانس می توان به پل آخلایتنر، رئیس هیئت مدیره دویچه بانک، ادمو فرماندار، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا، آیدا اوکانر، عضو دانمارک اشاره کرد. پارلمان، جیمز بیکر، مدیر دفتر ارزیابی شبکه در پنتاگون، آلبرت بورلا، فایزر، ویلیام برنز، مدیر سیا، کورت کمپبل، هماهنگ کننده هند و اقیانوس آرام، شورای امنیت ملی کاخ سفید، یان استرلی. برنارد امی ، مدیر آژانس امنیت و امنیت سایبری ایالات متحده ، مدیر نیروهای مسلح فرانسه ، کریستین فریلند ، معاون اول وزیر امور خارجه در کانادا ، بن هاجز ، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا آنها شیرین هستند.

لیست کامل شرکت کنندگان در کنفرانس امسال بیلدربرگ را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

پایان پیام/


خروج از نسخه موبایل