نماد سایت ماه نیوز

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

اتحادیه جهانی پست به سخنرانی رئیس موزه ملی ارتباطات درباره حفاظت از میراث دیجیتال در همایش صدمین سالگرد این موزه در ایران به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این موزه اشاره کرد. کمیته ملی موزه ایران (ایکوم).

به گزارش ماه نیوز، اتحادیه جهانی پست گزیده ای از سخنان حسن عمیدی ​​در استوری اینستاگرامش درباره میراث دیجیتال و لزوم دیجیتالی شدن موزه ایران را بازنشر کرد. همایش 100 سال موزه ایران در 29 آبان 1400 در سالن کنفرانس موزه ملی ایران با همکاری ایکوم ایران، موزه ارتباطات و کمیته ملی یونسکو برگزار شد. موزه ارتباطات گفت دلیلی وجود دارد که مردم نمی توانند به خوبی با موزه ها ارتباط برقرار کنند.

وی در سخنرانی خود در یکصدمین سالگرد همایش موزه در ایران بر استفاده از توانمندی های نوین فناورانه در حوزه موزه داری و حفاظت از میراث دیجیتال تاکید کرد. مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه باید حجم اطلاعات موجود در موزه را برای مخاطبان خلاصه و ساده کرد، با دسته بندی اطلاعات و انتشار آن از طریق فناوری های نوین، رابطه بین اشیای موزه و مخاطبان آن را بهبود بخشید.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه ها گامی مهم در معرفی اقلام موزه ای و استقبال از بازدیدکنندگان است، گفت: موزه داران باید با این فناوری ها آشنا باشند و تکنیک های جدیدی را برای عملکرد موزه ها و تعامل با مخاطبان برنامه ریزی کنند.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن فرآیندها پرداخت و اهمیت خروج از موزه و خانه ارتباطات در دو سال اخیر را به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور دانست. مردم برای بازدید حضوری

عمیدی ​​با تاکید بر رویکرد مثبت موزه ملی ارتباطات برای کمک به استحکام و زنده نگه داشتن موزه ها به عنوان نهادی فرهنگ ساز و نقش آفرین در معرفی تاریخ و فرهنگ کشور، گفت: با انتشار در این زمینه نیز پیشرو بوده است. رشته.

وی همچنین به همکاری در برگزاری تورهای مجازی ۱۳ موزه ایران در نوروز اشاره کرد و گفت: این اقدام الگویی برای سایر موزه‌ها شده است تا از نظر شبکه‌های اجتماعی در صفحات اختصاصی خود تورهای مجازی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل