نماد سایت ماه نیوز

نکاتی که باید در مورد کاشت نهال بدانید

امروزه می توان در هر گوشه شهر و حتی در حیاط خانه ها و ساختمان ها درخت کاشت. البته کاشت این نهال ها باید مطابق قانون باشد و مزاحمتی برای دیگرن و عبور ومرور نداشته باشد. در اسن صورت است که با کاشت درختان مختلف میتوان از سایه آن و میوه آن استفاده کرد. درختان را می توان در هر زمانی کاشت، اما کارشناسان بهترین زمان را اسفند ماه می دانند. این مطلب که توسط تیم تخصصی اکین نهال آماده و گردآوری شده است، به شما در زمینه کاشت و پرورش نهال کمک میکند. این مطلب در مورد راهنمای سریع پرورش انواع نهال و درخت میباشد.

بهترین زمان برای کاشت چه زمانی است؟

کارشناسان می گویند نهال ها را باید زمانی کاشت تا بعد از کاشت بیدارشوند، پس بهتر است نهال در زمان خواب کاشته شود. به این شکل بعد ازبیداری ریشه هایشان را در زمین پیدا کنند ورشد میکنند. به این نکته باید توجه کرد که فاصله کاشت تا بیداری نباید آنقدر زیاد باشد که یخ بزنند. بهترین زمان برای کاشت نهال. این کار باید در روزهای باد خیز انجام نشود. بادهای تند می تواند نهال های جوان را تکان دهد و قبل از اینکه ریشه مستحکم شود باعث آسیب آنها شود. یکی از کارهای مراقبتی کار گذاشتن پایه های نگهدارنده کنار نهال ها میباشد، این پایه تا زمانی که ریشه و تنه نهال مستحکم نشده میتواند تکیه گاه مناسبی باشد.

چه نوع نهالی کاشته شود؟

درختان انواع مختلفی دارند، اما به نسبت کامل آنها را می توان به درختان میوه  و یا زینتی که اصطلاحا مثمر و غیر مثمر تقسیم کرد. درختان میوه مقاومت کمتری نسبت به درختان زینتی دارد و به دلیل آلودگی هوا و شرایط آب و هوایی، بیشتر آنها در شهرهای بزرگ رشد نمی کنند و میوه نمی دهند. بسیاری از نهالستان ها در اسفند ماه نهال می فروشند، اکثر نهال فروشان علاوه بر فروش نهال، خاک باغ نیز تهیه و توزیع کرده و کود نیز میفروشند. اگر اصرار به کاشت درختان میوه دارید، بهتر است از درختانی مانند پرتقال، خرمالو، انگور و توت استفاده کنید که از درختان میوه محسوب می شوند و مانند درختانی مانند گیلاس نیستند که دارای حساسیت بالا باشند.

در چه مکانی باید نهال کاشت

نهال ها برای رشد و تبدیل شدن به درخت به نور مستقیم خورشید نیاز دارند. خاک علاوه بر نور خورشید منبع غذایی مناسبی برای نهال ها نیز هست.آیا با کاشت نهال های جوان در کنار درختان تنومند و کهنسال امکان تغذیه از منابع خاک برای نهال وجود دارد. در محل دفن ریشه نهال ها بهتر است گیاه دیگری به شعاع حداقل 2 متر در زمین نباشد. نهال ها باید در طرفین از هم فاصله داشته باشند، اما اگر می خواهید درختی مانند سرو تبریزی که آسمان را می گیرد، بکارید، فاصله 1.5 لیتر 2 متر کافی است.

نهال ها چقدر به مراقبت نیاز دارد؟

مرسوم است که بلافاصله پس از کاشت نهال را آبیاری می کنند این آبیاری اولین تغذیه نهال ها در خانه جدید به دلیل وزش ملایم یا باد می باشد. بنابراین در کنار نهال درختانی به نام حفاظ داخل زمین قرار می گیرد و نهال ها با نخ یا پارچه می بندند، درخت ها هر روز به آب نیاز ندارند، ولی نهال ها جدا این موضوع که چه درختی باشد، باید هر روز آبیاری کرد و مقدار آب به اندازه نهال و آبی که به ریشه می رسد باشد. اغلب در اطراف نهال ها گودال هایی کوچکی تشکیل می شود که استاندارد اندازه گیری آب است. این گودال ها باید روزانه پر شود و پر کردن آن معمولاً به 4 لیتر آب نیاز دارد.

چگونه چاله کاشت را آماده کنیم؟

برای کاشت نهال گودال هایی وجود دارد که نه خیلی عمیق و نه خیلی کم عمق باشند، ریشه نهال ها باید کاملاً در زمین پنهان شود. خاکی که نهال ها روی آن قرار می گیرند باید به هیچ وجه دارای مصالح ساختمانی نباشد. بهتر است کمی ماسه به خاک اضافه شود تا کشش خاک کاهش یابد و آب روی ریشه ها راحت تر شود. نسبت 10 به 1 بین خاک و ماسه نسبت خوبی است اجازه دهید و گودال را با خاک مخلوط با کود پر کنید. کود گاوی بهتر از سایر انواع کود است تا به آرامی خاک را صاف و یکدست کند.

منبع:

https://akinnahal.com/product-category/نهال-پسته/

خروج از نسخه موبایل