نماد سایت ماه نیوز

هشدار امیرعبداللهیان به گوترش: ایران دست بسته نخواهد بود

بر اساس اخبار رسیده، وزیر امور خارجه کیشورمان در این گفتگوی تلفنی با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مربوط به جنگ اوکراین، ریشه این جنگ را در سیاست گسترش نادرست ناتو به شرق ارزیابی کرد. و سلاح هایی را از کیشورمان برای استفاده به روسیه ارسال کرد.در جنگ علیه اوکراین، اتهامات علیه اوکراین بر این اساس است که کمک های نظامی غرب به اوکراین مشروع است.

در همین راستا امیرعبداللهیان، شاکیان و منتقدان کیشورمان را به عنوان آغازگر و ادامه دهنده جنگ در اوکراین متهم کرد و بار دیگر بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال سلاح به طرفین این جنگ که نتیجه آن خواهد بود تاکید کرد. کار داد و بر تهله منزود کیشورمان بری کے کیش بین دو کیشر و نیل بہ به پیداد در عروبا کرد مشخص کرد.

کیشورمن وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران و استفاده از اطلاعات نادرست و سوء استفاده هدفمند از فضای بین المللی به تشریح اقدامات آمریکا و چند کشور غربی در زمینه تشویق شورش و ترور در ایران پرداخت. مکانیسم ها

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر اینکه تهران بهترین گزینه برای دیپلماسی و گفتگو است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز دست خود را بر روی گزینه های دیگر نخواهد بست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این تماس تلفنی بر تلاش برای ادامه گفت‌وگوهای منطقه‌ای تاکید کرد و از حمایت و نقش جمهوری اسلامی ایران در این مسیر قدردانی کرد.

دبیرکل وارد آمدی کرد تهلاه های تهران بری کے کے در کرینی کرد بیرکل ته اومدیدری کرد لاه های تهران برای کے کے در گرگرین، منجر به برقراری آتش بس و حل مشکل شد.

وی همچنین می دانست که ابتکار جمهوری اسلامی ایران در تشکیل کمیته ملی رسیدگی به حوادث در ایران مورد پسند قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو و دیپلماسی راه‌های مناسبی برای حل مشکلات منطقه و جهان است، از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران سیاسی یمن قدردانی و بر تداوم نقش این کشور در این امر تاکید کرد. رشته.

در این تماس تلفنی طرفین آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم ها و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تهران را بررسی کردند.

311311

خروج از نسخه موبایل