نماد سایت ماه نیوز

هشدار شهروندان ارمنستان به پاشینیان در زمینه مذاکره با علی اف

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، هزاران نفر از شهروندان ارمنستان طی بیانیه ای از سوی رئیس جمهوری ارمنستان با رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری آرکا، در تظاهرات روز سه شنبه چندین هزار نفر از جمله اولین وزیر ارمنستان «نیکل پاشینیان» با بازگرداندن کنترل جمهوری آذربایجان به کوه های قره باغ موافقت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما شرکت کنندگان در این گردهمایی برای دفاع از ارمنستان و آرتاسخ (کوه های قره باغ) را بدون توجه به اختلافات عقیدتی و سیاسی تحمیلی آذربایجان و ترکیه به شدت رد می کنیم.

جمهوری آذربایجان برای ایجاد مقدمات صلح باید اسرا، اسیران و سایر اسیران ارمنی را آزاد کند و نیروهای خود را از سرزمین های مستقل ارمنستان بیرون کند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعلام کردند که در این مذاکرات حق تضمین امنیت و تعیین سرنوشت مردم مورد توجه قرار گرفته و محاصره این منطقه پایان خواهد یافت. معترضان همچنین خواستار عدم پرداخت اعتباراتی شدند که به حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان آسیب می رساند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و وزیر اول ارمنستان روز چهارشنبه در بروکسل دیدار کردند تا اقدامات انجام شده پس از مناظره قره باغ در اعتراض به مخالفان در ایروان پایتخت ارمنستان را بررسی کنند. در جریان این مذاکرات، مول علی‌اف و پاشینیان با میانجی‌گر خود، چارلز میچل، رئیس شورای اروپا درباره آغاز مذاکرات بر سر «توافقنامه صلح جامع» گفتگو خواهند کرد.

ارتش جمهوری آذربایجان در نبرد دوم منطقه قره باغ از جمله «شوشا» کنترل ارمنستان را به دست گرفت. پس از اینکه مسکو با اتشب ها برای میانجیگری و پایان دادن به درگیری های سه روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر کوه های قره باغ به توافق رسید، نیروهای حافظ صلح روسیه در نوامبر گذشته در منطقه مستقر شدند. دو کشور بارها یکدیگر را به نقض آتش سوزی متهم کرده اند.

پایان پیام / m




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل