اقتصادی

هواپیمای رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه گناباد به زمین نشست

ماه نیوز/خراسان رضوی صبح امروز و در ساعت ۷.۳۰ دقیقه هواپیمای رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به منظور افتتاح فرودگاه شهدای گناباد، وارد این فرودگاه شد و مورد استقبال مردم و مسوولان خراسان رضوی و شهرستان گناباد قرار گرفت.

فرودگاه گناباد قرار است امروز پنجشنبه چهارم خردادماه، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا(ع)، به‌ عنوان چهارمین فرودگاه استانِ خراسان رضوی، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی از نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی افتتاح ‌شود.

با راه‌اندازی فرودگاه گناباد علاوه بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های بجستان، رشتخوار، مه‌ولات، خواف در خراسان رضوی و نیز شهرستان‌های فردوس، سرایان، خضری دشت بیاض و قائن در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می‌شوند.

سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی، اجرای موسیقی محلی از جمله برنامه‌های امروز افتتاح فرودگاه شهدای گناباد خواهد بود.

فرودگاه گناباد تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و با راه‌اندازی آن به عنوان سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت خواهد داشت.

از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال که تاکنون برای تکمیل فرودگاه این شهرستان هزینه شده، هزار میلیارد ریال با پیگیری‌های مستمر مسوولان ذیربط اعم از فرمانداری و همچنین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

علاوه بر این مبلغ ۹۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیز در سال جاری برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد اختصاص یافته که اجرای آن با انتخاب پیمانکار در آینده نزدیک آغاز می شود.

راه‌اندازی فرودگاه گناباد در جنوبی‌ترین منطقه خراسان‌رضوی در توسعه زیرساخت‌های مشابه در منطقه و به خصوص ۱۵ شهرستان همجوار جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی نقش مهمی دارد.

قالیباف پس از پایان مراسم گناباد را به مقصد خراسان جنوبی ترک خواهد کرد.

انتهای پیام